Had 2 balken in de bak gelegd als poort en haar hierdoor achteruit laten lopen. Dat ging goed, al was het soms wat scheef. Dit allemaal met stem(en een kriebel op de hals)beloond, dat begrijpt ze ook goed.
Daarna was ik toch wel heel erg nieuwsgierig of ik het targetten ook los in de bak kon. Dus spul weer gepakt en ja, dat ging goed, alleen werd ze wel weer opdringerig. Heb nu wel bewust de hand naar de borst gebracht en dat helpt wel. Toen ze m.i. te veel begon te drammen ben ik er gewoon bij weg gelopen(dus negeren) Haar wel goed in het oog proberen te houden over m'n schouder heen want je weet niet wat ze doet. T'is voor beiden nieuw
Ze kwam vlot achter me aan en draaide ook 2x met haar nek. Weet niet goed hoe ik dat moet interpreteren...iemand een idee?? Wat ik ook idd wel zie is dat ze de oren wat naar achteren legt, maar dat lees ik meer. Daar maak ik me dus ook niet zo druk om. Al met al even leuk bezig geweest! 
Waar we op oefenen en al kennen is:
) en sinds kort targetten van grote bal! Sun duwt zelf de bal met haar neusje weg en loopt er vrolijk heen 

Hij at het op, begon te flemen en wilde de volgende niet meer hebben (gewoon in de weide).
Dit had ik gisteren niet (of toch niet hetzelfde als anders, aangezien ik niet de ruiter was of echt met hem bezig was), en ook niet toen ik gewoon snoepjes in de weide gaf .. Dus zit ik me af te vragen of hij eerder reageert op die stembeloning, en dan alles geweldig vindt? Of is er nog een andere verklaring voor? Gewoon eens nieuwsgierig
Dat het dus eigenlijk niet om het snoepje op zich gaat, en dat het dus eigenlijk niet uitmaakt wat je geeft (omdat ze altijd zeggen dat je moet kijken wat je paard het liefste heeft, en voor afwisseling zorgen omdat ze het anders misschien niet blijven doen voor het snoepje, maar volgens mij gaat het dus helemaal niet om het snoepje
Maarja, wil toch proberen tegen volgende keer iets daarrond te oefenen en hopelijk zijn de reacties dan wat minder
Maar ik ga er eens op letten, of er momenten zijn dat hij het toch niet goed genoeg lijkt te vinden en met wat voor oefeningen dit dan is ... zo meteen iets herinneren doe ik niet, maar ik ga het eens in de gaten houden, vindt het wel interessant
Heel veel sterkte Sandra. Toch nog zo plots, ondanks al zijn problemen...
Veel sterkte!