voltige?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:13

haha ja er zijn niet erg veel rijbewijzen in de familie :P (kleine familie) en we hadden wel een karretje die we van een tante konden lenen maar helaas.. die is een tijdje geleden gestolen :(

dus als hier iemand nog lans noordlaren komt (groningen) hihi :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:30

ehh,, vanuit Assendelft (Zaanstad, vlak onder Amsterdam) ehh,, nee, niet zo vaak nee :+

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:35

haha nee dat denk ik ook niet hihi.. wel een beetje ver uit de richting hihi..

ik vraag hun nog even of zij misschien vervoer hebben en voor benzine kosten heb willen/kunnen brengen :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:46

jah, wie weet... succes :D

Ik kan helaas niet helpen :+ haha.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:20

heb ze een mail gestuurd haha..
als ik dat nou eerder had gedaah :P ze kunnen hem zo brengen, moet alleen vanmiddag even bellen voor een afspraak :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:22

Ooooo,, haha,, helemaal moeilijk doen :+ haha.
Nou, mooi tog?!
Super!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:24

Hey, een voltige-topic.
Onze dochter van net zes, is afgelopen woensdag voor het eerst naar een proefles geweest en we zijn razend enthousiast!
Ze heeft meteen al zonder handen gedraafd en op d'r knieën gezeten!
Nu rijdt ze natuurlijk ook al een beetje, dus dat hielp wel mee.

Ik heb net een kleine longeersingel gekocht, want altijd leuk om thuis met d'r pony te doen!
Ik kan niet wachten totdat het ding binnen komt...

De vereniging ligt net over de grens en heeft een flinke wachttijd, ik hoop dat ze snel echt kan beginnen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:28

We hebben gisteren weer geoefend, en ook met 2 man op Tanna.
Ze deed het super braaf, ze is heel voorzichtig met iemand op haar rug.
ze merkt heel snel als ze niet goed belans hebben, soms een beetje te goed en dan gaat ze stil staan :+ oeps!
Maar alle oefeningen gaan nu al wat beter en het meisje kan nu ook zo opspringen echt heel netjes gaat dat.
We gingen gisteren ook via de kont afglijden, geen idee maar mien peerdje vind nu niks meer erg...

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:36

avaluna schreef:
Hey, een voltige-topic.
Onze dochter van net zes, is afgelopen woensdag voor het eerst naar een proefles geweest en we zijn razend enthousiast!
Ze heeft meteen al zonder handen gedraafd en op d'r knieën gezeten!
Nu rijdt ze natuurlijk ook al een beetje, dus dat hielp wel mee.

Ik heb net een kleine longeersingel gekocht, want altijd leuk om thuis met d'r pony te doen!
Ik kan niet wachten totdat het ding binnen komt...

De vereniging ligt net over de grens en heeft een flinke wachttijd, ik hoop dat ze snel echt kan beginnen.

Goh, wat leuk! Egt een talentje dus! :D
Super hea, om zo'n klein meisje zo stoer op zo'n paard te zien. Dat hebben wij ook bij de vereniging, die kleinere meisjes. egt zoo leuk en knap wat die al kunnen.
Vaak vind ik het jammer dat ik pas op mijn 13e op voltige ging. Maarjaa.
Misschien is er ook een andere voltigevereniging in de buurt? Met een mindere wachttijd..
Heeel veel plezier! en voor vragen\opmerkingen\verhalen\verslagen (vinden wij leuk om te lezen :D), etc weet u ons te vinden :D.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:39

NienSCHaap schreef:
We hebben gisteren weer geoefend, en ook met 2 man op Tanna.
Ze deed het super braaf, ze is heel voorzichtig met iemand op haar rug.
ze merkt heel snel als ze niet goed belans hebben, soms een beetje te goed en dan gaat ze stil staan :+ oeps!
Maar alle oefeningen gaan nu al wat beter en het meisje kan nu ook zo opspringen echt heel netjes gaat dat.
We gingen gisteren ook via de kont afglijden, geen idee maar mien peerdje vind nu niks meer erg...

