Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Mosh schreef:Spullen ingeslagen, heb er zin inVolgende week een weekje vakantie, dus mooi moment om te beginnen.
Wat ik mij afvroeg.. Weet niet of iemand daar zo antwoord op kan geven? Als je thuis gaat oefenen, is het dan op een gegeven moment dan ook de bedoeling dat je dat op vreemd terrein moet gaan doen om de methode effectief te laten zijn? Want het idee is toch juist dat je thuis oefent om jou en je paard met de vreemde dingen elders -ongeacht de locatie- om te laten gaan?
Kaja schreef:Waar ik wel erg benieuwd naar ben is hoe het de amateur vergaat? Kun je daadwerkelijk zeggen dat je er iets aan hebt op lange termijn? En dan richt ik mij vooral op de mensen die van het eerste begin ( oktober) gestart zijn met de cursus.
Je hoort veel mensen die enthousiast zijn over de methode. We kennen allemaal de methode conditionering, maar een paard zelfvertrouwen geven waardoor deze zich zeker genoeg voelt om iets te doen waar hij eigenlijk bijna genoodzaakt is om te vluchten en daar toch geen gehoor aan geeft lijkt een doorbraak, zeker op gebied van welzijn.
Tristan heeft aangetoond dat zijn methode werkt. Maar de succesverhalen van anderen zijn toch wel de professionals.
Vandaar mijn vraag aan de 'amateur'ruiter met een sensibel dier, werkt de methode op lange termijn ook voor deze groep?
Joki schreef:Ook ik ga maandag starten. Ben heel benieuwd omdat grondwerk altijd een wat ver van mijn bed show was