voltige?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:51

X_Michelle_X schreef:
Goede ideeen zeg! Ga ik ook maar eens op mijn paard proberen... heeeeel voorzichtig,, want die bokt erg snel in galop :P
Als ik lichtjes ga knielen al.. maar word gelukkig wel steeds minder :D

ons paard is ook rond de 1.70 waarschijnlijk zelfs hoger, weet niet precies.. maar zelfs de kleinste komen bij de singel :D
xx

Is julliep aard zo groot ja? Hij ziet er helemaal niet zo groot uit :p Ons paard is 1.62, dus best klein voor een C-team paard... Enige nadeel is dat haar rug dan ook niet zo lang is, en dat is voor mij niet praktisch met oefeningen als ligsteun, vlag ect.

Opspringen doet bij ons ook bijna iedereen zonder hulp, alleen in het basis-team wel met hulp. Maar dat is ook meer voor het paard :) Ik sprong overigens zelf op toen ik net een maand voltigeerde, maar dat was meer hangen dan springen :o

Wat betreft de leeftijd... Ons team bestaat uit leden van 9 t/m 17 jaar (oudste is maandag 17 geworden). We voltigeren allemaal 2 tot 8 jaar.

salsaentango

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:29

toen ik net op voltige zat kon ik ook al snel opspringen (weet niet hoe lang ik erover deed) was een jaar of 6 :D
maar later toen we in de selectie groepje zaten mocht ik ook alles in galop en de rest in draf haha
vond mezelf zo goed whahahaha maar als ik het nu zie en vergelijk met de meeste dan kan ik het totaal niet :P maar ja toen was ik een jaar of 10 :P

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:08

salsaentango schreef:
haha ja alleen gaan we niet meer op vakantie (ouders gaan nog naar duitsland) haha anders wist ik het wel..
manege opzoeken en bezig gaan haha

Tjaaaa,, ik hoopte ook altijd een manege in de buurt te vinden waar er voltige was, zodat ik nog kon trainen... helaas vinden mijn ouders dat niet goed.. :+ dan krijg ik te horen:"he! daarvoor gaan we niet op vakantie! we gaan alleen dingen doen dat iedereen leuk vind ".
achjaa :P

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:13

Ik zit er net 2jaar op en ik kwam er na 2maanden al zelf op (nog steeds niet zo netjes als Susan hier :+ maar jaaaa,, ik kom er op.. :P ik moet alleen nog me been naar achter strekken, iets harder afzetten en zachtjes landen...
IK weet precies wat ik fout doe, en voel ook wanneer ik wat fout doe. Helaas is het alleen moeilijker om te doen dan te zegggen :P
Maar ik weet altijd al wel wat me instructirise gaat zeggen als ik met een oefening bezig ben, ik voel al wat ik fout doe..\Ben wel blij dat ik dat zelf ook al door heb, want vanuit dat kan je dan ook wat zelfstandiger oefenen..

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:13

SSDesign schreef:
X_Michelle_X schreef:
Goede ideeen zeg! Ga ik ook maar eens op mijn paard proberen... heeeeel voorzichtig,, want die bokt erg snel in galop :P
Als ik lichtjes ga knielen al.. maar word gelukkig wel steeds minder :D

ons paard is ook rond de 1.70 waarschijnlijk zelfs hoger, weet niet precies.. maar zelfs de kleinste komen bij de singel :D
xx

Is julliep aard zo groot ja? Hij ziet er helemaal niet zo groot uit :p Ons paard is 1.62, dus best klein voor een C-team paard... Enige nadeel is dat haar rug dan ook niet zo lang is, en dat is voor mij niet praktisch met oefeningen als ligsteun, vlag ect.

Opspringen doet bij ons ook bijna iedereen zonder hulp, alleen in het basis-team wel met hulp. Maar dat is ook meer voor het paard :) Ik sprong overigens zelf op toen ik net een maand voltigeerde, maar dat was meer hangen dan springen :o

Wat betreft de leeftijd... Ons team bestaat uit leden van 9 t/m 17 jaar (oudste is maandag 17 geworden). We voltigeren allemaal 2 tot 8 jaar.

Ik zal ff vragen hoe groot is precies is ;)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:06

X_Michelle_X schreef:
Ik zit er net 2jaar op en ik kwam er na 2maanden al zelf op (nog steeds niet zo netjes als Susan hier :+ maar jaaaa,, ik kom er op.. :P ik moet alleen nog me been naar achter strekken, iets harder afzetten en zachtjes landen...
IK weet precies wat ik fout doe, en voel ook wanneer ik wat fout doe. Helaas is het alleen moeilijker om te doen dan te zegggen :P
Maar ik weet altijd al wel wat me instructirise gaat zeggen als ik met een oefening bezig ben, ik voel al wat ik fout doe..\Ben wel blij dat ik dat zelf ook al door heb, want vanuit dat kan je dan ook wat zelfstandiger oefenen..

