De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:07

TequilaRos schreef:
Webwinkel snapt niks van de grote vraag naar klaphandjes en vlaggen :=

haha ja daar moest ik ook al aan denken. Ik ga ook even shoppen :+

TequilaRos

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:08

Hihihi, veel succes!!

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:43

connepon85 schreef:
TequilaRos schreef:
Webwinkel snapt niks van de grote vraag naar klaphandjes en vlaggen :=

haha ja daar moest ik ook al aan denken. Ik ga ook even shoppen :+

Haha precies.. nog nooit zoveel bestellingen gehad, klaphandjes, bellenrammelaars, franjegordijnen... hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 02:23

Ik volg even :)

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:46

De methode begint voor mij en m'n paard ook echt te werken. Normaal is hij gespannen op wedstrijd en schrikt van de bakkabouters. Eerst de oefeningen gedaan op de wedstrijd (je had mensen moeten zien kijken xD maar sch*** daaraan xD) Niet 1x geschrokken, mooie punten en complimenten van de jury die ons als combinatie al een tijdje kent. Ook module 2 gaat erg goed met kleine stapjes. Plastic zakjes zijn normaal zo eng dat hij meteen vlucht. Nu kan ik hem bij me houden en durft hij zelf naar de zak toelopen. Blij met de tips van Tristan tijdens de Q&A!! #happy!!!❤

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 17:50

Heb je je paard de yoga oefeningen laten voordat je ging losrijden?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 08:08

Wat super Mireille!

Wisten jullie trouwens dat je een nieuw touwhalster en touw kunt winnen als je een foto of video op de facebookpagina plaatst? We verlengen de winactie even want volgens mij wisten veel mensen het niet. :+ Winkans is momenteel heel groot :')

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 11:48

_O- _O- _O- _O- _O- _O-
Nee ik wist helemaal niets van die actie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:49

Hm, mag een wat ouder filmpje (wel nav lessen van Tristan) ook?

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:10

Mag het ook als je je net hebt aangemeld? O:)

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:17

Ik had het wel ergens voorbij zien komen, maar dacht dat ik te laat was. Vanmiddag maar ff een foto maken dan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:31

geplaatst :-)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 16:30

Alles mag, van oude tot nieuwe foto's, van ruiters die al langer meedoen en die nog maar net begonnen zijn :)

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:03

Net weer geoefend met module 2. Pfff, dat wordt nog een hele kluif want ze vindt alles echt doodeng. Ik kan haar nog niet bijna aanraken met de plastic zak of slierten. Veel oefenen dus nog! :j Module 1 gaat al wel goed alleen de achterhand "wegdraaien" vind ik nog moeilijk (en zij ook ;) ) ; dan loopt ze naar voren en voorbij mij i.p.v. de achterhand omzettten.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:24

ZOjuist aangemeld, 28 december kunnen we van start...Nog even geduld dus :) Ben wel benieuwd.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:27

darkadia schreef:
ZOjuist aangemeld, 28 december kunnen we van start...Nog even geduld dus :) Ben wel benieuwd.

Heel veel succes en plezier! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen :)

Kosha06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:27

Wat leuk om weer wat ervaringen te lezen! :-)

Bij ons gaat het goed, ben super trots op mijn paardje. We hebben de laatste jaren nogal wat issues gehad met trailer laden en dat in combinatie met stress op vreemd terrein werd steeds minder leuk.
Begin oktober had ik m'n paard in de vlechten staan, klaar om te vertrekken naar wedstrijd maar ze had al zoveel stress opgebouwd dat we uberhaupt niet hebben kunnen vertrekken. Zodra iemand met de stang kwam aanlopen, denderde ze de trailer weer uit. Op dat moment werd de online training van Tristan bekend gemaakt en dat sloeg voor mij de spijker op z'n kop.
Ik zag op dat moment 2 uitdagingen, m'n paard normaal in de trailer kunnen laden en dat we ook de stang erachter kunnen doen en de TRT methode om haar te leren hoe ze zich in alle situaties comfortabel kan voelen. Het patroon van 'wedstrijd = stress' wil ik graag doorbreken.

Voor het trailerladen heb ik Esther de Vries erbij gehaald, wat een top wijf! Ze is in het verleden al eens eerder geweest om ons te helpen, en nu was het probleem met de stang ook weer met een half uurtje verholpen. Toen Esther erbij kwam, was ik al wel begonnen met module 1, wellicht heeft dat ook meegewerkt.

