Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babette schreef:Ik betaal voor een les 55 euro, is wel een reden dat ik niet wekelijks les maar kan altijd lang genoeg
voortborduren met 1 les in de 3 a 4 weken...
Ik ben eigenlijk niet bekend met academisch,kan je in jip en janneke taal uitleggen wat het verschil is in academisch en klassiek?
__PrinCes schreef:Ik ervaar het juist niet zo, ik krijg academisch les maar mijn hulpen zijn op de grond hetzelfde als erop.
Gizeppie schreef:__PrinCes schreef:Ik ervaar het juist niet zo, ik krijg academisch les maar mijn hulpen zijn op de grond hetzelfde als erop.
Hoe dan? Wat doe jij dan anders of even als voorbeeld he, hoe doe jij dan de travers? Zowel er op als er naast. Ik hoef alleen mijn heup te openen en zweepje omhoog te houden en mijn paard loopt een travers aan de hand, maar hoe ik dat erop moet doen is zo anders..
Gizeppie schreef:__PrinCes schreef:Ik ervaar het juist niet zo, ik krijg academisch les maar mijn hulpen zijn op de grond hetzelfde als erop.
Hoe dan? Wat doe jij dan anders of even als voorbeeld he, hoe doe jij dan de travers? Zowel er op als er naast. Ik hoef alleen mijn heup te openen en zweepje omhoog te houden en mijn paard loopt een travers aan de hand, maar hoe ik dat erop moet doen is zo anders..
Wijslander schreef:Van wie heb jij les Babette?
Wat ik niet helemaal begrijp van AR is de afwezigheid van de buitenteugel om het weglopen over de schouder te voorkomen, maar ook bijvoorbeeld om de schouders naar binnen te plaatsen bij de schouderbinnenwaarts. Ohz doe je dat -als het goed is- ook met je buitenteugel. De binnenteugel onderhoudt alleen de stelling. Iemand die dat kan toelichten?
Ook lijkt het mij een nadeel van AR dat je altijd voor het paard blijft lopen (in zijn achteruit dan) en het daarmee afremt. Dat zou voor mijn paarden averechts werken, die moeten juist van achteruit gestimuleerd worden om de ruimte te pakken en te gáán. Maar er zijn vast ook paarden voor wie het juist een voordeel is!
Wijslander schreef:N.a.v. een prijsstijging van mijn instructie ben ik wel benieuwd geworden wat jullie ongeveer betalen voor les? Voor degenen die dat willen delen natuurlijk.