Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

)
Rijden doe ik amper nog... Ben continu bezig met VD of HA 

Hier moet ik nog op werken
)

Hij doet de laatste tijd erg goed z'n best, maar doet niet meer dan wat moet .. Ook heeft hij nogal de gewoonte om met z'n achterbenen te slepen, dit doet hij ook gewoon in de weide, alsof hij het niet nodig vindt om ze op te heffen. Denk niet dat er ergens een medisch iets is want tijdens het rijden doet hij het volgens mij niet (al moet ik nog eens iemand laten kijken) want dan moet hij meestal wel actief lopen enzo en dan heeft hij daar geen tijd voor 
Hoe kan je dat verbeteren? Kan ik hiervoor bepaalde (dressuur/grondwerk)oefeningen doen? Iemand enig idee? 
[***] schreef:Ik ben er niet echt mee bezig
Ok, hier en daar wel eens een oefening tussendoor en af en toe eens een paar hindernissen in de piste, maar ik heb zoveel te doen, heb veel te weinig tijd voor alles![]()
Maar een vraagje waar hier misschien mensen wat over weten ..
Cobe is uh, nogal beetje luiHij doet de laatste tijd erg goed z'n best, maar doet niet meer dan wat moet .. Ook heeft hij nogal de gewoonte om met z'n achterbenen te slepen, dit doet hij ook gewoon in de weide, alsof hij het niet nodig vindt om ze op te heffen. Denk niet dat er ergens een medisch iets is want tijdens het rijden doet hij het volgens mij niet (al moet ik nog eens iemand laten kijken) want dan moet hij meestal wel actief lopen enzo en dan heeft hij daar geen tijd voor
Maar anyway .. dat slepen is op zich niet zo'n ramp, maar het is wel vervelend als je bv. over een zeil loopt, want dat zeil is opgeplooid tegen dat hij daar over isHoe kan je dat verbeteren? Kan ik hiervoor bepaalde (dressuur/grondwerk)oefeningen doen? Iemand enig idee?
) maar zou je hem niet een beetje kunnen activeren door hem wat wakker te schudden, bv hem naast je laten draven ipv stappen, en dan snel afwisselen, korte draaien maken (in stap, in draf), schakelen tussen stap en draf, stop, stap, draf, stop etc etc, kortom, ipv hem wakker maken voor je been, wakker maken voor je lichaam
en als hij dan wat feller en alerter is, pas een oefening zoals over het zeil meenemen, en dat dan evt zelfs in draf.
Eigenlijk ging alles heel erg vlot (ok ok, achterwaarts gaan tussen de balken heb ik af en toe wel moeten helpen), behalve dat staan in de hoepel. Hij doet het wel hoor, maar ik heb de indruk dat hij niet echt goed beseft dat de hoepel een soort grens is
Is het echt 'verplicht' de hoepel te gebruiken of mag je ook iets gebruiken waar ze 'op' ipv 'in' moeten gaan staan?
Hij werd er wel lekker hevig van haha. Zetten jullie bij de slalom de kegels verder uit elkaar als je draaft ipv stapt? Het lukte wel opzich maar we moesten wel scherp draaien

3 meter, check, dat ga ik straks even nameten!
Hoepels vindt je in de action héél goedkoop.
maar ik ben aan de slag gegaan met de dingen die ik zag in het filmpje van chipieke! Voor een eerste keer deed mijn paard het toch wel heel flink vond ik
Nu nog ergens een echte hoepel en een gordijn opsnorren. Een wip zou echt fantastisch zijn, maar laten we eerst maar even oefenen zodat dit allemaal vlot en zonder halstertouw gaat 

: http://www.youtube.com/watch?v=8zBUOzTi ... e=youtu.be 

mag je bij de slalom met je paard mee slalommen? ik dacht dat je aan één kant zou moeten blijven...

Zoals bij elke wedstrijd, zijn ook hier verschillende levels. Dus verschillende moeilijkheidsgraden. Achterwaarts hoef je dus bv. niet achteruit in te parkeren, gewoon vooruit, voorbenen voorbij de balken en terug. Bij achterwaarts mag je contact gebruiken, ikzelf gebruik halsterdruk met een open hand. Mag ook neusdruk zijn. Slalommen met je paard (dat vond ikzelf moeilijk
, aangezien ik dus ook normaal enkel mijn paard laat slalommen). Een losse leadrope levert meer punten op. Ik zal even zeggen waar ikzelf punten op heb verloren:
*