Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fardoe schreef:No_No ik heb geen Facebook, voor mij niet handig.
Peetstap, passieve therapie is dat je in je management rondom je paard alles zo hebt geregeld dat het paard zichzelf traint.
fardoe schreef:Gisteren les gehad met mijn jonkie, dat was wel even flink doorlopen voor mij. Hij heeft een vrij grote, vlotte stap maar het ging erg goed. Ik moet hem wel meer uitdagen dus oefeningen combineren, bijv. draf, halt, achterwaarts en weer voorwaarts in draf.
Wat hij wel veel doet is ontzettend kauwen/spelen met het bit, aan de longeerlijn blijft hij rustig met zijn mond en ligt het bit rustig in zijn mond, met het wadh blijft hij bezig met het bit. Voor de zomerstop was het erger, hij was dan zo druk met het bit bezig dat je geen contact met hem kreeg. Nu gaat het beter maar hij blijft er maar bezig mee. Verschillende bitten geprobeerd maar hij doet het bij ieder bit.
Omdat hij zo onrustig is met het bit is mijn contact zeer licht.
Peetstap dat is niet wat ik bedoel
Wijslander schreef:Klinkt als een fijne les fardoe!
Vanochtend met mijn blondie voor het eerst sinds zijn vakantie en opbouw daarna weer wat steviger aan de hand gewerkt. Eerst een half uurtje overgangen gereden en daarna ernaast verder met travers en appuyeren.
Van het appuyeren wordt hij altijd zo blij en trots, hij moest ervan hinniken en daarna kreeg ik een dikke knuffel (lees: hij legt zijn hoofd op mijn schouder en drukt me tegen zich aan). Zo aandoenlijk!
Wijslander schreef:Doe je die overgangen dan ook aan de hand skippy? Knap zeg!
xSannee schreef:Hier is travers juist de favoriete oefening haha! Zowel op de lange zijde als de volte kan ze het erg goed! Begonnen met het inparkeren voor het krukje (door naar me toe te draaien) en toen ik de travershulp toen voor het eerst gaf viel het kwartje meteen.
SBravour schreef:Super. Ja dat is net waar de aanleg ligt.
Mijn merrie verzameld bijvoorbeeld heel simpel en stapt heel mooi onder de massa en kan goed terugkomen in tempo. Dat zal bij andere weer meer moeite kosten
SBravour schreef:Volgensmij hebben die van ons idd zelfde issue met de traver. Ik kan links en rechts inparkeren en achterhand naar binnen vragen, maar nog niet met de juiste lengtebuiging naar binnen toe gesteld. Komt goed, komt goed. We hebben alle tijd