Stef, in zo'n geval gewoon meteen door gaan met targetten oid, een paard dat gewoon beleefd is of niet veel geeft om voer hoef je ook geen voerweigeren te leren. Vaak gaan ze het feit dat ze beloond worden voor iets wel begrijpen en waarderen waardoor ze de beloning anzich ook meer gaan waarderen. Laatst nog gezien met een Andalusier, die had ook totaal geen interesse voor het voer, ook niet voor de aandacht overigens. Maar na een half jaar clickeren zag ik hem weer en er stond een heel ander paard, 1 die wel graag wat voor zijn beloning wilde doen, mee dacht en het ook ineens veel gezelliger vond met mensen
Think out of the box, misschien vindt jouw paard aandacht fijner of gras (the Carpet of Motivation van de Stale Cheerios site) een andere lekkernij, rust of ....
Clicker!
)
Maar verder heeft een ander er geen last van hoor. En jij hebt een blij paard. Maar ik heb wellicht makkelijk praten, ben niet heel beinvloedbaar en mijn paarden hebben ondertussen natuurlijk een niveau dat de meeste mensen alles wat ik doe prima vinden, want het zal wel goed zijn. Alleen hier op bokt is dat anders, daar kan ik je nog wel een topic van geven waar ik tot op het bot afgebrand wordt. Ach, denk ik dan, het is bokt maar