Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cube schreef:Nu kan ik het verkeerd begrijpen, maar heb je laten wachten tussen click en voertje? In dat geval: nooit doen.Nee, dus niet met gestrekte hand..dat lees ik nu voor het eerst. De eerste keer heb ik wel geprobeerd haar te laten wachten, want als echte haflinger was dat eten toch wel heel leuk. .
[***] schreef:Cobe bleef laatst heel fijn wachten (ook te zien in het filmpje) waar hij eerder nog opdringerig werd en zelfs boos als het niet snel genoeg kwam (waar ik dan uiteraard niet in mee ging) of als hij niet meteen wat kreeg als hij iets deed (als ik iets wilde uitbouwen dus, iets wat hij al kende). Heb ik nu de laatste keren geen last meer mee gehad, maar we zijn ook helemaal terug naar de basis gegaan, via Parelli, en heb toch het idee dat dit heel veel doet. De puntjes worden op de i gezet qua leiderschap enzo, en ik weet dat er discussies over zijn, maar ik heb toch het idee dat het hier heel veel goeds brengt.
Dus misschien is het voer op zich wel helemaal het probleem niet, maar zit het op andere plaatsen.. Hoe reageert je paardje zo gewoon als je met haar werkt? Heb je echt ten alle tijde het laatste woord of doet ze ook wel eens wat ze zelf wil? (doet Cobe ook wel hoor, maar als dat op zo'n moment niet handig is kan ik he wel afbreken en zeggen dat het nu even niet kan). Hoe reageert ze op je als je haar uit de weide haalt, leidt, staat te poetsen, met haar werkt, ... Allemaal dingen die in mijn ogen meespelen, het gaat niet om het voer, het gaat over de relatie en de communicatie tussen jullie
cube schreef:Dat is een goede tip, ik ga het proberen! Ben idd op een geven moment tussendoor weer leidoefeningen gaan doen, want ik dacht dit heeft geen zin zo. Dat is eigenlijk hetzelfde wat jij zegt toch? Negeren en wat anders gaan doen.
Ik vind het zo lastig omdat ik niet weet of ze de click nu al echt snapt. Dus doet ze dingen nu voor het voer of heeft ze nu in daadwerkelijk in de gaten dat eerst de click komt en dan pas voer.