Ah! egt lief, dat doet mijn paard ook, stilstaan als ik teveel beweeg ofzo, bang dat ik val <3 :o .
Knap hoor, nu al goed opspringen! ik heb er nog veel moeite mee :o ik draai me heup altijd in, ik weet hoe het moet, ik weet het precies, maat het uitvoeren, daar gaat t elke x een beetje mis, ik draai teveel in.. :( dus tips zijn altijd welkom :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:43

Hahaha, ik zat ook echt te glimmen en had niet gedacht dat ze het allemaal zou durven.

Hier is niet zoveel aanbod en dit is slechts een kilomter van ons nieuwe huis, vandaar dat we het fijn zouden vinden als we daar in de ruitervereniging kunnen en ze zo meer nieuwe contacten krijgt.

Ik ben erg benieuwd naar al jullie ervaringen.
Foto's heb ik nog niet op de pc, maar die houden jullie te goed, helaas zijn ze niet geweldig, maar het gaat om het idee, toch?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:44

Ik ben zelf ook benieuwd hoe haar pony gaat reageren, eerst maar voorzichtig in stilstand en in stap, dat kent ze wel als dochterlief rijdt aan de longe, maar op de knieën e.d. kent ze nog niet... spannend.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:09

O, jaa.

Ik zit bijna 2jaar op voltige en het gaat best aardig. Ik voltigeer in Egmond aan den Hoef, ik zal de link van hyves wel ff opzoeken, daat staan hele leuke foto's en op mijn hyves heb ik nog filmpjes (is ook erg leuk om te zien :D ).

Zeker spannend! Mijn paard bokt wel eens als ik wat probeer in galop, maar verder vind ze alles goed. Ik oefen op haar niet zo veel, want ik heb eeb voltige ton en voltigeer meer op de manege :o ben een tijd heeeel fannatiek geweest, maar dat zakt helaas een beetje af..
Ik ga even de linken van hyves zoeken ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:21

http://michie.hyves.nl/ (mijn hyves, bij mijn blogs (iets naar benede scrollen zie je 2 filmpjes, dat zijn ze. ik moet bij beide filmpjes als 1ste.. toen zat ik d'r nog niet eens een jaar op :o ))
http://vvdeegmonden.hyves.nl/ (onze vereniging hyves, staan wel wat leuke dingen op, word alleen helaas weinig aan gedaan, omdat ik geen foto's filmpjes, info etc. heb.. en niemand kijkt er ooit op :') )

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:21

Leuke filmpjes :D
valt mij alleen op als jullie naar het paard toe lopen dat je na het paard kijkt ;) probeer eens gewoon mee te rennen en naar voren kijken zonder dat je het paard ziet :D
Is wel lastig want soms heb je het idee dat je nooit bij het paard aan komt haha maar het lijkt een stuk netter ;)

ik heb hetzelfde.. als je op het paard wilt dat je te ver indraaid.. alleen probeer eens alleen te denken dat je linker heup uit gaat draaien :) maar ook ik weet precies hoe het moet maar nu nog even uitvoeren whaha

Succes.!!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:05

salsaentango schreef:
Leuke filmpjes :D
valt mij alleen op als jullie naar het paard toe lopen dat je na het paard kijkt ;) probeer eens gewoon mee te rennen en naar voren kijken zonder dat je het paard ziet :D
Is wel lastig want soms heb je het idee dat je nooit bij het paard aan komt haha maar het lijkt een stuk netter ;)

ik heb hetzelfde.. als je op het paard wilt dat je te ver indraaid.. alleen probeer eens alleen te denken dat je linker heup uit gaat draaien :) maar ook ik weet precies hoe het moet maar nu nog even uitvoeren whaha

Succes.!!

Volgens mij loop ik wel naast het paard en niet naar het paard toe tog?
Maar, ach, we hebben veel nieuwe in het team dus ik ben allang blij als we op wedstrijd gaan :+

tnx. voor de tips en alles :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:31

Salsaentango: Hmm ik kijk eigenlijk ook nooit naar voren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mee er ook niet aan stoor. Uiteraard moet je, zodra je bij het paard bent wel naar voren kijken.

