Ik wil die test nog graag doen, maar onze paddock = moeras op dit moment, dus ik wacht ook even tot het vriest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HippoLogic schreef:Volgende stap is laten kiezen tussen een NL en een CA vlag.
Solleke_Noah schreef:Leuke foto Amable!
Bedankt allemaal, het was echt een leuk jaarde winter is tot nu toe wel een beetje crappy, zou zo Sandra haar sneeuw ruilen voor deze regen! Hoe houden de paarden zich eigenlijk in die continue sneeuw? Kunnen ze daar ook gemakkelijk rotstraal oid van krijgen?
Hippologic: ga zo je filmpjes eens bekijken
Solleke_Noah schreef:Knappe KyraJe ziet dat ze nog niet zo sterk is vanachter en dat het aanspringen daarom moeizaam gaat (mijn paard, Noah, heeft net hetzelfde, hij galoppeert ook zo 'ingehouden' omdat zijn achterhand niet erg getraind is, buitenrittenpaard he ^^) Hoe heb je het aanspringen geleerd, gebruik je ook een longeerzweep of volledig op lichaamstaal + clicker? Vaak is het voor haar wat gemakkelijker als ze iets sneller kan/mag galopperen, wat trager/verzamelder is moeilijker en dan valt ze gemakkelijk terug in draf.
Ik moet nu in de les eerst aanspringen op de voor hem gemakkelijke manier (snellere galop), dan ietwat verzamelen tot het punt waar ik voel dat hij het zwaar begint te krijgen, en dan weer vooruit rijden (snellere galop) als beloning zeg maar, want dat is voor hem gemakkelijker te doenen zo steeds de tragere (verzamelde) stukjes galop uitbreiden. Hij vindt het zooo moeilijk, haha, echt te schattig hoe hij soms ineens *boef* in draf valt, je voelt hem gewoon denken 'ojee, dat was ff te zwaar, draf dan maar'.
Geweldig ook dat je een binnenpiste hebt, ik ben jaloers!