Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ulyse schreef:Dames hoe leren jullie de zijwaartse gang in draf aan. En wat zijn de stappen voorafgaand aan de zijwaartse gang in draf.
Ik worstel daar al een tijdje mee. In stap kan ze het prima, met hele lichte hulpen. Als ik het in draf oefen wil ze versnellen en heb ik geen goede techniek hoe ik het dan moet oplossen.
ZusJacobs schreef:ulyse schreef:Dames hoe leren jullie de zijwaartse gang in draf aan. En wat zijn de stappen voorafgaand aan de zijwaartse gang in draf.
Ik worstel daar al een tijdje mee. In stap kan ze het prima, met hele lichte hulpen. Als ik het in draf oefen wil ze versnellen en heb ik geen goede techniek hoe ik het dan moet oplossen.
Hoe gaat het werken in draf op de volte?
ijssnuiver schreef:Ja inderdaad, je zou ook de zijgangen mee kunnen nemen vanaf de volte. Opstarten op een volte, de rechte lijn op(houding en positie ed gelijk houden, maar je kompas over de rechte lijn sturen), je paard een aantal passen meenemen en voordat hij gaat versnellen(uit balans raakt). Weer de volte op. In het begin zullen dit 1 of 2 passen zijn. Maar dit zijn wel de belangrijkste passen, zijn deze goed bevestigd dan kun je hier op gaan uitbouwen om de rest te verkrijgen.
Ash_ schreef:Even een vraag van mij: paard is na blessure ongelijk bespierd. Linker schjouder bespierd, rechter onbespierd. Hij valt dus met oefeningen weg over zijn linker schouder. Nu coorigeer ik hem door zijn neus weer naar voren te vragen en hem voorwaarts te vragen. Dit op deze manier omdat hij in stap (stilstand wel) de buitenteugel niet snapt.
Wie heeft er tips om het hem aan te leren?