Ik heb de laatste tijd vooral heel erg veel moeite met scharen en dan met name heen. Het lukt me niet om met mijn heupen te draaien. Zucht :P En de opsprong... Grrr ik krijg mijn been gewoon niet omhoog. Ik kaats heel hoog en kom met mijn heupen bijna boven mijn hoofd, maar mijn been wil niet mee :P

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:38

SSDesign schreef:
Salsaentango: Hmm ik kijk eigenlijk ook nooit naar voren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mee er ook niet aan stoor. Uiteraard moet je, zodra je bij het paard bent wel naar voren kijken.

Ik heb de laatste tijd vooral heel erg veel moeite met scharen en dan met name heen. Het lukt me niet om met mijn heupen te draaien. Zucht :P En de opsprong... Grrr ik krijg mijn been gewoon niet omhoog. Ik kaats heel hoog en kom met mijn heupen bijna boven mijn hoofd, maar mijn been wil niet mee :P

Ik kom ook zeker hoog genoeg, maar tja, dan draai ik me heup weer :( ik betrap mezelf d'r elke x weer op, maar afleren is zoooo moeilijk!

Nu nog opzoek naar een nieuw voltigepaard.. Hopen dat er een goed manegepaard tussen zit..
Maar zal denk wel, en anders hebben we Nimo (van de filmpjes) ook nog, maar instructrice vind die te onbetrouwbaar, omdat hij met het los werken zoo gek doet, dat ze handschoenen aan moet en dan nog hele zere handen krijgt :o

dusjaa,, dat word m niet denk ik zomaar

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:45

Michelle, lastig zeg die paardproblemen ;) Ivon is ook alweer 20. Doet het nog prima hoor, maar met 3én kunnen wij niet op haar helaas (in galop). Maar verder :D :D Super paardje!

En sinds kort hebben wij een mechanise ton :D Zo'n ding dat ook beweegt. Hij staat nog niet op de manege maar dat zal niet meer zo lang duren denk ik.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:48

SSDesign schreef:
Michelle, lastig zeg die paardproblemen ;) Ivon is ook alweer 20. Doet het nog prima hoor, maar met 3én kunnen wij niet op haar helaas (in galop). Maar verder :D :D Super paardje!

En sinds kort hebben wij een mechanise ton :D Zo'n ding dat ook beweegt. Hij staat nog niet op de manege maar dat zal niet meer zo lang duren denk ik.

:') hahaha! dat is wel super handig!
Dan moeten jullie een x een tonwedstrijd organiseren := dan denken die mensen een gewone ton,, en dan... _O- hahaha.
Wel luxe zeg!
Die van ons beweegt ook :+ omdat ie niet stevis staat in t zand _O- hahahaaa.

sorry, ben melig

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:16

ik zie heel veel en ook vele die hoger voltigeren altijd naar het paard toe kijken wanneer ze op gaan.. maar denk dat het komt omdat hij gewoon niet naar het paard mogen kijken als we heen gaan haha..
heb alleen een probleem met het op mijn knien gaan.. op de 1 of andere manier krijg ik een knik in mijn rug wanneer ik opzwaai en het is best vervelend.. hopelijk dat het na de vakantie minder is of weg :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:16

O, ja, opzwaaien tot ligsteun,, ook zo iets waar ik behoorlijk slecht in ben :o

Ook ik heb m'n 1ste topic geopend [RIJ-ITP] Stjarna @ KNHS Instructieweek 11 ! (tja, ik weet geen voltige, maar ik moest t gewoon ff zeggen :P Ben d'r zoo blij mee :D )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:39

Lijkt me wel heel stoer zo'n mechanische ton!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:41

Ja ik ben heel benieuwd hoe en wat... En kreeg net ook te horen dat we een nieuw paard hebben dat voor het voltige beleerd gaat worden :P

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:37

nieuwe paarden tijd.? :P haha hier hebben we een tijdje geleden eentje op proef gehad.. alleen is hij afgekeurd want hij had een slecht l. voorbeen wat je dus met voltige wel hard nodig hebt..
Dus die moest toch weg.. en nu is er een super leuk beestje weer gekomen, dus ben benieuwd of dat iets word met voltige :D