Zo goed is mijn opsprong nou ook weer niet hoor :P Met mijn hoofd/heupen zit ik wel goed, maar mijn been kan ik niet genoeg snelheid geven om mee te gaan zeg maar. Mijn fout:
Afbeelding
(mijn benen gaan dus niet genoeg in splagaat)

En kijk, hier zie je hoe klein ons paard is voor mijn vlag:
Afbeelding

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:15

Maar ze is wel een sgatjee <3
en goeddd :P

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:15

@ SSDesign, Ik ken je probleem mijn paardje is ook maar 1.60 en kort en compact.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:20

dat lijkt me best wel balen..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:26

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:35

oee,, tnx!! ga het na me vakantie kijken! Ga nog ff 2 paarden rijden, tasssen in pakken en morgenochtenvroeg VAKANTIEEE :D

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:42

wauw.. die team, das toch niet gezond om zulke dingen te doen haha
echt prachtig :D :D *gaat even ontzettend hard, heeel hard trainen*

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:08

Ik zal eens kijken of ik vandaag wat foto's kan maken, ligt er even aan hoe de rijbakken zijn.
oh en verwacht er niet te veel van :+ ben al lang blij dat er iemand op kan zitten en dat ik der aan de longe heb.
vorige jaar ging ik namelijk al bokkend door de bak heen, ze snapte er niks van namelijk.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:15

Hmm die foto's zijn niks geworden, ze is niet 100% fit dus wou haar niet te veel aan het werk hebben.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:32

Ik ga maandag voor het eerst weer trainen na mijn vakantie afgelopen week. Ben benieuwd :P

Nien, jammer dat je geen foto's hebt kunnen maken maar wellicht de volgende keer?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:00

Ja alleen wel jammer dat het meisje niet zo graag op de foto wilt.
dus denk dat het dat niet word of ik moet een een vriendin inhuren die ook voltige doet.
zodat we toch foto's kunnen laten zien :D

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:29

haha je woont in iedergeval in groningen dus als je eentje nodig hebt ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:22

Haha oke, dan weet ik je te vinden :Y)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:27

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:08

Ik ben er haha. Heb even gereageerd in je topic, maar wow! Hihi zo goed zijn wij nooit geweest (oké ons hoogste is ook maar de D geweest).
Baal echt dat ik niet naar het NK kan komen kijken.... vriendlief woont er maar een uurtje rijden vandaan, maar moet zelf een voltigedemonstratie geven die dag :o kunnen we 1x voor trainen, heb ze maar gemaild dat de kinderen elk 4 oefeningen mogen doen in stap, dat we nog wat in draf gaan doen (2 kunnen staan dus die mogen dat even laten zien natuurlijk) en dat we nog gaan proberen of we onze oude kür nog weten. Het is een beetje ter promotie omdat we nu nog maar 9 leden hebben als ik het goed heb :o . Het publiek is jong (maximaal 12 jaar), dus dat is altijd wel leuk :D! Maar ben benieuwd hoe ze het doen na 1x trainen... wordt heel spannend (ben zelf dan net terug van vakantie dus het kan echt niet vaker :P) maar ach, zaterdag oefenen we gewoon nog even van te voren, ik weet dat ze dit kunnen, is routine van ze geworden die oefeningen, doen ze altijd aan het eind van de les, draf doen we altijd, en die kür is even afwachten of ze die nog weten... anders moet ik even heel creatief zijn :Y)

Alle NK'ers heel veel succes! :D En natuurlijk hier wel even verslag doen ;) !

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:23

Oh dat is wel heel erg weinig ja 9 leden... Wij hebben nu 6 volle teams dus ook wel rond de 40-45 leden... En nog een dikke wachtlijst. Echt heel veel mensen dus en moet ook eerlijk zeggen dat ik van de 2 laagste teams niet eens iedereen ken.

Ben benieuwd hoe het gaat dan voor de demo :) Moet eerlijk zeggen dat wij vaak genoeg - ook voor wedstrijden - hebben dat we niet meer zo veel kunnen trainen en dat we dan stukjes nog maar 1 of 2x hebben gedaan in galop :P. Maar ja wij zijn C dus dan weet je toch wel iets makkelijker snel wat in elkaar te zetten dan bij basis/e-kindjes :P

Jammer dat je niet kan komen kijken bij het NK. Is wel altijd heel erg gezellig en ik zal zeker verslag doen :D

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:05

Jah ik weet het, complete leegloop gehad, op de top hadden we bijna 30 leden... maar goed, veel paardenwissels gehad hè? Andere team wil met een 6tal verder, maar dan hou ik er 3 over en tja, met 3 kan ik niet meer naar wedstrijden... ben druk voor mijn team aan het vechten ;).

