Ik lees al een poos mee en volgens mij heb ik me ook al eens gemeld? ik weet het eigenlijk niet meer.
Maar nogmaals in het kort.
Ik ben Nelleke en ben 24 jaar. En heb een hele leuke en lieve tinker genaamd Jonas hij is 4.5 en ik ben fanatiek lange teugelaar naast alle andere leuke dingen die je met een paard kan doen.

Met Jonas ben ik lang bezig geweest met de basis nu zins een tijden nemen we vooral in stap wat zijgangen mee maar komen toch ook vaak weer terug op de basis. Laatste weken zijn we begonnen met draf en dat pakt die door de VD en grondwerk die ik met hem doe erg goed op.
Ik heb toevallig vandaag even aan de lange teugel gewerkt lekker even wat basiswerk. Onze bak is wel hard maar wel vlak en boven laag is vrij vlak dus in stap kan er een hoop.
Hij deed lekker zijn best.
Want longeren houd ik dus écht niet lang uit, dan bevries ik zowat.
Er ligt namelijk allemaal sneeuw in het weiland (losse sneeuw, daardoor komt er ijs onder de hoeven) en ik glij zelf ook snel uit. Dus vind het wel prima zo, zolang hij het in stap allemaal goed kan ben ik tevreden.
Dus ik heb er niet zoveel aan
Voorlopig zit het er allemaal nog even niet in. Doe overigens wel heeeel rustig wat LT werk nu, maar dat is echt stap en draf vwnw en heel rustig wat buigingwerk in stap. En verder mag ie naar eigen invulling wat rond huppelen en galopperen om een beetje warm te blijven. En ik huppel dan vrolijk mee
) Maargoed dat is 2x per week nu hooguit 10 minuten arbeid. Verder doen we wat Parelli en wandelen we lekker door het winterse landschap. En maken we mooie winterplaatjes:
Schijnt best te kunnen helpen (alleen niet mee op straat gaan..)