Cobe kan niet achterwaarts tussen of over iets ...
Is best wel slordig, de keer voor het filmen ging het (uiteraard

) véél beter, maar we waren ook al een tijdje bezig (niet alleen met dit hoor) en daarna ging een ander paard ineens op de loop in de piste enzo en toen heb ik het maar afgesloten. Maar hij kan het dus wel!

Wel een probleem ontdekt.. ik heb geen hand meer vrij voor de clicker
Dan moet ofwel de leadrope weg, ofwel de stick, maar momenteel is geen van beiden een langdurig succes, daarvoor zijn we nog niet ver genoeg

Bij Boke hebt ik daarna geprobeerd met de tong te klikken, maar dit gaat me toch niet zo goed af (omdat ik sowieso al vrij veel stemdingen gebruik ter aanmoediging en ondersteuning..). Dus ja .. wat nu?

Merk wel weer "achteruitgang" bij Cobe, nu een paar keer met snoep bezig geweest en ondanks dat hij wel respect blijft hebben enzo merk ik toch weer dat hij kribbig wordt. Dingen die ik vraag raffelt hij af (in de hoop op zo snel mogelijk een snoepje?) en als hij niet meteen wat krijgt of ik vraag wat anders dan wordt hij best wel boos .. Ik kan dat op zich wel sturen, hij wordt niet gevaarlijk naar mij toe ofzo, maar het werkt ook niet fijn,
hij doet niet meer genoeg zijn best heb ik het idee, en als ik dan meer inspanning van hem vraag dan gaat het dus alleen maar bergaf. Heb niet heel slecht afgesloten vandaag, maar het was toch niet zo'n superfijn gevoel .. Spijtig eigenlijk, want
hij probeert wel extra door de snoepjes, maar toch gaat het in het algemeen slechter dan gewoon...