Horse Agility

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:50

Onze dag was een groot succes!

Achteraf nog even mezelf uitgeleefd met onze shetlander Shiloh ;)
Afbeelding
Foto dankzij bokker RTM

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:36

leuke foto!

caaramel

Re: Horse Agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:25

eindelijk heel het topic doorgelezen... wat komt er hier veel info voorbij zeg!
Ik heb super veel zin gekregen om het zelf ook te gaan doen. Ik doe al iets gelijkend met mijn pony. Nu uitbreiden!!!!

nu vroeg ik mij af, als je aan wedstrijden meedoet (olha) (als we daar ooit aan toe zijn ;) ) er staan soms afmetingen bij, maar moet een shetlander dan hetzelfde parcours afleggen dan een groot paard? bv een sprong van 30 cm is niet echt hoog voor een groot paard, maar voor mijn shetter wel al een hele sprong. en moet je bij het parcours bouwen alles perfect opvolgen, of mag je ook wat 'creatief' zijn? bv ipv een balk van vier meter vervangen door twee van twee meter? of tonnen om tussen te lopen (nauwe doorgang) vervangen door twee stoelen?

je merkt het, ik heb al grootse plannen... ga ik best lol mee beleven denk ik zo :)

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:27

kom ik op nog meer vragen... moet je (op starter level) je paard altijd met een losse leadrope leiden of alleen als dat er bij staat? net hetzelfde met de gang, mag je die kiezen of moet je voornamelijk stap gebruiken? en tussen de verschillende hindernissen?

Mansour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:24

op 1 september komt Joyce met Indy en Revenge op de mh dag van Stal Mansour in Arnhem ! Er is nog plaats in de kinderworkshop , de demonstratie is gratis !
wie komt er ook ?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:05

@caaramel: van waar ben jij? Ik ben ook van Oost-Vlaanderen :D

Voor zover ik weet moet je in starter level je paard leiden aan de losse leadrope en het paard moet netjes naast je blijven staan.

Ik dénk dat je de materialen wel mag veranderen, maar ze moeten wel dezelfde 'vorm' aannemen.
Ik denk dat de bedoeling is dat je net als iedereen dezelfde gang neemt (stap), anders krijg je problemen met de puntenverdeling :-)

Ik doe deze maand hopelijk ook mee met de online competitie en anders is het zeker volgende maand.
Ben wel al aan het oefenen, maar als het nog een week zo warm blijft oefen ik niet meer (nu ook reeds 2 dagen niks gedaan wegens de hitte).

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:17

Van Sint-Gillis-Waas!!! dichtbij niet? :)
Maar ik moet nog echt wel heeeel veeel gaan oefenen. Maar ik heb ook last van die hittegolf. het werk ligt hier ook aleen paar dagen stil. Hopelijk kan ik vanavond nog wat gaan uitproberen.

Ps bedankt voor de antwoorden :)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:46

@ snowdon, leuke foto! :D
Heb je ook nog foto's van de dag zelf?

caaramel schreef:
eindelijk heel het topic doorgelezen... wat komt er hier veel info voorbij zeg!
Ik heb super veel zin gekregen om het zelf ook te gaan doen. Ik doe al iets gelijkend met mijn pony. Nu uitbreiden!!!!

nu vroeg ik mij af, als je aan wedstrijden meedoet (olha) (als we daar ooit aan toe zijn ;) ) er staan soms afmetingen bij, maar moet een shetlander dan hetzelfde parcours afleggen dan een groot paard? bv een sprong van 30 cm is niet echt hoog voor een groot paard, maar voor mijn shetter wel al een hele sprong. en moet je bij het parcours bouwen alles perfect opvolgen, of mag je ook wat 'creatief' zijn? bv ipv een balk van vier meter vervangen door twee van twee meter? of tonnen om tussen te lopen (nauwe doorgang) vervangen door twee stoelen?

je merkt het, ik heb al grootse plannen... ga ik best lol mee beleven denk ik zo :)

Leuk dat je ook Horse Agility wilt gaan doen!
Het is juist goed om creatief te zijn, maar het is wel een pré dat de hindernissen veilig blijven.
Zolang de oefening van de hindernis maar hetzelfde blijft, maakt het niet uit welk materiaal je gebruikt.
Je moet gewoon de beschrijving die erbij staat opvolgen en zorgen dat je leadrope ontspannen blijft.
En het parcours moet afgestemd zijn op de hoogte van je pony/paard.

