Je enthousiasme is aanstekelijk Jane

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jane2 schreef:Ik vind zelf vaak met lange makkelijker. Omdat ik dan achter Storm loop en het makkelijker kan zien wat er gebeurt. Ik heb nu een paar keer achter tegen zijn bil gelopen (dus zoals het hoort) maar vind dat nog wat moeilijk. Moet automatisme worden en moet dan teveel nadenken waar ik loop. Is een kwestie van vaker doen en de handigheid te krijgen. Maar als Storm te jofel is dan loop ik veilig een eindje achter hem hahaaa.
Lange lijnen vind ik zelf echt super leuk om te doen. Is best verslavend hahaaa
Yltje schreef:Ik wil eigenlijk van vrij simpel naar steeds een stapje verder werken, het werken met een touwhalster en leadrope lijkt me fijn. Ik doe het nu af en toe met dr halster en leadrope en dan een beetje basis grondwerk. Volgen stilstaan wijken voor druk maar wil niet teveel klooien en hoopte een beetje wat basis oefeningen te horen om mee te beginnen en zo door te werken.
Een lesje hier en daar lijkt me ook handig maar ben nog niet zo thuis in die wereld en of die een beetje in de buurt te krijgen zijn of iemand die eens wilt helpen (kop noord holland)
fardoe schreef:Hier het filmpje, neem mijn petje af voor de dame die met het paard werkt, ze is niet meer de jongste, maar houdt het goed vol.
https://www.youtube.com/watch?v=fqKtacbKkzY
Volgens mij heeft het ook met de grote van je paard te maken of je wat dichter bij of wat verder weg moet lopen. Mijn KWPN was 1.63/1.65 en ik ben maar 1.57, als je dan wat verder weg loopt heb je meer overzicht.
Jane2 schreef:Hoop dat je het snapt Hahaa. Het is eigenlijk zo dat je moet zorgen dat zijn achterhand vrij is om van de hoefslag af te gaan. Vind dat ook handig om te onthouden voor de appyument.
Succes!!!
plutolover schreef:hoe houden julie dat draven vol? rennen/lopen jullie dan mee?
als ik met me hafje gaat draven wordt hij wat duwerig/drammerig. Komt ook door nog wat onbalans. Maar ook omdat ikzelf het niet vol hou en ikzelf heel stuntelig word,en dus mijn hulpen niet goed geeft..