Ik heb schouderbinnen en renvers nu allebei bevestigd in stap en goed op weg in draf. Nu zou ik eigenlijk in stap willen beginnen met travers. Ik kan mijn paard wel zijwaarts zetten, zodat hij voor- en achter overkruist, maar ik krijg hem maar niet de goede kant opgesteld. Ik heb van diverse mensen gehoord dat je bij deze oefening initieel zelf aan de buitenzijde moet staan, stelling moet vragen op de binnenteugel en met je buitenhand of zweep de achterhand moet laten wijken. Nou, als ik dat doe, slaat mijn paard helemaal dicht en raakt enorm gefrustreerd.
 Die stelling op de binnenteugel lijkt hem juist heel erg te blokkeren. Maar als ik die stelling niet vraag, dan wijkt hij wel met de achterhand, maar stelt hij zich de verkeerde kant uit (eigenlijk een soort renvers). Iemand tips?
 Die stelling op de binnenteugel lijkt hem juist heel erg te blokkeren. Maar als ik die stelling niet vraag, dan wijkt hij wel met de achterhand, maar stelt hij zich de verkeerde kant uit (eigenlijk een soort renvers). Iemand tips?                                                         

Geplaatst: 26-02-12 18:21
               Geplaatst: 26-02-12 18:21				         
 Het was voor mij een vrij makkelijke stap en voor mijn paard blijkbaar ook. Ik heb echter bij travers het probleem dat de combi van bakrand+binnenteugel hem lijkt te blokkeren, hij verliest ook alle impuls. Daarbij vind ik het zelf op één of andere manier ook een onnatuurlijke oefening, als ik ga staan waar ik zou moeten staan, dan heb ik geen fijn overzicht over de oefening, naar mijn idee, maar aan de binnenkant van het paard gaan staan, of erachter, helpt ook niet echt. Het kan ook zijn dat ik het paard zelf in de war breng omdat ik me er onzeker bij voel.
 Het was voor mij een vrij makkelijke stap en voor mijn paard blijkbaar ook. Ik heb echter bij travers het probleem dat de combi van bakrand+binnenteugel hem lijkt te blokkeren, hij verliest ook alle impuls. Daarbij vind ik het zelf op één of andere manier ook een onnatuurlijke oefening, als ik ga staan waar ik zou moeten staan, dan heb ik geen fijn overzicht over de oefening, naar mijn idee, maar aan de binnenkant van het paard gaan staan, of erachter, helpt ook niet echt. Het kan ook zijn dat ik het paard zelf in de war breng omdat ik me er onzeker bij voel.  
                                                          Kan zo lijken maar in principe loop ik of naast de kont maar liefst net schuin achter en soms zelfs een metertje van hem af.
 Kan zo lijken maar in principe loop ik of naast de kont maar liefst net schuin achter en soms zelfs een metertje van hem af.
 Maar door het helemaal in stukjes te hakken, en echt elke handeling eerst apart te doen hebben we het toch geleerd
 Maar door het helemaal in stukjes te hakken, en echt elke handeling eerst apart te doen hebben we het toch geleerd  

Regine heeft van de week even mee gekeken, zij liep de travers er zonder problemen uit met Flynn. De ontspanning was nog niet optimaal, maar hij kruiste super mooi over, met buiging naar de juiste kant.
  Regine heeft van de week even mee gekeken, zij liep de travers er zonder problemen uit met Flynn. De ontspanning was nog niet optimaal, maar hij kruiste super mooi over, met buiging naar de juiste kant.  Vandaag gaan we er nog mee verder, al is het dus meer een kwestie van baasje trainen dan van paard trainen.
 Vandaag gaan we er nog mee verder, al is het dus meer een kwestie van baasje trainen dan van paard trainen.