Ik heb de afgelopen dagen ook weinig gedaan vanwege de hitte en ga van de week weer fanatiek bezig als de temperaturen wat lager zijn.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:38

Hebben jullie eigelijk een horse agility-weide gemaakt? Of slepen jullie alles telkens de piste in? :-)

Mijn haflinger mag geen hele dagen op de wei dus ben nu aan het twijfelen om op haar wei een parcours te zetten.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:20

Ik sleep het dan elke keer de bak in :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:22

Ik ook. Heb een hoekje gekregen van de stal eigenaar waar ik alles mag zetten, maar het moet wel uit de bak ivm de andere pensionklanten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:37

hier staat ook alles netjes naast de bak en alles is prima te versleuren, alleen met de balken heb ik een beetje moeite :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:38

Hier ook hoekje naast de piste en alles verplaatsen :j
Hier dan weer geen moeite met balken, heb niet voor niks voor kunststof gekozen :P Liggen ook wel gewone balken in de piste maar ik loop liever naar de kant dan zo'n balk die vlakbij ligt te nemen, veel te zwaar :')

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:42

Ik heb alles standaard in de bak staan en meestal verander ik de opstelling maandelijks volgens het OLHA parcours.
De brug is zowiezo niet verplaatsbaar en de wip is wel zo lomp zwaar dat ik die met de tractor zal moeten verplaatsen wil ik die van de plek af krijgen. :P
(alle vaste hindernissen zijn Bink-proof gemaakt, dat is onze Belg die nogal slooplustig is en zijn kont er tegen aan drukt wanneer de paarden met de winterperiode in de bak lopen) :=
Alle losse hindernissen (die stuk kunnen) haal ik pas in de winter weg, maar nu lopen de paarden lekker in de wei dus nu kan alles mooi op zijn plaats blijven staan.
Voor de trainingsdagen op lokatie heb ik dus een verplaatsbare wip en er is een verplaatsbare brug in de maak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:10

Ik zit te denken .. Hebben jullie ook problemen met een zware bak met het weer zoals deze dagen?
Doen jullie dan gewoon HA? Wat voor oefeningen doen jullie dan?

Volgens mij moet het best wel mogelijk zijn om dingen te doen, zeker in stap enzo.
Of toch niet? Piste loopt helemaal niet fijn, het is echt een mega zandbak (vandaag pony 5 minuten aan de dubbele longe gehad, hij deed erg z'n best maar ik stikte zowat in het stof, dus alles met actie is niet zo handig :') ). Maar in stap kan het weinig kwaad denk ik?

Hoe doen jullie dat?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:30

Onze bak ligt prima berijdbaar, niet stoffig, wel zandbakachtig, maar het is scheldezand dus prima te doen :-)

Ik doe dus alles met mijn paard :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:51

Gelukzak :P Geen idee wat voor zand er in onze bak ligt maar het kan wel wat water gebruiken :Y)
Ik vind de bak persoonlijk al snel zwaar, maar dat ligt misschien ook aan mij :+ Maar nu is het wel heel moeilijk om erin te werken vind ik := Maar wat kleine stapoefeningen zullen wel gaan, iets wil ik toch doen met mijn pony :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:54

Onze bak is gelukkig niet snel droog of zwaar dankzij de kwaliteit en goed onderhoud van de stalhouder.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:57

Onze bak is ook altijd goed begaanbaar (zomer en winter) en als het te droog wordt zetten wij gewoon de sproeier even aan. :P
Als het dagen achtereen regent is hij wel nat, maar wordt niet zwaar en is ook vrij snel weer droog.
Het enige waar wij last van hebben (omdat hij zo hoog ligt en flink afloopt) is dat met veel regen veel zand wegspoelt de wei in...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:10

Onze bak is altijd te zwaar, voor zowel mijzelf als voor mijn ponys. Meestal werk ik in een grote paddock waar de bodem minder zwaar is.
Zaterdag had ik les van Zita en hebben we wel de bak gebruikt, maar doe het liever niet.
De spullen heb ik op diverse plaatsen opgeborgen, veelal in de auto of thuis.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:27

Ik ben intensief aan de slag gegaan met de bamboetip hier voor het omhooghouden van de hoepel (en ik wil er eigelijk ook mijn S-doorgang van maken), maar verdorie, is DAT moeilijk te vinden!!!

Dus zaterdag ga ik maar élke plantenzaak hier in de ruime omgeving bezoeken in de hoop van bamboe te vinden :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:29

Bij ons hebben ze bamboe in verschillende maten bij de hornbach :) bij andere DHZzaken heb ik het nog niet gezien. Tuincentra is misschien een beter idee :)

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:54

Vanaf welke leeftijd ben je volwassen voor dat membership? (ik ben 16)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:01

@caaramel: staat op de website net onder dat vakje waar je kan aanklikken welk membership je wil :-)

Junior Membership reserved for persons under the age of 16 yrs old

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:39

oeps, niet goed gekeken dan :o
bedankt!