De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:36

net me betaling gedaan alleen nu kan ik nog niet inloggen maar dat heb waarschijnlijk met kerst temaken.

Ik ben wel erg benieuwd maar lees hier allemaal goeie verhalen

darkadia

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:00

Helmab als je nu hebt aangemeld komt materiaal 28dec beschikbaar. Miss dat je daarom nog niet kan inloggen? Heb het hier nog niet getest.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:21

Spullen ingeslagen, heb er zin in :D Volgende week een weekje vakantie, dus mooi moment om te beginnen.

Wat ik mij afvroeg.. Weet niet of iemand daar zo antwoord op kan geven? Als je thuis gaat oefenen, is het dan op een gegeven moment dan ook de bedoeling dat je dat op vreemd terrein moet gaan doen om de methode effectief te laten zijn? Want het idee is toch juist dat je thuis oefent om jou en je paard met de vreemde dingen elders -ongeacht de locatie- om te laten gaan?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:36

Kan je de filmpjes steeds blijven terug kijken of zit daar een gelimiteerd aantal keer aan?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:35

darkadia schreef:
Helmab als je nu hebt aangemeld komt materiaal 28dec beschikbaar. Miss dat je daarom nog niet kan inloggen? Heb het hier nog niet getest.

Ja dat zal goed kunnen ja dacht zelf dat misschien komt dat het weekend is maar ik wacht wel ff tot maandag.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:35

Joki schreef:
Kan je de filmpjes steeds blijven terug kijken of zit daar een gelimiteerd aantal keer aan?

Wat ik er uit begrijp wel

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:36

Mosh schreef:
Spullen ingeslagen, heb er zin in :D Volgende week een weekje vakantie, dus mooi moment om te beginnen.

Wat ik mij afvroeg.. Weet niet of iemand daar zo antwoord op kan geven? Als je thuis gaat oefenen, is het dan op een gegeven moment dan ook de bedoeling dat je dat op vreemd terrein moet gaan doen om de methode effectief te laten zijn? Want het idee is toch juist dat je thuis oefent om jou en je paard met de vreemde dingen elders -ongeacht de locatie- om te laten gaan?

Wat voor dingen heb je ingeslagen als ik vragen mag?

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:51

helmab schreef:
Joki schreef:

Wat ik er uit begrijp wel

Jep, je kunt ze zo vaak terug kijken als je wilt!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:10

Waar ik wel erg benieuwd naar ben is hoe het de amateur vergaat? Kun je daadwerkelijk zeggen dat je er iets aan hebt op lange termijn? En dan richt ik mij vooral op de mensen die van het eerste begin ( oktober) gestart zijn met de cursus.

Je hoort veel mensen die enthousiast zijn over de methode. We kennen allemaal de methode conditionering, maar een paard zelfvertrouwen geven waardoor deze zich zeker genoeg voelt om iets te doen waar hij eigenlijk bijna genoodzaakt is om te vluchten en daar toch geen gehoor aan geeft lijkt een doorbraak, zeker op gebied van welzijn.

Tristan heeft aangetoond dat zijn methode werkt. Maar de succesverhalen van anderen zijn toch wel de professionals.
Vandaar mijn vraag aan de 'amateur'ruiter met een sensibel dier, werkt de methode op lange termijn ook voor deze groep?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 09:07

Daar heb je wel een punt kaja.... Ben ook wel benieuwd naar. (moet zegge ik heb ook het geld niet om hem naar mij telaten komen ...als die dat zou doen bijvo...)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 09:33

Kaja schreef:
Waar ik wel erg benieuwd naar ben is hoe het de amateur vergaat? Kun je daadwerkelijk zeggen dat je er iets aan hebt op lange termijn? En dan richt ik mij vooral op de mensen die van het eerste begin ( oktober) gestart zijn met de cursus.

Je hoort veel mensen die enthousiast zijn over de methode. We kennen allemaal de methode conditionering, maar een paard zelfvertrouwen geven waardoor deze zich zeker genoeg voelt om iets te doen waar hij eigenlijk bijna genoodzaakt is om te vluchten en daar toch geen gehoor aan geeft lijkt een doorbraak, zeker op gebied van welzijn.

Tristan heeft aangetoond dat zijn methode werkt. Maar de succesverhalen van anderen zijn toch wel de professionals.
Vandaar mijn vraag aan de 'amateur'ruiter met een sensibel dier, werkt de methode op lange termijn ook voor deze groep?

Ik volg de cursus niet, maar heb les gehad van Tristan met mijn toenmalige Z paard, en wij hebben zeker veel baad gehad van zijn trainingen!
Ik kon buitenrijden met mijn paard wat eerst echt niet zo gemakkelijk ging. Ik kreeg hem makkelijker langs "enge" dingen op wedstrijd. Als hier een volgend paard komt, ga ik zeker weer aan de slag met Tristan zijn methode.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:09

Hier nog niet aan de slag met de TRT methode, nog even wachten, maar doe wel al veel ala Parelli en Watwick Schiller (beetje eigen methode gemaakt in loop der jaren).
Ik werk momenteel met 3 vrij sensibele dieren (trakehner, KWPN (volbloed moeder) en een draver). De draver werk ik het meest intensief mee, omdat deze van mijzelf is. Hij gaat nu bij bijna alle enge dingen stilstaan en kijken en er naar toe, ipv weg te rennen.
Alleen een grote bulldozer en kettingzaag in t bos waren hem iets te veel, maar ook dan rent ie niet ver, stopt en kijkt om. Ben daar toen wel aan de hand langs gegaan, was nog stapje te ver.
Onlangs met blauw zeil gewerkt voor 2e x. Al Snel liep hij ee overheen alsof het de gewoonste zaak van de wereld was, en mocht hem zelfs over zijn rug leggen en dan aan de hand stappen zonder paniek.

