Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Met mijn beide paarden
Nu wel een fijne stal gevonden maar die is totaal niet op een hengst ingericht, veel te veel momenten dat je te dicht langs andere paarden moet, vraagt ook teveel aanpassingen daardoor van andere stal genoten. Maar ik ben wel echt verhuismoe en voor ruinen is deze stal echt super, dus 1 maart gaat 'ie onder het mes. 

[/quote] 
Na een tijdje kon ik gelukkig een paar keer clicken voor 1 achterbeen in de hoepel. HippoLogic schreef:Hebben jullie dit ook (gehad), dat je paard heftig reageert op zweepgebruik of als andere paarden van hun eigen ruiter schrikken?
) maar zelfs ik heb dit probleem 
en op de poetsplaats is het al helemaal snel kermis) maar [***] overlaatst ook. Ging met hem eens de piste in toen er zo'n 7 andere paarden bezig waren, ze hadden mij gevraagd of ik geen carroussel wilde meerijden dus wilde eens zien wat [***] deed op die andere paarden (terwijl ik veilig op de grond stond, ben nog steeds een angsthaas met rijden
).. man, man, heb ik me een post verschoten. Naarmate de tijd vorderde (en al na 10 minuten ofzo) begon [***] steeds moeilijker en moeilijker te doen, wilde rennen enzo (en dat is zo niet [***]
). Op een bepaald moment moest hij gewoon, en ik heb hem nog nooit zo zien gaan.. en bokken, en naar andere paarden toe (die dan wel op voldoende afstand waren maar toch). Hij werd gewoon helemaal gek .. En als de instructeur aan de ene kant iets schreeuwde tegen die mensen die aan het rijden waren dan ging [***] weer
Dus zelfs die reageert heel heftig op 'gewone' dingen ... Strafste vind ik nog dat de mensen gewoon niet beseffen dat zij de oorzaak zijn .. Maarja, ik heb dus besloten om niet mee te doen met de carroussel
Pony heeft toch al wat van de wereld gezien en schriktraining enzo doe ik al jaren (in allerlei vormen, horse agility is ook een soort van schriktraining natuurlijk
). Dus op dat gebied .. Hij is altijd wel al moeilijker geweest in groep dan alleen, maar dit was toch beetje erg heftig .. Maarja, weten we dat ook weer. Heb er op zich ook geen problemen mee, is ook wel interessant om mee te leren omgaan, maar dan wel vanaf de grond 
Urko schreef:De mijne kon dat vroeger ook wel, maar nu geeft hij er niet meer zoveel om ... ik heb heel veel schrik training gedaan de laatste jaren en dat scheelt enorm.
Ik kreeg een beetje 'dit is toeval' idee, maar dat was natuurlijk niet zo. Ze deed in het begin alles om die hoepel met de achterbenen te omzeilen. Ja de voorbenen wilde ze er dolgraag inzetten, dat werd immers vorige week beloond.
Kennelijk tijd om weer te werken aan wat flexibiliteit.