Horse Agility

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re: Horse Agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:22

Gave foto's!

Ik kom idd op locatie met materiaal. Als het voor mensen helemaal nieuw is, start ik natuurlijk met de basis. Maar als die er al in zit, blijf ik ook niet hangen. Mensen moeten tenslotte vooruit kunnen. Altijd jammer als zo 'n les tegen valt.

Ik wil mijn foto's toch ook even showen:
[GVL-ITP] Horse Agility shoot met Tapioka

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:02

Wat een gave foto's van allemaal!!! :))
Leuk dat er steeds meer mensen fanatiek met HA bezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:08

Leuke foto's weer!
Ben er ook nog steeds, alleen niet zo actief in het HA-gedoe .. heb ik wel weer plannen voor maar ben even terug met de basis bezig met [***] en dan komen de hindernissen en oefeningen weer vanzelf ;)

Die tunnel ziet er wel super uit! Heb je daar ook een betere foto van?
Is dat gewoon die gele buizen en hangt het zeil daartussen? Of is er toch nog iets in het midden ofzo?

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:55

Hallo allemaal,

Ook ik ben inmiddels al een tijdje bezig met vrijheidsdressuur / grondwerk, en we nemen ook regelmatig wat obstakels mee.
Toch kan ik niet echt een uitdaging vinden in horse agility. Ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen! Mijn pony doet braaf mee en doet erg zijn best! Ik vind het echter moeilijk om echt enthousiast te blijven, omdat het eigenlijk allemaal vrij vanzelf gaat :o . Laatst hadden we een enorme uitdaging met een vliegengordijn, en dat vond ik écht gaaf! In het begin durfde hij niet binnen 2 meter te komen, en na 10 minuten liep hij er ontspannen doorheen!
Ik vind het vooral leuk als we kunnen verbeteren, dus zoek nieuwe uitdagingen!
Mijn pony is vrij angstig voor onverwachte dingen, en vooral voor geluiden. Dit probeer ik in mijn training te verbeteren.

Wat wij regelmatig (en zonder problemen) doen is:
- sprongetje
- slalom (ook in draf)
- achterwaarts (ook labyrint e.d.)
- over plastic/kartonnen voerzakken (zowel stap als draf)
- langs spannende dingen (paraplu/vlag/plastic vlaggetjes enz.)

Binnenkort wil ik gaan beginnen met onverwachte geluiden. (bijv. met dichtklappende container oid)

Ik hoop dat jullie leuke ideeën voor ons hebben, zodat we weer een nieuwe uitdaging hebben!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:09

zeiltje, sprongetje met zeiltje, de dingen die nu wel goed gaan uitbreiden en enger maken of proberen met zo min mogelijk druk en uiteindelijk los?

Misschien een radio oid neerzetten die om de 2 minuten een klap als geluid geeft, of iets anders die het automatisch doet. Idd containers die dichtklappen, aantal mensen verzamelen die ineens heel hard gaan juichen / klappen? :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:29

Voila, onze deelname is zonet opgestuurd.
Nu kan ik terug ontspannen :')

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:38

Leuk!

14 oktober les *\o/* Ben benieuwd! En las iets over het jeugdjournaal nu? Over schriktraining oid met Joyce en Annemarie ofzo :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:02

Klopt, Joyce en Annemarie zijn naar de Pennydag geweest :j

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:37

Daantjee12 schreef:
zeiltje, sprongetje met zeiltje, de dingen die nu wel goed gaan uitbreiden en enger maken of proberen met zo min mogelijk druk en uiteindelijk los?

Misschien een radio oid neerzetten die om de 2 minuten een klap als geluid geeft, of iets anders die het automatisch doet. Idd containers die dichtklappen, aantal mensen verzamelen die ineens heel hard gaan juichen / klappen? :)

Bedankt voor je reactie!

Zeiltje nemen we ook wel eens mee, dat doet hij ook braaf.
Klappen en publiek vindt hij ook niet echt eng. Laatst nog een springwedstrijd gehad met veel publiek & veel applaus, en daar keek hij niet van op!

Ik heb tijdens de oefeningen eigenlijk nooit spanning op mijn leadrope. Ik gebruik deze vooral voor het cirkelwerk e.d., dat is los nog te moeilijk.

Radio is wel een goed idee! Van een container zal hij wel vrij snel doorhebben dat het niet eng is, een radio komt denk ik meer onverwacht..

Ik zag toevallig het filmpje van Joyce de Vos van de Penny-dag, en daar zag ik een doorgang met windschermen. Ik ga eens even kijken of ik dat op de een of andere manier kan maken! Heel smal en flink hoog, dat is toch wel spannend?! }> We moeten er wel iets van leren natuurlijk :Y)

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:03

Danielle (Daantjee12) en ik hebben morgen een trainingsdag Horse Agility van Joyce :D

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:02

Ben benieuwd :D Heb er echt onwijs veel zin in! Ga zo kleding alvast inpakken, neem van alles wat extra mee ivm het weer.
Nu nog hopen dat ze vanavond de trailer op gaat :=

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:26

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:52

Wellicht kan de Jolly Sidekick ook nog wel eens gebruikt worden in de Horse Agility :P (filmpje)
Afbeelding

