Visitor schreef:Wat mooi dat het experiment is gelukt!
Leuk he, niet-clickertrainers zullen wel denken... MAAR 3 pasjes? En ik loop hier de hele tijd te smilen en plannetjes te smeden voor de volgende les

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Leuk CM. Maar ook je petje af voor je instructrice, dat ze er zo voor open staat. Dat is ook niet vanzelfsprekend.
HippoLogic schreef:Wat leuk om te horen dat je zelf geclickerd bent en dat het zo'n goede ervaring was.
Ik denk dat dit nog te lastig is in het begin. Waarom stap je niet eerst een paar passen rechtdoor voor je op de cirkel gaat? Gewoon een vraag hoor. Stap je paard weg altijd al goed weg met het binnen achterbeen?
Ik ben zelf bezig met rechtrichten aan de hand en dan laat ik Kyra eerst nageven en vraag ik stelling voor ik wegstap op de volte. Onder het zadel stap ik eigenlijk nooit weg op de volte. Maar goed wij zijn nog niet lang bezig, ik ben nog steeds bezig met 'inrijden'.
Visitor schreef:Poeh, cm, vind ik lastig hoor, ik weet het ook niet echt. Is wegstappen met ondertredend achterbeen niet gewoon het verfijnen van 'wegstappen'? Dus 80-90% van de tijd gaat wegstappen goed, d.w.z. reageert op cue (twee benen) en nu ga je dat verfijnen en beloon je alleen als dat ook actief is en dus met goed ondertredend achterbeen (en/of stelling en/of buiging om je binnenbeen)? Ik zie niet zo goed waarom je daarvoor (enkel) een eenzijdige kuithulp nodig zou hebben. Maar misschien begrijp ik niet goed wat je bedoelt.
crosmuller schreef:Ja met buiging, zie plaatje uit mijn vorige post. Tweezijdige kuithulp is gewoon rechtuit wegstappen lijkt me?
nimue2010 schreef:Moet je eigenlijk niet altijd 1 stap rechtuit gaan? Het is volgens mij makkelijker te buigen vanuit beweging dan stilstaand te draaien op de benen? Of begrijp ik het verkeerd?
Hasjam_Poe schreef:liljebo schreef:Daarnaast zijn mijn paarden paarden die niets laten zien.
Zijn niet alle paarden geneigd om zo min mogelijk "te laten zien"? Paarden zijn prooidieren; als ze verzwakken worden ze doelwit voor roofdieren. Ik kan me zomaar voorstellen, dat moeder Natuur het doorsnee-paard geprogrammeerd heeft, om zo min mogelijk verzwakking te "tonen".