Dit is overigens een interessant artikel. Ik denk dat de meesten hier het wel weten, maar het kan geen kwaad om het te plaatsen
(half bokt schijnt het iig nog niet te weten

http://epona.tv/blog/2013/january/spaced-out
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Dat niet willen stoppen komt zeker in het begin wel vaak voor. Maar idd beter dan dat ze maken dat ze wegkomen en als je consequent bent, begrijpen ze snel genoeg dat klaar ook echt klaar is.
Dit is overigens een interessant artikel. Ik denk dat de meesten hier het wel weten, maar het kan geen kwaad om het te plaatsen
(half bokt schijnt het iig nog niet te weten)
http://epona.tv/blog/2013/january/spaced-out
liljebo schreef:Artikel is idd boeiend (vind ik) : Moeite van het lezen waard. Het rekent af met een misverstand wat je oa hier op bokt erg veel tegen komt. Heb nog maar net Eponatv gevonden en ze hebben echt heel veel info mbv dierenartsen en wetenschappers e.d. Boeiend. Zou alleen meer tijd moeten hebben om eens meer te kijken/lezen
HippoLogic schreef:Helemaal mee eens. Ik heb ook net epona ontdekt maar nog niet zelf rondgeneusd. Er is zoveel leuks en interessants tegenwoordig..... Als je kijkt naar de mogelijkheden van 15 jaar geleden om aan wetenschappelijk informatie over dieren trainen en paardengedrag te komen. Nu word je overspoeld.
HippoLogic schreef:Leuke fimpjes, dixies. Heb me geabonneerd op je kanaal. Dat waterpistool ziet er goed uit als target. Het is een duidelijke target, dat kun je goed zien. Ook inderdaad die 2 andere kandidaten.liljebo schreef:Artikel is idd boeiend (vind ik) : Moeite van het lezen waard. Het rekent af met een misverstand wat je oa hier op bokt erg veel tegen komt. Heb nog maar net Eponatv gevonden en ze hebben echt heel veel info mbv dierenartsen en wetenschappers e.d. Boeiend. Zou alleen meer tijd moeten hebben om eens meer te kijken/lezen
Helemaal mee eens. Ik heb ook net epona ontdekt maar nog niet zelf rondgeneusd. Er is zoveel leuks en interessants tegenwoordig..... Als je kijkt naar de mogelijkheden van 15 jaar geleden om aan wetenschappelijk informatie over dieren trainen en paardengedrag te komen. Nu word je overspoeld.
HippoLogic schreef:Ken je die 'noodles'/zwem-spaghetti die ze in het zwembad gebruiken? Daar kun je een stuk van 25-30 cm afhalen en gemakkelijk aan je zweep prikken als je die als target wil gebruiken. Lekker licht en duidelijk en kost geen drol. Misschien een beetje moeilijk te vinden in dit seizoen. Of even bij het zwembad langsgaan om te vragen of ze oude hebben die ze wegdoen. Of een piepschuim bolletje bij de crea-bea winkel kopen.
liljebo schreef:Daarnaast zijn mijn paarden paarden die niets laten zien.
liljebo schreef:Klopt. Paarden laten als prooidier per definitie weinig zien. Maar er is evengoed verschil tussen een extrovert gevoelig paard en een introverte koudbloed.
In geval van mijn paarden waarschuwde de kliniek daar ook duidelijk voor ... ellende wordt verwerkt door een erin sluipende depressie, in tegenstelling tot de paarden die gaan flippen of ander gedragsprobleem laten zien tgv pijn.