Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skippy01 schreef:Er is een theorie (nog niet getest door mij, wel door kennissen) dat als je het licht UIT doet, dat de focus dan beter is in het donker en je vaak juist méér bereikt... proberen waard?
Ja, door het water heen is niet zo verkeerd. Baalde harder van de rijbak die in drijfzand veranderd is. Dat is voor geen enkele training goed...
Cera_D schreef:Poeh dat kwartje moet zeker vallen, en dat kan echt heel lang duren![]()
Wij zijn er zeker een half jaar mee wezen puzzelen (echt alle kleine stapjes opbreken) en pas sinds een maandje kan hij de travers linksom echt goed, en rechts krijg ik er net aan een paar pasjes uit voordat hij op z'n schouder valt (natuurlijk goed belonen voor hij op z'n schouder valt).
Het ligt er natuurlijk ook aan waar de talenten van je paard liggen hoe snel ze zoiets oppakken.
No_No schreef:Is er hier belangstelling voor een facebookpagina voor het werken aan de hand? Ik kan geen filmpjes uploaden, op facebook ben ik handiger.
Peetstap schreef:Cera_D schreef:Poeh dat kwartje moet zeker vallen, en dat kan echt heel lang duren![]()
Wij zijn er zeker een half jaar mee wezen puzzelen (echt alle kleine stapjes opbreken) en pas sinds een maandje kan hij de travers linksom echt goed, en rechts krijg ik er net aan een paar pasjes uit voordat hij op z'n schouder valt (natuurlijk goed belonen voor hij op z'n schouder valt).
Het ligt er natuurlijk ook aan waar de talenten van je paard liggen hoe snel ze zoiets oppakken.
Hoe Ziet voor jou de "perfecte" travers eruit ? Heb je beeldmateriaal van iemand ergens wat ik kan inzien ?
Maakt het wat uit kwa nut spiergebruik oefening travers of je zelf aan de binnenzijde paard staat op singelhoogte of aan voorkant paard ?
Ik vindt het nl nog lastig om goed te voelen wanneer paard op schouders valt of wanneer ie daar los van blijft.
Wijslander schreef:Hebben jullie met de travers net zoveel stelling als in het filmpje getoond wordt? Ik wil juist graag dat mijn paarden hooguit lichte stelling hebben in de hals. Ben nu wel benieuwd...
Overigens loop ik bij voorkeur aan de buitenkant naar voren, achteruitlopen heb ik alleen met aanleren gedaan.