Eira (veulen) is in elk geval een Horse Agility-talent in de dop! Nieuwsgierig, zelfverzekerd en energiek! Ik rende weg met de Sidekick en ze volgde me met de volle aandacht en sprong ervoor nog spontaan over een grote tak ook :P Ze is helemal verliefd haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:55

:oo Jij hebt er eentje! *is jaloers* -O-
Heb gisteren de advertentie gezien en ik wil ook .. maar had met mijn bankrekening afgesproken het even rustig aan te doen O:)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:09

Hij is best prijzig inderdaad! Hier meerdere paarden, ook jonge paarden... dus nam de gok wel dat er een aantal zijn die hem leuk vinden!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:11

naomipjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 09:33

Als ik een eigenpaard heb (die ik nog krijg weet alleen niet wanneer ) ga ik dit ook doen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 09:42

Vandaag hebben we onze eerste les, van Eva Saegerman. De wip kon helaas niet mee, maar ik ben benieuwd wat mijn paard met de hoop gaat doen :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:07

@Solleke_Noah: hoe ging het vandaag? Eva is leuk hé :D Vind haar een héél gezellig persoon!

Wij hebben vandaag onze eerste Playday gehad op onze weide,
komt erop neer dat je het officiële OLHA-parcours van de maand kan komen trainen bij ons,
je wordt gefilmd en dat filmpje kan je dan opsturen om mee te doen aan de wedstrijd.

Was héél fijn! Weer een leuke meid leren kennen en weer een test voor Zyta om te zien hoe die het deed met een vreemd paard in de buurt.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:01

Voor de OLHA (starter) van deze maand; moet je beginnen filmen terwijl je paard met voor en achterben in een hoop staat, of voor dat je erin stapt?
Ik hoop dat ik deze maand kan meedoen, ik ben namelijk nog steeds geen lid :(
we hebben geen pay pal. is er geen andere manier om te betalen?
Tot dan hebben we zo ook veel lol, maar het zou toch nog leuker worden :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:15

@Mi_Amore: het was leuk! Mijn paard was wel wat nerveus op vreemd terrein, maar hij heeft zich héél flink gedragen :) We gaan nu met een groepje van drie (van de les) samen oefenen op de agility en misschien ook meedoen met de online wedstrijden :)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:50

caaramel schreef:
Voor de OLHA (starter) van deze maand; moet je beginnen filmen terwijl je paard met voor en achterben in een hoop staat, of voor dat je erin stapt?
Ik hoop dat ik deze maand kan meedoen, ik ben namelijk nog steeds geen lid :(
we hebben geen pay pal. is er geen andere manier om te betalen?
Tot dan hebben we zo ook veel lol, maar het zou toch nog leuker worden :)

Je moet vanaf het begin al beginnen met filmen, want ze moeten kunnen zien hoe jij je paard er in zet. (leadership skills)
Wij gaan de OLHA donderdag opnemen en opsturen, ben weer heel benieuwd hoe het dit keer gaat.
Mijn paard vind die hoepels op de grond maar niks en al helemaal niet met zijn achterbenen. :P
Hij doet het wel, maar echt niet van harte.

Volgende week zondag 28 oktober 2012 geef ik trouwens met 2 van mijn lesklanten een demo in het thema Halloween en 2 workshops waar mensen met hun eigen paard kennis kunnen maken met HA tijdens de Passiedag ter ere van het 25-jarig bestaan van de IJRN (IJsland Rijders Noord) bij de Sunrise Stables in Assen.
Voor de mensen die het leuk vinden om te komen kijken, hier is de link naar het programma:
http://www.ijrn.nl/index.php?view=detai ... Itemid=100

Iedereen is welkom voor de Passiedag, want het wordt een gezellige dag met workshops, shows, stand, entertainment & more op paardengebied dus niet alleen voor IJslander mensen! :D

IJsland Rijders Noord (IJRN) is synoniem voor Passie voor IJslandse Paarden en is dé vereniging in het noorden voor alle IJslander liefhebbers.

Onze activiteiten vinden plaats in de provincies Groningen, Friesland en Drenthe.
Wij bestaan dit jaar 25 jaar en dat willen we samen met jullie vieren!

We nodigen bij deze dan ook iedereen met passie voor IJslandse paarden uit om naar onze passiedag te komen!

Je bent van harte welkom op 28 oktober vanaf 10.00 uur in de luxe (binnen)accommodatie van de Sunrise Stables, gevestigd op Baggelhuizen 2 te Assen!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 07:56

@caramel: je moet inderdaad beginnen filmen voor je je paard in de hoepels zet :-)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:02

Nog even een paar foto's van onze kennismakings-workshop :)

Noah is niet overtuigd :P
Afbeelding

Meedraven, iets te enthousiast :=
Afbeelding

Zeiltje, easy, er zaten wel kalkoenen aan de andere kant en die vond hij maar niks :P
Afbeelding

Slalom
Afbeelding

De lintjes, uiteindelijk vond hij het helemaal niet eng :)
Afbeelding

En door de hoepel :D
Afbeelding

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:03

Hebben jullie nog tips voor mijn hoop?
Ik krijg je vorm er niet in.
Hij kantelt steeds naar voren, ook als ik er extra lange paaltjes in steek.