die heb ik tot op heden onder zadel zo goed als volledig met de clicker opgeleid. Ik maak wel grote stappen hoor, en als ik les heb rij ik vaak ook zonder clicker, hoewel ik gerust click als er iets ineens toch uitmuntend was haha. Dat weet mijn instructeur ook, maar vaak ben ik toch nog steeds zelf meer aan het leren en ga ik daar dan de keer erop, als ik voor mezelf rij ook clickerend mee aan de gang
overigens werk ik ook gewoon met druk, dat zie je ook op het filmpje. Ik vind het ook fijn als een ander er ook nog steeds op zou kunnen rijden
Jammer Urko, maar ik kan het me goed voorstellen. Diepvries heb ik wel over gedacht, nadeel is dat het al met al behoorlijk prijzig is en dan nog maar de vraag of het sperma geschikt is voor invriezen. Dus voor gekozen om daar niet mee aan de gang te gaan, ik heb natuurlijk zelf geen merrie en als ik dan de kosten die ik maak terug wil verdienen moet ik zoveel dekgeld gaan vragen dat mensen ook met een PRE met papier kunnen dekken.
De click is het signaal dat betekent: dit deed je goed, hier komt je beloning.

De eerste 3 minuutjes zijn leuk want ik click eerst voor andere dingen dan duwen met de neus en aan het einde is ze heel zelfverzekerd de bal door de bak aan het rollen.