fardoe schreef:Met travers en appuyement loop ik aan de buitenkant.
Jane2 met korte teugels. Mijn linkerteugel bij linksom pak ik dan laag vast zodat ik mijn hand meer ter hoogte van de buik van mijn paard heb, zelf loop ik naast zijn schouder. Mijn rechterhand is zo'n 15 cm bij zijn kaak vandaan. Ik heb mijn armen dus redelijk wijd.
Mijn paarden draaien hun achterhand weg van de zweep
Ik werk dus aan de binnenkant met het aanleren, waardoor het verwarrend wordt als ik aan de buiten kant loop. Daarom dat ik denk ik zelf hier ook door in de war ben en de posities niet meer weet als ik dus vooruit moet lopen.

en heb mezelf voorgenomen binnenkort ook wat beeldmateriaal te regelen!

). In ieder geval vlotter en actiever van achter, maar ook meer bij me blijven in tempo, mejoffer heeft soms moeite met beheerste acties (en ik ben af en toe zo aan het concentreren op de dingetjes dat ik niet door heb dat ze me eigenlijk al voorbij aan het lopen is).
Nog ff wat zoeken voor mij, heb nogal de neiging om me ergens heel erg op te concentreren en vervolgens de andere kant uit elkaar te laten vallen
k Ga dit lekker oefenen en volgende keer gaan we aan de schouders sleutelen. Vond het in ieder geval best ff goochelen om die teugels ter hoogte van de schouder te houden, kreeg spontaan zwevende handjes