Dus ja ik denk zeker dat grondwerk kan helpen bij andere dingen die je tegen komt.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:42

Ik kan mij ook melden, heb zojuist de methode aangekocht. Dus binnenkort beginnen.
Heb een vrij relaxt paard al, alleen zodra er iets op zijn rug is of achter hem gebeurt wat hij niet kan zien, kan hij behoorlijk paniekerig zijn. Ben zo benieuwd of de methode gaat helpen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:58

@kaja,

ik ben iig een echte amateur en heb een extreem sensibel paard. Ik ben in januari begonnen met lessen bij Tristan, en heb in totaal drie of vier lessen van hem gehad en van de zomer twee van zijn voormalig zakenpartner die in het zelfde systeem werkt. Het heeft geresulteerd in een paard dat (toevallig) vandaag zonder enige aarzeling op een klapperend zeil ging staan en het probeerde op te eten :D Ik kan helaas weinig zeggen over effect op wedstrijden, ik ben helaas uitgeschakeld met een blessure en heb sinds februari niet meer gestart. Maar ze is thuis een ander paard geworden, zowel in het werk als op de wei en op stal. Ook veel aanhankelijker en opener.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:48

Ook ik ga maandag starten. Ben heel benieuwd omdat grondwerk altijd een wat ver van mijn bed show was

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:12

Joki schreef:
Ook ik ga maandag starten. Ben heel benieuwd omdat grondwerk altijd een wat ver van mijn bed show was

Leuk!

Ik ken het... had er eerst ook hellemaal niets mee

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:32

helmab schreef:
Joki schreef:

Leuk!

Ik ken het... had er eerst ook hellemaal niets mee

Haha ja dat had ik ook totdat ik bij Tristan kwam voor een interview en hem aan het werk zag.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:29

Joki schreef:

Omdat ik ook een beetje zo dacht/denk, heb ik wel even getwijfeld of ik dit wilde gaan doen. Uiteindelijk toch aangemeld, dus hoop dat het gaat werken. Ben benieuwd morgen.
Kan nog niet meteen beginnen, maar hoop er wat aan te gaan hebben.
Paard is op t moment zo schrikachtig dat het voor ons beide niet meer leuk is.

Ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen, hoe snel je paard bijvoorbeeld dingen oppakt en hoe vaak jullie oefenen.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:05

Ik ben ook benieuwd wat het hier gaat brengen.
Ik heb zo'n vermoeden dat paardlief het leuk zal vinden om te doen.
En hopelijk als bijkomend voordeel dat ze wat meer in de relaxmodus kan komen als we iets doen wat we spannend vinden. Als me dat lukt weet ik dat ik zelf ook meer relaxed kan zijn ;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:10

Leuk om te lezen Lielle, bedankt voor je reactie.

Jbloks1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 07:32

Ik heb me ook ingeschreven en betaald klopt het dat je geen bevestiging email ofzo krijgt?

Jbloks1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 07:41

Jbloks1 schreef:
Ik heb me ook ingeschreven en betaald klopt het dat je geen bevestiging email ofzo krijgt?

zie nu dat het bij ongewenst stond.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 08:59

Na lang twijfelen heb ik me ook opgegeven. Ik hoop er zowel prive als in mijn werk als bewegingstherapeut mee aan de slag te kunnen/dingen uit te kunnen halen.
In mei heb ik een ongeluk met het paard van mijn zusje gehad (die ik voor haar reed aangezien zij zwanger was :+ ) paard heeft dus al een tijdje zwangerschapsverlof en het zit er de komende tijd nog niet echt in dat hij weer opgepakt kan worden. Het lijkt me wel fijn om in ieder geval op de grond weer met hem aan de slag te kunnen en zo een aantal dingen waar hij altijd al last van heeft aan te kunnen pakken. Hij kan nogal onberekenbaar/onvoorspelbaar schrikkerig uit de hoek komen namelijk :D

Ik ben heel benieuwd naar de eerste module straks, krijg je een berichtje wanneer die online staat, of is daar een vaste tijd voor?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:06

Ik val even binnen.. ik heb een aantal clinics van hem gezien :j
maar wat ik me afvraag van de 'do it yourself'-methode is bijv. dat Tristan ook een bepaalde overtuigde houding heeft van zichzelf. Als je deze cursus gaat doen, dan moet je ook een streng instructeur zijn voor jezelf, maar wie lukt dat echt?
Want ik denk dat het niet gaat werken, maar ik ben heel benieuwd naar de ervaringen .. zelf liep ik nl tegen een aantal zaken aan waar ik geen oplossing voor had, omdat de paarden die ik bij hem heb gezien, niet exact het gedrag lieten zien van de dieren die ik had, en dan moet ik gaan gokken en dat vind ik lastig.. dus in hoeverre is zo'n online cursus breed toepasbaar? Vraag ik me oprecht af :)

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:25

Je kan je vragen altijd stellen in de Q&A, daarin probeert Tristan je verder te helpen met bepaalde "problemen". Ook zijn Conny en Tristan bezig met extra bonusmateriaal met jonge/onervaren paarden met een probleem volgens mij?? Toch Conny??
Ik ben net in module 2 gestapt en tot nu toe bevalt het mij super goed, ondanks dat ik twee hele verschillende paarden heb, die allebei anders reageren op de methode.