paard trainen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:32

Taucha schreef:
Ik ben in ieder geval blij te lezen dat je een klein beetje relativeringsvermogen hebt; chappeau!
Maar ik ga toch met de rest mee, 3 keer per week naar je EIGEN paard is te weinig.

dat klopt.. zou het niet verstandig zijn om een volwassen verzorger te zoeken TS? Dan kan die miss nog 2 of 3 extra dagen iets gaan doen met je paard? :)

(zou het snappen als je dat niet zou willen maar met verzorger is verzorger blij, paard blij en jij uiteindelijk dan ook :) )

chantaleddie

Re: paard trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:20

goed dat je eindelijk begint te snappen wat wij hier nou eigenlijk allemaal zeggen. dat vind ik maar waarschijnlijk nog wel meer bokkers heel fijn.

nu is het geval dat je maar 3 x per week kan. dat is toch weer een tegenvaller ik denk dat je er niet vanuit kunt gaan dat iemand anders jouw paard binnen en buiten zet of voert. je moet er altijd voor kunnen zorgen dat je er zelf heen kan voor als die verzorger ziek is. nu ik dit zeg komt er ook nog in me op. als jij nou ineens ziek word? wie rijd hem dan?

misschien kun je je paard samen met je zus doen? deel je de kosten en deel je de verzorgtijden. kun je het samen doen. en ik weet dat je nu eens iets voor jezelf wil maar misschien is het toch wat handiger om hem te delen met iemand uit je directe omgeving?

zal ik even op een rijtje zetten waar ik graag antwoord op zou willen?
als jij ziek bent wie verzorgt hem dan, wie zou je kunnen vragen zeg maar?
zou je je paard willen delen met bijvoorbeeld je zus?

kost het trouwens ook niet veel te veel energie? en werken en een vriend die je moet verzorgen en een paard?

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:22

Ts, zou het niet een idee zijn om inderdaad of opzoek te gaan naar een verzorger/bijrijder, Of te zoeken naar een bijrijdpaard of verzorgpaard? Dan zou je dat misschien een tijdlang kunnen doen, daar leer je ook erg veel van, wat weer handig kan zijn bij je toekomstige eigen paard en je komt dan ook niet voor financiële verrassingen te staan. Ik snap heel goed dat een eigen paard het leukste lijkt/is maar het is en blijft toch een grote verantwoordelijkheid die ook nog eens erg veel geld kost.
Maar ik vind het goed dat je er serieus mee bezig bent! Mijn excuses dan ook voor mijn 'popcorn' reactie!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:05

chelle_dora schreef:
Wellicht een stomme vraag, maar is Freddy je toekomstig paard of is Freddy je vriend? :')

Ik snap best dat vriendlief 'not amused' is als hij in het schema wordt opgenomen onder de noemer 'freddy time'... Dat maakt 'tijd maken voor je partner' wel heel letterlijk.. :=

In de zomer is van 8 tot 10 hartstikke lekker, maar hoe doe je dat in de winter? Ook in de winter is een dier best wel gebaat bij daglicht zegmaar... :=

_O- _O-

En ik maar de hele tijd afvragen welk (verzorg)paard nou Freddy heet...

Maar hoop echt dat je een ouder paard koopt, niet de 2 jarige. Is op de bokt markt niet wat te vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:21

Ik heb even niet gevolgt of de stal binnen en buiten zet? Dan is 3x per week netjes. In de praktijk gaat t toch vaak anders (meer:p)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:04

pimaude schreef:
Ik heb even niet gevolgt of de stal binnen en buiten zet? Dan is 3x per week netjes. In de praktijk gaat t toch vaak anders (meer:p)

3 keer per week buiten netjes? :n

Ze horen elke dag buiten. Zo ook staan mijn paarden elke dag buiten, van 8 tot 6 momenteel. Ze hebben niks te doen in dat hok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:16

3x per week komen, duh :p en in de praktijk komt een eigenaar vaak vaker dan ze in gedachte had.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:31

pimaude schreef:
3x per week komen, duh :p en in de praktijk komt een eigenaar vaak vaker dan ze in gedachte had.

