idd heel slim dat je dat doet. straks kom jij in de problemen omdat wij te opdringerig zijn en dat is niet de bedoeling. het is belangrijk dat de paaden het goed ebben en niet ons entertaimend. ik hoop daat alles gewoom weer goed komt. suc7
onbarefeet
Geplaatst: 07-04-13 17:22
Haha, idd! How sad....
grace1989
Geplaatst: 09-04-13 12:14
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je Dierenbescherming of de Dierenpolitie gebeld? Ik hoor nl wel eens dat je bij de 2e meer resultaat boekt omdat die ook meer bevoegdheid hebben.
Heb ik OOK al zo vaak gezegd: niet Dierenbescherming bellen bij dit soort zaken, maar de Dierenpolitie:144. De Dierenbescherming "beslist zelf" of ze komen of niet, terwijl de Dierenpolitie (dit zijn reguliere agenten, met alle politie-bevoegdheden, die er zelf voor gekozen hebben om een opleiding/cursus richting dieren te volgen) VERPLICHT is op elke melding te reageren en dus wel moeten komen/gaan kijken. Zij koppelen de aangetroffen situatie indien nodig dan terug naar de DB!
Het lijkt echter wel vaak tegen dovemansoren gezegd, men blijft (uit gewoonte?) maar de DB bellen, terwijl je in dit soort gevallen de DP moet inschakelen. En daar veel meer kans op resultaat hebt.... maar goed, bij deze nogmaals er maar eens op gewezen.
De DP is nog niet zo bekend, maar door jou nu denk ik wel al wat meer
x_lotte
Geplaatst: 09-04-13 16:58
Zo worden op meer stallen dan je denkt zo op stal gezet want zo zouden ze dan 'aan de teugel' leren lopen. Het is vreselijk. Ten eerste betekend aan de teugel en nagefelijk dat je paard ontspannen rug en een losgelaten kaak heeft en in de loodlijn loopt en dat bereik je niet door hem met een slof/bijzet op stal te zetten. Ik heb persoonlijk niks tegen een hulpteugel zolang het maar op de correcte manier gebruikt wordt.
En dan vooral dat het zonder toezicht is. Stel je voor, dat paard denkt: ''wat een k*t teugels, ik ga erbij liggen" En als ie dan weer op wilt staan komt ie vast te ziten met zijn benen in de teugels. Paard raakt in paniek, benen nog meer verstrikt, benen gebroken (dat is dan wel gelijk heel erg, maar stel je voor). En dan, tja, dan moet ie naar de slacht omdat zen benen gebroken zijn, dankzij de EIGENAAR!
Babbelaar20
Geplaatst: 09-04-13 19:32
nou bij mij is de Dierenpolitie er wel ingeschreeuwd door m'n neefje en nichtje die bij elke keer dat ik op mijn pony zat of een kat/hond aaide of corrigeerde ernaast stonden te schreeuwen: 144 RED EEN DIER
Sorry dat ik zo afwezig ben, mijn beste vriendinnetje is 2 weken geleden overleden door een auto ongeluk Ik ben dus niet echt met mijn hoofd bij Bokt en zielige paarden, ik hoop dat jullie dat begrijpen.. Heb het er erg zwaar mee. De DB heeft nog wel gebeld dat ze er achter aan gaan, maar verder niks meer gehoord. Ik zal binnenkort nog een keer gaan bellen.
Leer een poown op de manege dat nu ook, maar ik rij wel met een halster dan he Maar ze kan wel gewoon aan de teugel, en dan zonder dat ik haar naar beneden doe