Haha, ach... in stap zijn ze heel zeker van zichzelf, ik heb vertrouwen in de kids. En dat klopt haha, jullie onthouden het sneller, maar weten ook goed van jezelf wat je kunt in de kür! Die van mij zijn daarin niet zo handig (al hebben ze de vorige kür zelf gemaakt, heb het reglement aan ze gegeven, 2 en 3 mogen allemaal zoek maar wat uit! (2 oefeningen per 2tal, gezegd wie bij wie op zat en het kwam goed :D). En ach, anders maar in 2tallen iets leuks doen (dat onthouden ze wel :P).
Hopelijk willen er dan een paar kindjes lid worden... want ik word niet blij met een vooruitzicht van 3 kinderen... dan kan ik er beter mee stoppen om heel eerlijk te zijn...

NK is altijd super gezellig! Daarom baal ik ook zo... toen we zelf mee mochten doen heb ik ook naar zoveel teams altijd zitten kijken (leer je altijd veel van en het is ook nog leuk)!
Haha en ik kijk al uit naar het verslag! :D

In Duitsland, vorig jaar tijdens de Equitana, heb ik Kai Vorberg en alles voorbij zien komen... OOOOH het was dat mijn ouders verder wilden kijken bij de beurs, maar heb het voor elkaar gekregen dat we ruim een uur naar alles daar hebben gekeken... in 1 woord: GEWELDIG!! :D
*zal even youtube filmpje met een impressie opzoeken*
Kwaliteit is wel slecht, maar was blij dat ik dat gezien heb daar:D!
http://www.youtube.com/watch?v=KU6vF1oDGhA

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:20

Dat is wel echt onwijs gaaf zeg Equitana :)! Wil daar ook nog wel een keer naar toe en dan inderdaad lekker naar het voltige kijken, maar ook naar andere leuke shows enzo.

Wij hebben helaas nooit heel veel tijd om de teamkuren te kijken. Je bent gewoon zoveel bezig met je eigen prestatie dat je hooguit enkele teams kunt zien, maar je eigen warming-up en verzorging van het paard gaan uiteraard voor.

Echt zonde dat er maar zo weinig kinderen lid zijn dan. Maar inderdaad, met 3 personen kun je niks. Wij trainen op dit moment ook met 9 mensen. Één meisje zit eigenlijk in een ander team maar die traint bij ons mee als reserve. Maar dan zijn we nog met 8 en dan mogen er maar 7 mee op wedstrijd (wij moeten met 7 plicht starten). Dus dat is altijd een beetje kijken wie er wel en niet mee kunnen. Ik ben lang ziek geweest en heb dus lang niet getraind, vandaar dat ik afgelopen wedstrijden alleen maar plicht heb gestart.

Wel leuk idee om de kinderen zelf wat te laten verzinnen :D Wij verzinnen ook veel zelf, maar Annekee wil altijd originele en leuke stukken dus vaak passen we weer het een en ander aan. Ook zijn er veel stukken die we wel in stap kunnen maar in galop lukken die dan niet. Dus dan houdt het alsnog op ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:53

Hallooo!!!
Ik ben er ook weer :D

Wij hebben nog maar 9 leden en hebben er ooit 18 gehad :o
Wij gaan ook deze zomer een ledenwerfactie houden.
Als iemand leden kwijt wil.. die hier in de buurt wonen (buurt van Egmond\Bergen\Heiloo) ... ;)

Wij zijn ook nooit zo hoog gekomen. Maar wel vreselijk knap zeg!

Nieuwe oefeningen komen bij ons weinig,, misschien willen jullie wat leuke ideeen plaatsen? (dan lijkt het net alsof ik creatief ben geweest := :') ) maar ik zal zeggen dat het van internet komt ;) O:)
x

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:07

Haha Michelle onze leden wonen niet in die buurt :P Koen woont wat verder weg en verder woont iedereen best wel in de buurt.

Haha nieuwe, originele oefeningen houden wij mooi zelf :P Deze oefening wilden wij wel gaan doen:

Afbeelding
(Voltigeteam Ingelsberg Junior)

In stap lukt hij, in galop hebben we hem nog nooit geprobeerd omdat hij nog niet stabiel genoeg is. Denk ook niet dat hij nog terugkomt in de kur, nu past hij de oefening niet mooi in de kur.

Tip: kijk veel rond op sites van Duitse voltigeverenigingen :)