Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Brrr Urko, geen leuk verhaal .. En geen idee wat de oorzaak is? Lijkt me niet iets wat zomaar gebeurt eigenlijk..
Net weer wat nieuws meegemaakt, wilde eens clickeren met de hond ..
Alleen reageert hij héél raar op de clicker, zodra hij de click hoort begint hij te blaffen en hij wordt echt helemaal wild (gaat rondrennen enzo). Je kan er gewoon echt niks meer mee .. Die had ik even niet zien aankomen, en heb geen idee wat ik ermee moet![]()
Met stem is een optie natuurlijk, maar blijf ik moeilijk vinden.. (vooral omdat mijn moeder er ook mee werkt en die 100en dingen zegt en roept op 2 minuten tijd
).
[***] schreef:Hmmja, dat valt bij mij dus onder stem-dingen ..
Zit nog te twijfelen of ik op een rustig moment eens ga kijken of ik hem toch niet aan de clicker kan laten wennen (nu zat mijn moeder er meteen bovenop enzo, is ook niet bevorderlijk voor alles), en dan kijk ik daarna wel .. dan zit er weinig anders op dan met tongklikken of dergelijke te werken
KArijntjuh schreef:Ik heb een vraagje, misschien is die laatst al gesteld, dan lees ik wel terug.![]()
Ik wil over een tijd clickertraining met mijn jonge paardje op gaan pakken, als basis voor grondwerk en VD. Maar wat ik mij altijd af vroeg, krijg je niet dat een paardje gelijk stopt met de oefening als hij de clicker hoort? Wat is jullie ervaring hierin?
KArijntjuh schreef:Ik heb een vraagje, misschien is die laatst al gesteld, dan lees ik wel terug.![]()
Ik wil over een tijd clickertraining met mijn jonge paardje op gaan pakken, als basis voor grondwerk en VD. Maar wat ik mij altijd af vroeg, krijg je niet dat een paardje gelijk stopt met de oefening als hij de clicker hoort? Wat is jullie ervaring hierin?
liljebo schreef:Ik kan niets toevoegen aan HL uitleg.
Knap hoor... voertje geven met draven... ik ben daar volgens mij veel te onhandig voor.