Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar nu ben ik ook nogeens aan het verhuizen. Paard moet even op een laag pitje. Gelukkig is t nog maar een pup en knapt ze altijd op van een paar dagen rust.
Heel veel mensen komen er dan ook achter dat ze eigenlijk erg weinig controle hebben over hun lichaam! 
. En als ik dan nu kijk, gaan die dingen al zo geautomatiseerd.
ZusJacobs schreef:Ooh dat zijn erg mooie honden! Die streep is zo apart

En dat met touwhalstertje en zonder zadel.. 

Maar volgens mij was het op het moment dat het buitenachterbeen naar voren komt geef je een duwtje in de schouder, wat er gebeurd is zijn kont valt naar binnen waardoor hij automatisch dus onderstapt met zijn buitenbeen en tada het is travers. Nouja, het begin. Maar je kunt het ook leren de kont te laten wijken voor de zweep (wat sowieso later gebruikt gaat worden), wat belangrijk is je paard ook in stilstand te kunnen verplaatsen. Dus schouder naar binnen zetten, kont naar buiten, kont naar binnen, schouder naar buiten e.d. Gewoon voor de controle/verfijning maar ook voor de oefeningen. Wat helemaal handig is met bijv. opstappen met een krukje of in het bos, niet 20 minuten doen over het parkeren van je paard of het krukje naar je paard slepen maar gewoon je paard perfect tegen de boomstam/krukje aanzetten.