Wel fijn dat ik dat nu weet dan, uit jou posts begrijp ik dat die wat sneller actie ondernemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
terpentijn schreef:Dierenpolitie bestaat WEL DEGELIJK nog steeds en komt op iedere melding, vroeg of laat op het gemelde (ook anoniem gemelde) adres ter controle: het nummer is ook niet 114 maar 144, eerst even je huiswerk doen, dus!
Dierenpolitie is NIET hetzelfde als de Dierenbescherming, de DP is gewoon lid van het gewone politiekorps het zijn dus agenten die zich hier voor hebben opgegeven en daar vervolgens een cursus voor hebben moeten volgen: jammer dat je de moeite niet neemt mijn eerdere post hierover te lezen. En dat je je niet verder daarover informeert.
Hoe kom je aan de onzin dat ze zijn afgeschaft?
Komen en gaan nog dagelijks op meldingen bij mensen langs. Niet de DB maar de DP.
Dus geen onzin verhalen ophangen!
terpentijn schreef:@ninia: en ik zou het fijn vinden als je de moeite neemt je iets beter uit eigen beweging hierover te latyen informeren met betrekking tot DP ipv klakkeloos een link naar Wikipedia neer te zetten, waar een ieder diens eigen ONGECHECKTE rommel in neer kan zetten, terwijl ik uit eerste hand en ervaring beter weet.
Urielle schreef:saskiakefie schreef:Ik snap er ook helemaal niks van, dat vastzetten met longeren. Hoe kan een paard zo zijn eigen evenwicht vinden en goed ondertreden van het binnenachterbeen wat maakt dat hij rechtop loopt met de juiste buiging en zelf de ontspanning vindt. Je kunt op die manier ook veel minder van het paard vragen, en als jij wel op de juiste manier het paard vraagt te buigen, dan komt die ontspanning echt wel, misschien niet het continue blijven krulletje, wat ook heel natuurlijk is want een paard wat het moeilijk vindt zal ook zijn hoofd gebruiken om zijn evenwicht terug te vinden, en is dat erg? Nee. Tijd, geef hem tijd om die stabiliteit te vinden.
Nee zonder iets eraan vrijblijvend een beetje op de cirkel rondrennen, daar worden ze wel beter van?![]()
Een paard vindt vanzelf zijn balans, of dat nu met of zonder bijzet, met of zonder ruiter is. Het ondertreden binnenachter krijg je vanzelf als je blijft letten op de activiteit van het achterbeen. Paarden die blijvend scheef gaan om zich te onttrekken kun je altijd nog bijsturen met een dubbele longe, maar met alleen een enkele longe zonder iets gaan ze ook gewoon hun van nature sterkste achterbeen het meeste inzetten.
Je longeert om een paard zijn fysiek te trainen, niet alleen voor de ontspanning. Als ie alleen hoeft te ontspannen kun je hem nog het best gewoon op de wei laten staan, ontspanning ten top, doel bereikt
Citaat:Je longeert om een paard zijn fysiek te trainen, niet alleen voor de ontspanning. Als ie alleen hoeft te ontspannen kun je hem nog het best gewoon op de wei laten staan, ontspanning ten top, doel bereikt
Anoeska schreef:Nee, hier in de buurt doen ze 't ook op een tuiger stal. Die paarden staan gewoon met hun kop in de krul vast gebonden en zo worden ze in de paddocks gezet zonder toezicht.Nou loop ik al 30 jaar in de paarden rond. Kom als ruiter en als jurylid op stallen door heel Nederland. Maar dit heb ik echt nog nooit gezien. Denk je niet dat je het misschien een beetje verzonnen hebt?
Joscaa schreef:Anoeska schreef:Nee, hier in de buurt doen ze 't ook op een tuiger stal. Die paarden staan gewoon met hun kop in de krul vast gebonden en zo worden ze in de paddocks gezet zonder toezicht.Nou loop ik al 30 jaar in de paarden rond. Kom als ruiter en als jurylid op stallen door heel Nederland. Maar dit heb ik echt nog nooit gezien. Denk je niet dat je het misschien een beetje verzonnen hebt?
Geryon schreef:xSlvna schreef:Tuiger of KWPN, sportpaard of recreatiepony... Allemaal de zelfde
Niet waar. Tuiger vergt een ander soort training. Waardoor het vastbinden op deze manier helemaal geen zin zou hebben. (heeft de rest natuurlijk ook niet, maar even ervan uit gaand dat zij denken van wel).
xSlvna schreef:Geryon schreef:
Niet waar. Tuiger vergt een ander soort training. Waardoor het vastbinden op deze manier helemaal geen zin zou hebben. (heeft de rest natuurlijk ook niet, maar even ervan uit gaand dat zij denken van wel).
Dus? Nogmaals, Tuiger of KWPN, sportpaard of recreatiepony, het valt nooit goed te praten en ik vind dat je voor alles een fixe straf moet krijgen.
Voor de Tuiger is het niet direct erger dan voor de KWPN.
Snap je me?