Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Hoi!
Heb je al eens op "lange lijnen" gezocht op het forum? Heb wel al een aantal topics (voor starters) zien voorbij komen. Ook kan je eens kijken naar longeren met dubbele longe, dat kan je als voorbereiding gebruiken of combineren (zo doe ik het ook, stukje longeren en dan weer een stukje rechtuit erachter enzo). Ik vrees dat je in dit topic niet veel tips gaat ontvangen, het is beetje dood hier
Maar begrijp ik het goed dat je pony enkel- en tweespan loopt? En jij moet het nog leren dan? Omdat, als je pony het kent, het echt niet zo moeilijk is .. Mijn pony kende het niet maar zelfs wij konden het (terwijl ik het ook niet kende, heb 2x een les dubbele longe gehad).
SteffiiY schreef:Ik ben een tijdje gestopt, maar heb het sinds gisteren weer opgepakt.
Was nog steeds in het begin stadium van het VD.
Ze kon al het voetje geven van beide voorbenen, gisteren wilde ik het toucheren starten, ze deed het 4x juist maar daarna was haar andacht volledig weg dus heb ik nog wat volgoefeningen gedaan en ben ik gestopt.
Alleen het irritante is dat ze bij ieder ding wat je vraagt(dus ook het commado ‘’touch’’)geeft ze haar voorbeen, omdat dit er zo ingstampt zit!!
Weet iemand hoe je dit een Beetje eruit krjigt? Nee roepen heeft geen zin, omdat ze dan boos word omdat ze niks krijgt haha!
[***] schreef:@ Marijke_1995 : ivm dubbele longe heb ik 2x les gehad (iemand die het voordeed en dan heb ik eens 5 minuten zelf de dingen in handen gehad, want mijn pony is nu niet meteen de ideale lespony) en nu op de nieuwe stal ben ik er gewoon zelf mee begonnen. Ging eigenlijk meteen prima
Niet perfect natuurlijk, en ik raak nog altijd wel eens in de knoop .. maar het gaat eigenlijk echt wel goed
Maar als je mogelijkheid hebt tot een les of paar lessen zou ik dat zeker aanraden
De handigheid moet je daarna toch zelf kweken, maar dan weet je tenminste waar je mee bezig bent en waar je op moet letten