Oh pfieuw hahaha, ik dacht al! 3 keer per week. Hmm, hoe vaak ik ga is afhankelijk. De ene keer 3 keer, de andere keer 6 keer. Daar gaan mijn paarden echt niet dood van. Hebben zij overdag meer tijd om gras te eten als ik een dag niet kom :)) Mijn pony loopt vaak nog voor mij weg op de wei omdat hij dan anderhalf uur gras eten mist :+ Maar als ik hem er dan rond 6 uur afhaal komt hij wel mee om te eten. En als ik mijn hand open doe op de wei loopt hij wel naar mij toe.. bij hem draait alles gewoon om eten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:54

Whaha mijne ook :p is toch nog niet in training dus krijgt haar aai wel van de boerin (waar ze gestald staat) of mn stalgenootje :p

Maar ts.. komt je paard daar dan buiten? En hoelang ? Wordt dit gedaam?:)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:08

pimaude schreef:
Whaha mijne ook :p is toch nog niet in training dus krijgt haar aai wel van de boerin (waar ze gestald staat) of mn stalgenootje :p

Maar ts.. komt je paard daar dan buiten? En hoelang ? Wordt dit gedaam?:)

Precies, 3 keer per week komen is echt zo slecht nog niet, als daar maar tegenover staat je je paard dan elke dag buiten staat... Ookal zou je overigens 7 keer per week komen, dan moet hij nog naar buiten :=

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:31

Taucha schreef:
Daarnaast vind ik dat als je maar 700 euro te besteden hebt aan een paard, je beter eerst nog een tijd kunt gaan sparen.
- Ten eerste, cru gezegd, omdat je alleen dieren vindt die net niet slecht genoeg voor de slacht zijn of veel te jong/oud om te berijden.

Nounounou. Noem je mijn geweldige spotgoedkope maar voor mij perfecte dravertje nou rijp voor de slacht ? :')

Er zijn echt wel leuke paardjes te vinden hoor. Prijzen zijn tegenwoordig vooral vraagprijzen. Je moet geen dressuurcrack verwachten maar een prima recreatiepaardje wel.
zaak is dat je geld heb voor het onderhoud. De aanschaf kan iedereen wel bij elkaar sprokkelen.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:49

jaja dravers zijn een klasse apart ;-)
Ik had idd het woord meestal moeten gebruiken ipv alleen. Maar feit is dat er voor aanschaf al een relatief klein budget is, en ik nergens heb gelezen dat er een calamiteitenfonds is aangelegd.....

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 18:25

thnx voor de wat positievere reacties ;)

als jij ziek bent wie verzorgt hem dan, wie zou je kunnen vragen zeg maar?
-> Dit is een goede, heb ik nog niet aan gedacht eigenlijk :( (wordt niet snel ziek gelukkig)

zou je je paard willen delen met bijvoorbeeld je zus?
-> Ik zou haar wel als bijrijder willen vragen eventueel tegen betaling zodat de kosten dan ook wat verdeeld zijn.

kost het trouwens ook niet veel te veel energie? en werken en een vriend die je moet verzorgen en een paard?
-> Tjah, wat moet ik hierop zeggen? Heb sinds zaterdag wat problemen met mijn vriend en ik ben van plan om iets te gaan huren want het wordt me nu even te veel. Tevens ook op aanraden van al mijn vriendinnen.

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:29

bedankt dat je antwoorden

Equilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:42

Dan zou ik zeker nog even wachten met een paard. Totdat je je leven alleen terug wat in ritme hebt. Anders wordt het misschien wat veel.
Heel fijn ook dat je de tijd neemt om elke vraag apart te beantwoorden! Ik vind het super om te zien hoe je doorheen topic verandert! :j

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:57

dan zou ik even wachten met een paard kopen tot je leven weer stabiel is..en niet voor een paar dagen maar voor een tijdje :)
wel vervelend voor je..sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:23

Werd het paard buitengezet voor je, en hoelang? Gras, zand, of niks?

