Leuk dat het goed ging, Sabine!
Ik denk dat je dan gewoon goed bezig bent, cube. Ik voer trouwens ook echt niks uit de hand zonder bridge (in mijn geval 'yes') vooraf en ik bridge ook nooit als ik niet een 'oefening' vraag (stilstaan kan natuurlijk ook een oefening zijn, maar dat hoef ik bij de mijne niet echt te oefenen of te belonen want ze doet graag niets

Voetjes geven, je bedoelt om uit te krabben ofzo? Of bedoel je meer een jambette? Ik ben geloof ik inderdaad na het targetten begonnen met een soort jambette. En ook met achteruitgaan, halthouden. En daarna hoofd laag, bal met voet aantikken, 'kusje', etc. Weet de precieze volgorde niet meer. Maar in principe kan je nu je paard het idee van de clicker snapt, gaan oefenen wat je wil. Is er iets wat je je paard graag wil leren? Ik ben het clickeren ook vrij snel gaan toepassen op dagelijkse 'problemen' waar ik tegenaanliep, zoals niet achteruit op de poetsplaats willen inparkeren, niet het erf af willen, draaien bij het opstappen, etc. Goh, als ik er zo over denk, heb ik het toch al wel veel gebruikt, terwijl ik soms het idee heb dat ik niets concreets bereik.
Ik weet niet of er een 'logische' volgorde is. Ik ben ook even vergeten hoe ver je bent met je paard, kent hij al dingen buiten het clickeren om? Anders lijken mij dingen als meelopen, 'terug', 'om', halt, voetjes geven enzo wel logisch. Inge Teblick hanteert 7 basisoefeningen, die kan je op haar site wel vinden denk ik. Maar ik heb die nog niet allemaal gedaan. Zo heb ik nooit voerweigeren gedaan en zit 'volg' en 'blijf' er op (bewust) commando nog niet helemaal in omdat mijn paard toch meestal blijft staan waar je d'r neerzet