Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ook bouwde hij heel veel spanning op, was hem aanraken tijdens de training ineens onmogelijk/ongewenst en wilde hij in stap/draf alleen achter me lopen en dan met het hoofd laag en de oren naar achteren, een beetje zoals in een drijvende positie. Erg gezellig allemaal.
HippoLogic schreef:Je maakt het gewenste gedrag (waar je voor wilt clicken makkelijk:Citaat:Je houdt je target (ik zou een zachte target gebruiken zoals een poolnoodle).een paar mm voor haar knie, zodat als ze beweegt ze er wel tegen moet komen. Dat is het click moment.
Zodra ze doorheeft dat er iets met het been moet, en ze gaan experimenteren weet je dat ze op de juiste weg zijn en kun je het een mm of cm bij cm moeilijker maken.
ze zal deze wss willen aantikken met haar mond eerst? moet ik dit dan gewoon negeren? Ik denk dat ik best een ander 'target' neem dus dan de fles die ik nu gebruik? 

Fabster schreef:Mira283 schreef:Dus zodra ze het snappen dan verhoog je de criteria? Stel met apporteren eerst aanraken, en dan vastpakken en zo uit breiden? Om even een voorbeeld te pakken?
Deze ben ik benieuwd naar. Beau kan aanraken, oppakken, ook op afstand, maar het terugbrengen krijg ik er niet in.
Sinds die dag stond het op cue.
HippoLogic schreef:@xyzutu2: ik vind dat je behoorlijk veel tegelijkertijd traint. Je paard maakt ook nog ontzettend veel mee nu op lichamelijk en geestelijk gebied, verhuizen en dan ook nog zoveel verschillende nieuwe dingen trainen. Realiseer je je dat? Het kan ook teveel worden. Je wilt straks niet een enorme terugval. Haast u Langzaam.
Mira283 schreef:Hier toch wat gedaan met clickertraining geprobeerd althans. Want ponylief laten nadenken is heel moeilijk. Wil hem al tijden laten apporteren, maar als ik het hem aangeef zeg maar de target dan vertikt ie het. Dus hij stond op stal en zoals hij is neemt alles binnen mondbereik in zijn mond. Deze keer lag er een borstel dus daar stond ie lekker mee te zwaaien, dus klik en belonen. Toen ie het weer moest doen keek ie me echt aan zo van wat bedoel je tot ie weer de borstel pakte. Commando gegeven en hij liet keurig los toen ik het pakte. Verder ook niet meer gedaan zijn lekker naar buiten gegaan aan de lange lijnen.
HippoLogic schreef:@xyzutu2: ik vind dat je behoorlijk veel tegelijkertijd traint. Je paard maakt ook nog ontzettend veel mee nu op lichamelijk en geestelijk gebied, verhuizen en dan ook nog zoveel verschillende nieuwe dingen trainen. Realiseer je je dat? Het kan ook teveel worden. Je wilt sttraks niet een enorme terugval. Haast u Langzaam.
Na mijn hulpvraag hier over zijn boosheid en niet naast me willen lopen ben ik ook verder gaan denken en heb weer wat puntjes bedacht die [***] konden helpen:
en totaal tegen al mijn clickertrainingsinstincten, maar ik heb me helemaal sufgelezen in (food)aggression tijdens training en dit kwam steeds naar boven als mogelijke oplossing. Dus waarom niet? Nou ja, omdat [***] natuurlijk hardstikke pissig zou worden als hij na een click ineens geen voer meer zou krijgen.
), maar ik heb dat eigenlijk ook nog nooit meegemaakt met een paard? Misschien juist wel omdat ik het per oefening/hulpen/methode bekijk en alleen verder ga met een oefening als ik een methode heb waar het paard een klik mee heeft. HippoLogic schreef:Fabster schreef:
Deze ben ik benieuwd naar. Beau kan aanraken, oppakken, ook op afstand, maar het terugbrengen krijg ik er niet in.
De kunt nog de stap "trainen. Ik weet nieit hoe je dit aan probeert te leren maar je kunt bv de target een stukje vooruit gooien zodat 1) je paard er heen moet lopen om hem op te pakken, daarna kun je 2) vooruit lopen (om voor je paard uit te komen) en vragen "geef aan". Dan hoeft je paard niet direct iets op te pakken en zich om te draaien

xyzutu2 schreef:Zelf probeer ik om die reden ook lid te worden van Connected Horsemanship, maar helaas krijg ik na een halve week wachten nog steeds geen mail terug om te vragen hoe dat precies werkt.
Inderdaad Connection Trainnig (waarom kunnen ze het ook niet gewoon clickertraining noemen
)
Ben wel benieuwd als je antwoord krijgt welk dit dan is.
) dus heb gevraagd of dat ook mogelijk is, want zie hem niet in de shop staan en dat vind ik ook maar stom met hun filosofie
maar gisteravond dacht ik nog eens na over mijn boekenkast en ik kwam tot de conclusie dat ik werkelijk over elk onderwerp vanalles aan paardenboeken&dvd's heb gekocht - maar dat ik qua clickertraining de afgelopen jaren misschien 5 boeken en 2 clickers heb versleten. Terwijl dat het enige is wat ik nog steeds elke dag gebruik.
) en een poolnoodle/watergun: 
) maar heb je dan nog iets op het uiteinde of is dat zo duidelijk genoeg?
en hoewel ik wel een krak hoorde, zijn de buizen&noodles nog steeds intact. Misschien dat het plaatje aan het uiteinde iets ontwricht is, maar zelfs dat is niet zichtbaar. En het ding kostte maar € 1,20.

).
Eerst maar eens even kijken wat ze van Connection Training zeggen