Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HippoLogic schreef:Je maakt het gewenste gedrag (waar je voor wilt clicken makkelijk:Citaat:Je houdt je target (ik zou een zachte target gebruiken zoals een poolnoodle).een paar mm voor haar knie, zodat als ze beweegt ze er wel tegen moet komen. Dat is het click moment.
Zodra ze doorheeft dat er iets met het been moet, en ze gaan experimenteren weet je dat ze op de juiste weg zijn en kun je het een mm of cm bij cm moeilijker maken.
Fabster schreef:Mira283 schreef:Dus zodra ze het snappen dan verhoog je de criteria? Stel met apporteren eerst aanraken, en dan vastpakken en zo uit breiden? Om even een voorbeeld te pakken?
Deze ben ik benieuwd naar. Beau kan aanraken, oppakken, ook op afstand, maar het terugbrengen krijg ik er niet in.
HippoLogic schreef:@xyzutu2: ik vind dat je behoorlijk veel tegelijkertijd traint. Je paard maakt ook nog ontzettend veel mee nu op lichamelijk en geestelijk gebied, verhuizen en dan ook nog zoveel verschillende nieuwe dingen trainen. Realiseer je je dat? Het kan ook teveel worden. Je wilt straks niet een enorme terugval. Haast u Langzaam.
Mira283 schreef:Hier toch wat gedaan met clickertraining geprobeerd althans. Want ponylief laten nadenken is heel moeilijk. Wil hem al tijden laten apporteren, maar als ik het hem aangeef zeg maar de target dan vertikt ie het. Dus hij stond op stal en zoals hij is neemt alles binnen mondbereik in zijn mond. Deze keer lag er een borstel dus daar stond ie lekker mee te zwaaien, dus klik en belonen. Toen ie het weer moest doen keek ie me echt aan zo van wat bedoel je tot ie weer de borstel pakte. Commando gegeven en hij liet keurig los toen ik het pakte. Verder ook niet meer gedaan zijn lekker naar buiten gegaan aan de lange lijnen.
HippoLogic schreef:@xyzutu2: ik vind dat je behoorlijk veel tegelijkertijd traint. Je paard maakt ook nog ontzettend veel mee nu op lichamelijk en geestelijk gebied, verhuizen en dan ook nog zoveel verschillende nieuwe dingen trainen. Realiseer je je dat? Het kan ook teveel worden. Je wilt sttraks niet een enorme terugval. Haast u Langzaam.
HippoLogic schreef:Fabster schreef:
Deze ben ik benieuwd naar. Beau kan aanraken, oppakken, ook op afstand, maar het terugbrengen krijg ik er niet in.
De kunt nog de stap "trainen. Ik weet nieit hoe je dit aan probeert te leren maar je kunt bv de target een stukje vooruit gooien zodat 1) je paard er heen moet lopen om hem op te pakken, daarna kun je 2) vooruit lopen (om voor je paard uit te komen) en vragen "geef aan". Dan hoeft je paard niet direct iets op te pakken en zich om te draaien
xyzutu2 schreef:Zelf probeer ik om die reden ook lid te worden van Connected Horsemanship, maar helaas krijg ik na een halve week wachten nog steeds geen mail terug om te vragen hoe dat precies werkt.