Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IngeT schreef:Hoi,
sorry dat ik zo eventjes kom binnenvallen met een vraag die compleet random is in de loop van jullie gesprek.
Ik probeer namelijk te peilen naar de interesse voor een soort "keurmerk".
Steeds meer zie ik mensen adverteren dat ze les geven in clickertraining, maar als ik hen dan werkelijk bezig hoor of zie dan frons ik wel eens - wat ze laten zien is immers géén clickertraining. Denken jullie dat het zin zou hebben een wat langere cursus te organiseren, waarna mensen een soort keurmerk krijgen dat waarborgt dat ze in elk geval de basistheorie op een rij hebben en in de praktijk niet op hun paard staan te meppen alvorens een wortelschijfje te geven aan hun verbijsterde paard?
Ik zou zorgen dat er niet alleen leertheorie was (en die kennis ook werkelijk toetsen!) maar ook biomechanica, pijnherkenning, zadelpassen, grondwerk en basisrijden, trainingsplannen schrijven, cases voorleggen... Eén lessenreeks in Vlaanderen (bij mij), één ergens in Nederland (geen idee waar). Ja? Nee?
Graag jullie inzichten en ideeën daarover (ik zou zeggen: liefst op m'n eigen nieuwe forumpje maar het mag ook hier, hoor).
IngeT schreef:Denken jullie dat het zin zou hebben een wat langere cursus te organiseren, waarna mensen een soort keurmerk krijgen dat waarborgt dat ze in elk geval de basistheorie op een rij hebben en in de praktijk niet op hun paard staan te meppen alvorens een wortelschijfje te geven aan hun verbijsterde paard?
Ik zou zorgen dat er niet alleen leertheorie was (en die kennis ook werkelijk toetsen!) maar ook biomechanica, pijnherkenning, zadelpassen, grondwerk en basisrijden, trainingsplannen schrijven, cases voorleggen... Eén lessenreeks in Vlaanderen (bij mij), één ergens in Nederland (geen idee waar). Ja? Nee?
Graag jullie inzichten en ideeën daarover (ik zou zeggen: liefst op m'n eigen nieuwe forumpje maar het mag ook hier, hoor).
HippoLogic schreef:@nimue: je kan toch gewoon vragen naar de ervaring en waar/hoe iemand heeft leren clickeren? Ook een website/youtube kan verhelderend zijn.
VogeltjeM schreef:Ja! Ik zou hier zeker interesse in hebben. Zowel als keurmerk als ik instructie zou zoeken, als misschien wel voor mezelf om ooit te volgen als opleiding
Je hebt zoveel paardenopleidingen/cursussen op het gebied van AR, centered riding of grondwerk, maar ik mis zelf eigenlijk wel een beetje een opleiding voor clickeren met paarden.
HippoLogic schreef:Keurmerk klinkt altijd leuk, maar door wie zou dat dan uitgegeven moeten worden? Niet door 1 persoon, want dat is niet onafhankelijk.
Maar... ik vind dat bv zadelpassen niet echt een onderwerp dat in een keurmerk Clicker Trainer past.Dan eerder didactiek, aangezien je trainers wilt keuren.
En ik zou graag zien dat 'examens' ook opengesteld worden voor mensen die de lessen niet hebben gevolgd zodat de autodidacten of mensen die elders hun kennis hebben opgedaan ook in aanmerking kunnen komen zonder eerst weer uren te spenderen aan lessen die basis zijn en alleen herhaling is.Ik snap dat basis nodig is en zelfs gewenst is, maar als je dat al goed beheerst is het alleen irritant. Want dan wordt je weer verplicht een hele opleiding te kopen terwijl je kennis eigenlijk al lang in huis hebt.
Meerwaarde van een keurmerk zou zijn als het door een team van clicker trainers wordt uitgegeven/getoetst.
.