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:15

pimaude schreef:
Werd het paard buitengezet voor je, en hoelang? Gras, zand, of niks?

dat wilde ik ook graag weten.

jeetje vervelend dat het niet zo goed gaat tussen jou en je vriend. Ik denk wel dat (zoals boven ook al genoemd) je dan het best nog even kan wachten met een paardje.

hoe meer ik hoor van jou en je planning/situatie (ook nu met je vriend) denk ik echt dat beginnen met een lease paardje de beste optie blijft. Ik weet dat ik herhaling val, maar er zitten gewoon ook veel voordelen aan! zo draai je niet voor alle koste alleen op, je hoeft niet elke dag te komen je kan gewoon afspreken op welke dagen je het paard wil leasen in de week. en je kan zien wat het nou echt inhoud om voor een "eigen"paard te zorgen. Dan heb je ook de tijd om eventueel een beetje door te sparen voor een paardje en een buffer voor als er iets met je paardje is.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 20:21

De situatie met mijn vriend is nu weer stabiel, hebben alles uitgepraat.
Het ging er gewoon om dat ik graag een paard wil, maar ik moet geduld hebben zegt hij.
Nouja zolang dat "geduld hebben" maar geen jaren duurt, want ik vind een leeftijd over de 20 (Ben nu bijna 22) eigenlijk al best oud om les te volgen op een manege tussen al die "jongere mensjes".

Ik ga dus nog wachten met het vragen van de nodige info over die manege wat buiten zetten betreft.
Intussen kan ik misschien wel vragen bij een stoeterij die dichter in de buurt ligt. Daar is alle smomenteel volzet, maar ik kan misschien op een wachtlijst ofzo gezet worden?
Al vind ik de prijs bij de 1e manege in Alken het best meevallen.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:25

MaricoGraphy schreef:
De situatie met mijn vriend is nu weer stabiel, hebben alles uitgepraat.
Het ging er gewoon om dat ik graag een paard wil, maar ik moet geduld hebben zegt hij.
Nouja zolang dat "geduld hebben" maar geen jaren duurt, want ik vind een leeftijd over de 20 (Ben nu bijna 22) eigenlijk al best oud om les te volgen op een manege tussen al die "jongere mensjes".

Ik ga dus nog wachten met het vragen van de nodige info over die manege wat buiten zetten betreft.
Intussen kan ik misschien wel vragen bij een stoeterij die dichter in de buurt ligt. Daar is alle smomenteel volzet, maar ik kan misschien op een wachtlijst ofzo gezet worden?
Al vind ik de prijs bij de 1e manege in Alken het best meevallen.

Ach, er zijn zat volwassenen die pas beginnen met rijden. Dat is de manege echt wel gewend hoor, wellicht hebben ze zelfs een volwassenen les? Daarvoor zou ik de manege echt niet laten. :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 10:34

echt? Ik dacht dat die meestal een privétrainer namen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:36

Mijn mama rijd nu sinds 8 jaar af en toe in de vrijwilligersles van het aangepast paardrijden. In ruil voor het werk mogen ze in dr les meerijden. Die is dus ook op haar 40e pas begonnen!

Equilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:09

Bij ons zijn er zelfs extra lessen gekomen voor volwassenen. Voornamelijk naar beginnerslessen voor volwassenen was veel vraag. En daar zitten mensen van 17 die beginnen rijden, maar even goed mensen van 40 :) Dus daar moet je niet naar kijken :)

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:24

Ja hoor genoeg mensen die pas op "latere" leeftijd beginnen met paardrijden. En gewoon in groepslessen rijden.
Fijn dat het weer goed gaat met je relatie.
Heb je een idee wat je wil gaan doen in de tijd dat je nog moet sparen :o
lessen nemen oid bedoel ik dan, kan natuurlijk wel deze tijd gebruiken om meer te leren over het houden van een paard en op gaan naar een goede plek voor je eventuele toekomstige paardje.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:33

Ik start volgende week met lessen bij de rijvereniging. Kom ook in de volwassenenles met mensen die allemaal een eigen paard hebben.dus TS het kan best hoor. Gewoon informeren.