Ervaringen online Featherlight Academy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:54

Sadira schreef:
Yep, onze pony's leren altijd in te parkeren. Oorspronkelijk komt onze methode volgens mij inderdaad bij TRT weg.

Tristan Tucker heeft het 'inparkeren' ook weer van de vele generaties van horsemanshippers voor zich :D

Sadira

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 12:48

Oh ja zo bedoel ik het niet. Ik bedoelde dat ik onze paarden dit al jaren aanleer maar dat ik het zelf volgens mij van TRT had destijds.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:16

Wranglerbutt schreef:
Sadira schreef:
Yep, onze pony's leren altijd in te parkeren. Oorspronkelijk komt onze methode volgens mij inderdaad bij TRT weg.

Tristan Tucker heeft het 'inparkeren' ook weer van de vele generaties van horsemanshippers voor zich :D

Precies :j
Ik doe het ook, gewoon van mijn lesgeefster geleerd :j ik denk dat zij het van parelli heeft afgekeken.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 15:15

Achterom schreef:
Precies :j
Ik doe het ook, gewoon van mijn lesgeefster geleerd :j ik denk dat zij het van parelli heeft afgekeken.

Ik heb het van Warwick Schiller geleerd :D

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:43

Ik ben sinds gisteren begonnen met Featherlight. Ik vind haar opzich prima uitleggen, maar ik snap dat sommigen het zien als "vaag" soms wel een "maar wat als mijn paard dit niet zo doet" uitleg, maar misschien komt dat nog inn een andere video..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:18

Ik lees hier veel verwijzingen naar de TRT method, zelf ben ik aan het kijken naar de online trainingen van zowel TRT als Featherlight. Mijn gevoel zegt dat de werkwijze wat vergelijkbaar is.
In eerste instantie leek Featherlight iets goedkoper, maar misschien toch niet.

Kunnen jullie uitleggen waarom je voor deze online cursus hebt gekozen?
Gaat om werken met een jong en gespannen paard.

marieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:11

Ik had vorige maand mezelf geabonneerd voor Featherlight Academy, maar zoals de meeste zeggen, je krijgt geen uitleg. TRT vind ik wel iets leuker, want hij legt alles tot in de puntjes uit! voor de rest heb ik nog naar niemand anders gekeken! Ik denk dat ik Team by Jill wel eens wil proberen!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 09:35

Team by Jill is echt een aanrader. Ze legt alles zo goed uit en doet het vervolgens ook fout en goed voor. En ze heeft zoveel filmpjes inmiddels gemaakt. Ook vraagt ze regelmatig in de app waar je in mag als je lid bent, waar je tegenaan loopt en wat je nog mist qua filmpje.
Ik ben erg blij met mijn lidmaatschap.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:13

Het is hier aardig stil, dus ik schop het topic even omhoog! :D

Hoe zijn de recente ervaringen met Featherlight?
Ik twijfel nu met de aanbieding om even lid te worden.

Specifiek zoek ik namelijk hulp voor een opstap probleem.
Ik vond op haar Facebook een fragment uit 2021, met echt exact het probleem wat ik heb.
Dus ik zou graag willen weten of die hele casus te bekijken is als je lid bent :)

Gaat om deze video;
https://fb.watch/vZTutLXNYj/

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:53

Het is idd erg stil, het lijkt alsof men hen niet meer volgt. Ik hoor van anderen wel dat ze het kennen en positief zijn, maar te duur vinden om lid te worden en er dus toch niks mee doen. Zelf ben ik wel lid (maar gelukkig voor de oude prijs).
Op de site staan filmpjes oa over het opstappen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:30

Ik heb af en toe als ik het nodig heb even een abonnement, maar vind het toch erg duur om maandelijks te doen.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:17

Ik ben een jaar lid geweest en vond het erg waardevol. Wel mis ik soms toch net wat meer uitleg of wat als het niet lukt. Als je lid bent kun je alle filmpjes van haar zien dus ik vermoed dat de casus die jij bedoelt daar ook gewoon tussen staat. Ik had een jaarabonnement en die is helaas verlopen dus ik kan niet even voor je kijken. Overigens heeft ze nu een kortingsactie dus je zou ook gewoon even een maand abonnement af kunnen sluiten.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:05

Ik ben ook lid van de featherlight academy. Ik heb er veel van geleerd maar video's blijven altijd lastig. Wat als je paard net anders reageert als het paard waar zij mee oefent. Je zou het kunnen proberen, kijken hoe je paard reageert op die methode. Het is makkelijk opzegbaar. Ik heb er wel veel aangehad!