Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skippy01 schreef:@SBravour Ik teken voor dat soort 'lastige' dingen. Mijn vorige paard accepteerde uberhaupt werken aan de hand niet. Je kon kiezen: rap zadelen en opstappen, of hem in de wei laten staanWelke optoming maakte hem geen bal uit, en heb er genoeg lessen in gevolgd met hem, maar hij werd zó boos.
Huidige merrie kan ik zelfs zonder tuigage in de wei nog oefeningen laten doen tussen haar paardenvriendjes in. Verademing!
Peetstap schreef:Skippy01 schreef:@SBravour Ik teken voor dat soort 'lastige' dingen. Mijn vorige paard accepteerde uberhaupt werken aan de hand niet. Je kon kiezen: rap zadelen en opstappen, of hem in de wei laten staanWelke optoming maakte hem geen bal uit, en heb er genoeg lessen in gevolgd met hem, maar hij werd zó boos.
Huidige merrie kan ik zelfs zonder tuigage in de wei nog oefeningen laten doen tussen haar paardenvriendjes in. Verademing!
Jemig, ene boos wordend paard bij handwerk, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Kreeg en krijg Wel es een chagrijnig koppie, maar echt boos worden vindt ik echt bijzonder.
xSannee schreef:Klinkt als een bijzonder paard Skippy
Hier ook nog geen boze paarden met grondwerk gehad haha!
Hier een heeeeeel trots & blij baasje
Net voor het eerst les gehad en ze heeft het zoooo goed gedaan! M'n voorbereiding afgelopen maand heeft echt duidelijk geholpen.
Zijn bezig geweest met schouderbinnenwaards, travers (nog nooit geoefend, ik geef de hulp en hoppa! Pony netjes kont naar binnen... topper!), keerwending om de voorhand, stap & draf naast mij, in stap al een stukje verzamelen/op het achterbeen zetten.
Heel veel huiswerk en d'r koppie was wel echt vol daarna, maar óh wat ben ik blij!
Binnenkort eens vragen of iemand even wilt filmen hoe ver we nu zijn, dan kan ik het over een tijdje vergelijken.
M'n doel van 5 dagen geleden was: lessen & sb bevestigen, denk dat ik daar wat meer uitdaging in mag gaan gooien voor mezelf
Maar grootste doel wordt rijden, maar die is niet helemaal van toepassing hier haha.
xLiez schreef:Oh klinkt interessant zo'n cursus! Zag helaas dat je je er niet meer voor kan aanmelden, jammer leek me wel leuk! Loop een beetje vast met mijn pony.
Jet schreef:Hoop dat de meelezers dat ook kunnen, want blij wordt ik niet van dit gedram en ongeduldig gedoe:Geen idee hoe jullie Engels is hoor, maar misschien zitten heir wel geschikte filmpjes tussen: https://www.youtube.com/results?search_ ... ith+horses . Ik denk dat jullie zelf wel kunnen onderscheiden of het past bij de methode die jullie toepassen of dat het iets heel anders is dan wat jullie doen.
Peetstap schreef:Jet schreef:Hoop dat de meelezers dat ook kunnen, want blij wordt ik niet van dit gedram en ongeduldig gedoe:Geen idee hoe jullie Engels is hoor, maar misschien zitten heir wel geschikte filmpjes tussen: https://www.youtube.com/results?search_ ... ith+horses . Ik denk dat jullie zelf wel kunnen onderscheiden of het past bij de methode die jullie toepassen of dat het iets heel anders is dan wat jullie doen.
https://www.youtube.com/watch?v=W_Dq7lKutPs
Suliko schreef:Sideways kent Mano al vanuit de parelli, maar hij vind het soms nog wel lastig om zijn schouder ook echt mee te nemen dus die nemen we af en toe ook mee in het werken aan de hand.
@Skippy01 hoe begin jij er dan mee dat je op handgebaar naar je toevraagt? Want dat lijkt mij heel leuk, maar in die beginfase zou ik dan denk ik toch eerst wijken voor druk (of eerder aanwijzen) moeten vragen om zijn kont of schouder een bepaalde kant op te vragen. Vergelijkbaar met de travers, eerst vraag ik zijn kont naar mij toe door lichtjes op zijn buitenbil te tikken of te wijzen. Nu hoef ik alleen mijn hand iets op te heffen en 'in' te vragen. Maar hoe vraag jij dan de schouder of kont in de aanleerfase naar je toe?