Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als we bezig gaan zal ik het wel gaan merken!
Toen ik vorig voorjaar wat serieuzer met mijn tweejarige aan de gang wilde, ging dat absoluut niet. Ze begreep het niet, wilde niet, was er helemaal niet klaar voor. Terug in de wei en in augustus weer eens gekeken - toen ging het prima.
Undefined schreef:liljebo schreef:HL nog een vraagje, hoe lang ga je per sessie door?
Het stomme is, ze ging er eerst altijd goed in en nu ineens niet meer. Ik kende haar toen echter nog niet.
) Dan de klep af, grazen, stukje longeren (evt opgebouwde stress eruit lopen) een leuke oefening vragen en dan na 5-10 minuten een volgende sessie. Verder had ik altijd vooraf een bepaald doelletje, als ik dat niet haalde wist ik dat ik mijn doel te hoog had gesteld. Je leert je paard (en je eigen trainingskunst wel inschatten)

liljebo schreef:Nou ja, oorspronkelijk wilde ik wel een shet, maar echtgenoot vond dat geen 'echt' paard. Hij zag meer in een ardenner of zo. Na lang wikken en wegen dacht ik aan een B, omdat dat dan net iets meer paard is en deze iets meer kan trekken dan een shet.
)

Nelleke_H schreef:Ja Sandra dat was heel erg gaaf die tijd met die Shet. Geweldige dingen mee meegemaakt en ook heel veelzijdig. Ik gun het je van harte dat jij ook lekker zo rond kan touren.
Dankje wel voor je antwoord. Dat is ook hoe ik het doe inderdaad en dat houd Jonas ook goed bij de les en blijft hij mer dan gemotiveerd en dat werkt voor mij en Jonas juist heel erg goed. Ben benieuwd naar meerdere ervaringen.
Echte paarden in een handzaam formaat 
Dus ik heb mezelf voorgenomen om hem echt een signaal te geven wanneer er een snoepje komt, geeft toch meer duidelijkheid ...
).
En echt de hele tijd hengelen naar snoepjes (flemen, gekke bekken trekken, dat soort dingen
). Dus ik wil daar toch meer duidelijkheid rond, alleen wil ik het dus wel goed aanpakken 
).

en hij groeit er wel van
).
) dat ze op zo'n moment wat gefrustreerd raakt, maar wél iets probeert wat niet binnen haar comfortzone ligt.