We zijn nu 2 maandjes verder. We zijn nog niet veel weg geweest met de trailer, gister had ik weer afgesproken met mijn vriend om te gaan laden en om een rondje te gaan rijden. In de kerstvakantie wil ik weer eens een keer naar vreemd terrein in het bos rijden en daar weer een keer gaan laden en het zo weer gaan uitbouwen.
Maar goed, gister was de buurman aan de gang met een bladblazer. Mijn eerste reactie was, ow ja hoor!! dat moet ook weer precies als ik met de trailer weg ga.... Maar goed, daar herkende ik mijn oude patroon van denken en vervolgens ben ik gewoon aan de slag gegaan. Eerst in de binnenbak even wat grondwerk gedaan en daarna naar buiten. We hebben op een paar meter afstand van de trailer het grondwerk gedaan en ik merkte al snel dat de oefening met de achterbenen niet echt werkte, dan kon ze teveel naar voren blijven drammen, dus ik ben verder gegaan met achterwaarts en de oefeningen met de voorbenen... en dat werkte een stuk beter. Ze liet haar hals nog niet zakken zoals normaal... maar ze stond wel stil en ze werd steeds rustiger. Na 10 minuten heb ik haar op de trailer kunnen zetten, terwijl de buurman op zo'n 5 a 10 meter afstand aan de andere kant van de heg met de bladblazer in de weer was..... dat had ik me 2 maanden geleden echt niet voor kunnen stellen!

Vandaag heb ik de dressuurtraining gecombineerd met een zeil, paraplu en een vlag.. ook dat ging super goed en ook leuk voor de afwisseling.
Komende weken heb ik vakantie en dan heb ik alle tijd om het verder uit te gaan bouwen naar vreemd terrein.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:02

Hier nog niet begonnen met de TRT, maar wel een heel leuk filmpje gemaakt vandaag. Kan ik dan toch mee doen met de actie? :)

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:58

Oeh, mijn oefen attributen zijn vandaag verzonden :D Dan kan ik straks rustig verder met module 2. Heb er al helemaal zin in :D

Kosha06 wat super dat het zo gaat! Ik hoop dat ik straks ook zo ver ben met mijn guppie.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:10

Ik ben ook geïnteresseerd in deze methode. Ik twijfel nog even of ik nu inschrijf of toch tot volgend jaar wacht.
Als je vanaf 28 december mee wil doen, kan je dan nog op de 27e inschrijven?
Wat is de uiterste inschrijfdag?

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:47

@Komone: volgens mij staat er een teller op de website die aftelt tot de uiterste deadline voor het inschrijven. Moet je die ff in de gaten houden. :-)

Ik heb gisteren toch nog een keer de oefening met de voorbenen herhaalt en merk toch wel goede vooruitgang. Erg fijn! Blijkbaar is rechtsom makkelijker dan linksom, want linksom moet ik Indy nog regelmatig in z'n achteruit zetten als ze naar voren wil denderen. Ze snapt het in ieder geval beter dan in het begin. :D
Ze laat alleen weinig haar hals zakken, terwijl ik wel zie dat ze ontspannen is en af en aan haar lippen likt en diep zucht. Maar misschien moet ik daar wat meer geduld mee hebben en wat langer wachten...

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:53

@Esss: Dat hals zakken doet mijn guppie wel, maar mijn oudere paard ook niet hoor. Wel inderdaad likken, smakken en zuchten, maar niet zakken. Hoe lang ik ook wacht. Maar misschien komt dat nog.....

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:26

Lees even mee hier.. Ik heb een paard dat Tristan beschrijft als bang voor alle bakkabouters. En als er niks is, dan schrikt ze van de bodem, schaduw of van zichzelf! Afgelopen zondag in de ring met spiegels zag ik dat het wit van haar ogen constant te zien was. Verder heb ik nog een leuk project, een 3-jarige die drachtig is. Lijkt mij wel de moeite.

De kosten zijn wel behoorlijk, al ben je dat voor een aantal goede lessen ook wel kwijt.

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:05

TequilaRos schreef:
@Esss: Dat hals zakken doet mijn guppie wel, maar mijn oudere paard ook niet hoor. Wel inderdaad likken, smakken en zuchten, maar niet zakken. Hoe lang ik ook wacht. Maar misschien komt dat nog.....

Misschien dat het ene paard dat eerder doet dan de ander? Kan ook nog wel een goede vraag zijn voor de Q&A van morgen. :)* Ze doet het af en toe wel, maar dan vooral om op zoek te gaan naar iets te eten.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:41

Waar ik tegen aan loop en nu lees ik er hier ook net over..
Alles gaat best goed, maar die hals zo mooi laten zakken als de paarden in de filmpjes doen ze hier niet zo goed, behalve één paard die ik al eerder heb "geleerd" op mijn vraag de hals te laten zakken.
Zou dat iets zijn waar Tristan zonder dat hij er bewust van is al aan de paarden mee geeft?

Ik werk met de plastic zak en haal de druk weg als er iets van ontspanning komt (nog best moeilijk die timing) en herhaal dat, maar voor de paarden zijn er zoveel opties die de trigger kunnen zijn, als ik een keer beloon bij gapen of likken denken ze al snel dat dat het is..
Zou er niet meer aandacht besteed moeten worden aan het zakken zelf?
Dat de paarden door hebben dat dat wel eens een goed antwoord zou kunnen zijn, nu zijn er zo veel mogelijkheden..