Ik wil die test nog graag doen, maar onze paddock = moeras op dit moment, dus ik wacht ook even tot het vriest
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. 
. Nee nog geen symbolen, dat is de volgende stap.
Maar ze wilde ook niet stappen, dus draafde ze vanuit de galop of ze stond ineens stil of ze kwam direct naar binnen. Dus dat hebben we allemaal al gehad.
Het gebonk wat je hoort is mijn zoontje die op mijn kast zit en met zijn voetjes tegen de kast schopt.
de winter is tot nu toe wel een beetje crappy, zou zo Sandra haar sneeuw ruilen voor deze regen! Hoe houden de paarden zich eigenlijk in die continue sneeuw? Kunnen ze daar ook gemakkelijk rotstraal oid van krijgen?
HippoLogic schreef:Volgende stap is laten kiezen tussen een NL en een CA vlag.
Je ziet dat ze nog niet zo sterk is vanachter en dat het aanspringen daarom moeizaam gaat (mijn paard, Noah, heeft net hetzelfde, hij galoppeert ook zo 'ingehouden' omdat zijn achterhand niet erg getraind is, buitenrittenpaard he ^^) Hoe heb je het aanspringen geleerd, gebruik je ook een longeerzweep of volledig op lichaamstaal + clicker? Vaak is het voor haar wat gemakkelijker als ze iets sneller kan/mag galopperen, wat trager/verzamelder is moeilijker en dan valt ze gemakkelijk terug in draf.
en zo steeds de tragere (verzamelde) stukjes galop uitbreiden. Hij vindt het zooo moeilijk, haha, echt te schattig hoe hij soms ineens *boef* in draf valt, je voelt hem gewoon denken 'ojee, dat was ff te zwaar, draf dan maar'.Solleke_Noah schreef:Leuke foto Amable!
Bedankt allemaal, het was echt een leuk jaarde winter is tot nu toe wel een beetje crappy, zou zo Sandra haar sneeuw ruilen voor deze regen! Hoe houden de paarden zich eigenlijk in die continue sneeuw? Kunnen ze daar ook gemakkelijk rotstraal oid van krijgen?
Hippologic: ga zo je filmpjes eens bekijken
Ik verbaas me wel eens dat ze zo goed ter been zijn, ik zou al lang gevallen zijn
Solleke_Noah schreef:Knappe KyraJe ziet dat ze nog niet zo sterk is vanachter en dat het aanspringen daarom moeizaam gaat (mijn paard, Noah, heeft net hetzelfde, hij galoppeert ook zo 'ingehouden' omdat zijn achterhand niet erg getraind is, buitenrittenpaard he ^^) Hoe heb je het aanspringen geleerd, gebruik je ook een longeerzweep of volledig op lichaamstaal + clicker? Vaak is het voor haar wat gemakkelijker als ze iets sneller kan/mag galopperen, wat trager/verzamelder is moeilijker en dan valt ze gemakkelijk terug in draf.
Ik moet nu in de les eerst aanspringen op de voor hem gemakkelijke manier (snellere galop), dan ietwat verzamelen tot het punt waar ik voel dat hij het zwaar begint te krijgen, en dan weer vooruit rijden (snellere galop) als beloning zeg maar, want dat is voor hem gemakkelijker te doenen zo steeds de tragere (verzamelde) stukjes galop uitbreiden. Hij vindt het zooo moeilijk, haha, echt te schattig hoe hij soms ineens *boef* in draf valt, je voelt hem gewoon denken 'ojee, dat was ff te zwaar, draf dan maar'.
Geweldig ook dat je een binnenpiste hebt, ik ben jaloers!
) vinden ze meestal gemakkelijker dan traag galopperen, raar dat het bij haar omgekeerd is! Een klap uit delen is niet de manier ja
Je longeert niet met longeerzweep dus? Noah heeft geleerd dat zweep laaghouden = zelfde tempo, zweep optillen = sneller tempo. Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat hij dat geleerd heeft door het knallen met de zweep, waardoor nu enkel het optillen ervan genoeg is om een gang sneller te gaan (dit is wel echt een 'commando' geworden heb ik het gevoel, geen angst voor een klap oid). Maar dit is natuurlijk aangeleerd via druk dus ik denk dat je daar geen voorstander van bent 
Zoiets kost natuurlijk veel kracht en die spieren moeten ze trainen. Heuveltjes doen op je buitenritjes kan daar al veel bij helpen. 
.
Hij heeft de hele kudde gedekt.
.
Kyra bepaalt altijd nog einde oefening. Heeft iemand hier een tip voor?
Dank je. En ik prop er niet zoveel versnaperingen meer in omdat ze de oefening eigenlijk al goed kende. Alleen is het dus een beetje versloft. Misschien weer even een opfris-cursus laten doen.