De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:36

SparklingApp schreef:
Waar ik tegen aan loop en nu lees ik er hier ook net over..
Alles gaat best goed, maar die hals zo mooi laten zakken als de paarden in de filmpjes doen ze hier niet zo goed, behalve één paard die ik al eerder heb "geleerd" op mijn vraag de hals te laten zakken.
Zou dat iets zijn waar Tristan zonder dat hij er bewust van is al aan de paarden mee geeft?

Ik werk met de plastic zak en haal de druk weg als er iets van ontspanning komt (nog best moeilijk die timing) en herhaal dat, maar voor de paarden zijn er zoveel opties die de trigger kunnen zijn, als ik een keer beloon bij gapen of likken denken ze al snel dat dat het is..
Zou er niet meer aandacht besteed moeten worden aan het zakken zelf?
Dat de paarden door hebben dat dat wel eens een goed antwoord zou kunnen zijn, nu zijn er zo veel mogelijkheden..

Goede vraag voor de Q&A! :)

connepon85

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:38

Oja, voor diegene die in oktober zijn gestart; de tweede bonusvideo staat online over het opstappen. Tristan leert de paarden dus dat als hij op het krukje gaat staan, dat de paarden naar hem toe draaien en dat hij dan gemakkelijk kan opstappen.

Ik ga dat volgende week oefenen; ik ben heel benieuwd! Volgens mij krijg ik vandaag ook de tools binnen. Leuk!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:52

Mijn tools komen nog niet binnen :( hopelijk morgen dan.

Ik heb vanmorgen in de behoorlijke wind staan oefenen met module 1. Door de wind waaide er iets om of er klapte iets heel hard ergens tegen aan. Mijn guppekop keek, dacht na en....liet haar hals zakken *\o/*
Ik is helemaal blij! Zonder dat ik dit dus ooit geoefend heb, ben nog niet verder dan module 1. Ik ben super trots op haar!! <3

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 15:43

E200,- voor de cursus is t echt waard hoor. Je kunt de filmpjes altijd ieder moment terug bekijken. Ik weet alleen niet hoe t precies zit met t ip adres ed. Maargoed. Waarom ik hier weer op terug kom is het volgende. Eind Maart organiseert Manege bria in Enkhuizen een clinicdag met Tristan Tucker. Hier kun je dus met je paard aan deelnemen. Voor leden van Bria kost deelname E145,- en voor niet leden E200,-.
Als ik nou zo dus de prijs van de online cursus kijk, valt het nog wel mee.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:50

Heb je ook enig idee wat het kost om te kijken bij Bria?

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:36

Esss schreef:
@Komone: volgens mij staat er een teller op de website die aftelt tot de uiterste deadline voor het inschrijven. Moet je die ff in de gaten houden. :-)

Bedankt! Had ik even over heen gekeken.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:54

Heb mijzelf maar alvast een verjaardagskado gegeven :P Morgen wat spullen bestellen.

Bruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:42

Hallo allemaal. Heb me ook ingeschreven voor de TRT methode die 28 december gaat starten. Ben heel benieuwd. Heb een 6-jarige Jazz merrie, nu 2,5 jaar onder het zadel. Ben al een heel stuk met haar gekomen maar gewoon de bak rondrijden lukt maar zelden. Hele legers met kabouters :-) ook al kent ze die bij wijze van spreken bij naam. Maar goed, lees dat er "spullen" nodig zijn om de methode te kunnen gebruiken. Ben er nog niet achter welke dat zijn. Kan iemand mij dat zeggen? Met hartelijke dank !

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:03

Touwhalster en leadrope voor de eerste module
Voorwerpen als vlaggen, lawaai ding en plastic zak voor de tweede module.
Dat is het volgens mij.....succes!!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:11

TequilaRos schreef:
Touwhalster en leadrope voor de eerste module
Voorwerpen als vlaggen, lawaai ding en plastic zak voor de tweede module.
Dat is het volgens mij.....succes!!

carrotstick/contactstok ook toch? die gebruikt hij wel veel in zijn clinics :)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 17:41

kking schreef:
Heb je ook enig idee wat het kost om te kijken bij Bria?

Pff geen idee. Dat zou ik nog even moeten bekijken.

Kosha06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:47

Ik zit inmiddels klaar voor het webinar. Heeft iemand de bestelling al binnen van speelgoedbos? Ik heb een klaphandje besteld en dacht um wel met een paar dagen in huis te hebben, maar ik wacht nog steeds. Heb inmiddels wel een bevestiging gekregen dat hij klaar voor verzending is....

