Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneH schreef:Ja, zo zou ik het ook uit leggen. Maar zo las ik het niet. Meer als, het linker schouder is verantwoordelijk ook als je links om rijdt en hij valt naar buiten (dus over het rechter schouder).
Maris schreef:Ash_ schreef:Even een vraag van mij: paard is na blessure ongelijk bespierd. Linker schjouder bespierd, rechter onbespierd. Hij valt dus met oefeningen weg over zijn linker schouder. Nu coorigeer ik hem door zijn neus weer naar voren te vragen en hem voorwaarts te vragen. Dit op deze manier omdat hij in stap (stilstand wel) de buitenteugel niet snapt.
Wie heeft er tips om het hem aan te leren?
Valt hij dan over zijn linkerbuitenschouder of op zijn linkerbinnenschouder ? En met welke oefening ? En met grondwerk of met rijden ?
als ik rechtuit met buiging wil oefenen en hij valt op zijn buitenschouder moet ik proberen meer lengtebuiging te vragen. Dus meer met zweepje richting ribben of binnenachterbeen.
Als hij op zijn binnenschouder valt en dus naar binnen valt dan moet ik hem geen ruimte geven om dat te doen.
Op volte gaat het weer anders ......
4catootje5 schreef:hiihi das leuk he? merk je in elk geval dat het iets goeds doet!
ik loop trouwens stage bij janna de vries (okal heb ik de laatste tijd niet meer zo veel tijd om te gaan) ze geeft inderdaad heel fijn les !
gister na het los werken weer even met Cato aan e handgewerkt het ging wel weer iets beter okal loopt ze nog niet heel lekker
ben van plan om als ze wat is afgevallen naar erik laarakker te gaan om der even goed te laten checken en mischien ook voor haar exceem heeft iemand ervaring met hem?
Ash_ schreef:Vooral met stelling vragen op de volte. Dan valt hij als hij rechtsom loopt weg over zijn linkerschouder(valt dus naar buiten). Dus die gaat hij dan overbelasten zeg maar. (hoop dat het duidelijk is zo.) Ik weet hoe ik hem moet corrigeren met 1 teugel met 2 ook. Alleen is het nog te veel voor hem kennerlijk om in stap ook nog eens te reageren op zijn buitenteugel. Dit doet hij in stilstand wel.
Maris schreef:Ash_ schreef:Vooral met stelling vragen op de volte. Dan valt hij als hij rechtsom loopt weg over zijn linkerschouder(valt dus naar buiten). Dus die gaat hij dan overbelasten zeg maar. (hoop dat het duidelijk is zo.) Ik weet hoe ik hem moet corrigeren met 1 teugel met 2 ook. Alleen is het nog te veel voor hem kennerlijk om in stap ook nog eens te reageren op zijn buitenteugel. Dit doet hij in stilstand wel.
Vraag je dan niet teveel stelling ?
Rechtsom zal je paard zijn binnenachterbeen waarschijnlijk zijn stuwende been zijn. Die moet meer dragend worden. Daar kan je mee helpen door meer aan de lengtebuiging te werken. Dus meer richting ribben zodat je paard ook echt daar buigt ipv (alleen ) bij de hals. ( zegt iemand die net 2 maanden ermee bezig is, maar wel met hetzelfde bezig is ....![]()
)
ijssnuiver schreef:4catootje5 schreef:hiihi das leuk he? merk je in elk geval dat het iets goeds doet!
ik loop trouwens stage bij janna de vries (okal heb ik de laatste tijd niet meer zo veel tijd om te gaan) ze geeft inderdaad heel fijn les !
gister na het los werken weer even met Cato aan e handgewerkt het ging wel weer iets beter okal loopt ze nog niet heel lekker
ben van plan om als ze wat is afgevallen naar erik laarakker te gaan om der even goed te laten checken en mischien ook voor haar exceem heeft iemand ervaring met hem?
Ik heb onwijs goede ervaringen bij hem! Dus zou het zeker aanraden, maar waarom wachten tot ze is afgevallen? Mijn paard was ook altijd mega dik en is na de behandelingen wat gaan afvallen(bleek iets in de stofwisseling niet goed te zijn).