Dilan93 schreef:Nu vraag ik me wel af, zijn alle paarden geschikt voor het werk aan de hand/ academische rijkunst?
Mijn paard is een draver, heeft gekoerst en heeft nog best veel moeite met de galop. Hij galoppeert wel, maar nog vrij onbeheerst en gaat vrij schuin op de volte
Ja, alle paarden zijn geschikt

Mijn draver was een ster in het werk aan de hand.
Onbeheerst en schuin door de bocht zijn een teken van gebrek aan balans. Kracht in de achethand is er waarschijnlijk wel maar die is vooral stuwend ipv dragend. Dravers zijn dan ook al heel lang gefokt op stuwend bewegen en hun bouw is daar ook naar. Met werk aan de hand kun je je paard prima leren om meer te gaan dragen.
plutolover schreef:Dravers hebben zowizo wat moeie met galop vooral die op koers hebben gelopen. Door middel hem sterker te maken zou de galop nog steeds moeilijk voor hem zijn, maar omdat hij sterk achter is wel beter aan leren (hopelijk beschrijf ik het beetje duidelijk)
Het is wel kwestie van geduld hebben.
Voormalig koerspaarden galopperen niet slechter dan dravers die nooit gekoerst hebben, was het maar zo simpel

Vanwege mijn vakantie zelf nog niet verder gegaan met wadh dus over eigen vorderingen niets melden.