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:12

Ik zit te kijken naar de webinar. Leuke vraag over kangaroes :D
Mijn bestelling is al een paar dagen onderweg via TNT, maar nog niet bezorgd. De pakketbezorger had het vandaag ook niet bij zich :( Dus ik hoop op morgen.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:29

Ik heb mijn bestelling ook nog niet binnen.

Q&A kon ik op het laatste moment niet bij zijn. Was even last minute aan het kerstshoppen dus Dorien ha het overgenomen. Morgen weer filmen bij Tristan. :)

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:59

Kosha06 schreef:
Ik zit inmiddels klaar voor het webinar. Heeft iemand de bestelling al binnen van speelgoedbos? Ik heb een klaphandje besteld en dacht um wel met een paar dagen in huis te hebben, maar ik wacht nog steeds. Heb inmiddels wel een bevestiging gekregen dat hij klaar voor verzending is....

Ik heb vandaag de track en trace code binnen gekregen!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:03

:wave:
Hé leuk! Een TRT topic!
Ik ga eens lezen hoe het jullie vergaat, ben benieuwd :-)

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:09

Zat ik gisteren op tijd klaar voor de Q&A, werkt Tele2 weer eens niet mee. {:)-:( Heb driekwart gemist, maar nog wel het antwoord op mijn vraag kunnen horen gelukkig. Vanavond de rest maar even terugluisteren.

Ik was gisteren nog even kort aan het oefenen met de stick, maar Indy vond 'm niet erg interessant en verzette geen stap. Tristan heeft weer goede tips gegeven, dus eerst maar weer een stapje terug en zorgen dat ze de eerste oefeningen al gaat doen op energie en geluid en niet voornamelijk op de druk van mijn hand. Het is allemaal nog niet zo makkelijk ;-)

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:48

Ik heb alles binnen gekregen vandaag :D

En nog even een ego post:

Vanmorgen voor het eerst geoefend met de plastic zak en mijn guppe kop deed het geweldig. Alsof ze zo uit het filmpje van Tristan gestapt was!!! Zo geweldig, mijn kerst kan niet meer stuk :D

Einde ego post!

Iedereen alvast hele fijne kerstdagen gewenst!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:19

Super goed hoor. Ik ga zo weer even oefenen met de plastic zak maar mijn diva vindt het nog niks. :n

Iedereen hele fijne feestdagen!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:47

Fijne dagen allemaal!!!! Ik heb mijn pakketje ook gekregen; ik denk dat ik er zondag mee ga oefenen als er niemand in de bak is :+

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 20:19

Ik weet niet wat voor oefening TRT gebruikt om je paard te wennen aan plastic zakken, misschien dat deze viedo van Warwick Schiller van nut kan zijn?

Stukje over plastic zak begint rond 7.30 :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:22

Bruis schreef:
Hallo allemaal. Heb me ook ingeschreven voor de TRT methode die 28 december gaat starten. Ben heel benieuwd. Heb een 6-jarige Jazz merrie, nu 2,5 jaar onder het zadel. Ben al een heel stuk met haar gekomen maar gewoon de bak rondrijden lukt maar zelden. Hele legers met kabouters :-) ook al kent ze die bij wijze van spreken bij naam. Maar goed, lees dat er "spullen" nodig zijn om de methode te kunnen gebruiken. Ben er nog niet achter welke dat zijn. Kan iemand mij dat zeggen? Met hartelijke dank !

Is het een (schrale) troost dat Tineke Jazz vroeger in zijn jonge jaren ook niet rond kreeg in de baan? Jazz bleef ook erg graag op of in de omgeving van de A-C lijn :D

Ik lees graag mee over jullie bevindingen van deze methode.

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:58

Ook ik ben benieuwd wat je zoal nodig hebt. Logisch lijkt me een touwhalster, leadrope en een stick&string.
Maar verders nog andere spullen??

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:49

Hoi Allemaal ik wil me ook gaan aanmelden(me engels is heel slecht dus moet ffmet me buurmeid alles in vullen voordat ik ieds fout doe.

zelf heb ik een Tango merrie van 5 en ben door haar tegen veel dingen aangelopen en dit lijk me een super interessant ieds. Tristan zag ik voor het eerst in Nederland bij Harse event paar jaar terug

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:58

Als geïnteresseerde heb ik een vraag:

Her en der in dit topic wordt facebook i.v.m. de cursus genoemd. Als je geen facebookaccount hebt, mis je dan veel?