[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:38

@VisibreTeam

Ik vind het echt onwijs knap dat je je pony zo kan laten lopen!
Mij zal dat niet lukken met me tinker hoor, daar heb ik geen geduld voor. :+
trouwens, die kippen doen het hem in je filmpje, geweldig! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:29

Zo, wij hebben ook nog eens iets gedaan :Y) Piste was net weer begaanbaar genoeg (toch voor een tijdje, daarna begon het wel weer te schuiven). Gewoon simpel longeren, hem naar beneden vragen en dan belonen. Hij deed super z'n best! :D En het is zo leuk om hem te zien reageren op mijn stembeloningen .. Elke keer als hij mooi zakte riep ik 'goed zo' of 'wauw, zo chique' of dat soort toestanden .. en dan zakte hij onmiddellijk weer! Hij had echt iets van: nog, nog, nog .. De showpony :+
Heb 'm eerst rechtsom even laten stappen & draven, daarna linksom en dan weer rechtsom en hebben we wat langer doorgewerkt en dan daarna nog eens linksom. Hij ging echt goed, meestal heb ik wat moeite om hem linksom op gang te krijgen, als hij kan kiezen gaat het rechtsom, maar zelfs dat ging goed vandaag! Heel leuk zo :)

Ik vond het ook super dat ik hem kon longeren, en dat terwijl ik bezig was vlakbij hem de trailer aangehangen werd, dat z'n merrie uit de weide werd gehaald, in de trailer gezet & trailer weg, en dat hij gewoon liep alsof er niks aan de hand was! Dat is toch wel anders geweest hoor .. Dan was het van "aaaaaah, mijn merrie gaat weg! Ik ga dood! Help, help!" .. En nu helemaal niks, hij keek wel eens maar dan riep ik hem en had hij weer al z'n aandacht bij mij :D En ook toen we klaar waren gewoon bij mij blijven hangen, helemaal niet zoeken naar de merrie of erop roepen ofzo ... De andere ruin daarentegen ... :+

Heb een paar foto's gemaakt, met mijn mobiel dus slechte kwaliteit ..

Longeren - Hij heeft hele stukken beter/lager gelopen hoor, maar dit is de enige gelukte foto :+
Afbeelding

<3
Afbeelding

Fleem? :+
Afbeelding

Fleeeeeeeeeeeem! :D
Afbeelding

:))

Halster is trouwens het eerste halster wat ik vast had, kaptoom lag nog in de auto en ik dacht "ach, met halster gaat ook". Vind die kleur hem eigenlijk niet slecht staan, toch? :)

Chacha1

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 07:47

Haha, leuk Sabine!

En halster staat hem goed:)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:38

Yeey leuk halster haha!
Ik ga zo eventjes lange lijnen met ene pown en longeren met andere pown.. Stage is leuk, leerzaam maar apart haha..

Chacha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:58

Zondag 28 augustus (wat gaat de tijd snel...) met Câline
Ik heb eigenlijk niet echt gewerkt met haar, maar er was een stuk minder ruis op de zender. Ik ging haar halen, ze begroette me beleefd en liet zachtjes haar halster aandoen. Jep, dit zit vrij goed. Mooi meegevolgd en gesmak. Dan heeft mijn mama overgepakt, die heeft wat buigingsoefeningetjes gedaan. Câline vond het fijn om terug iets te doen.

Met Nina
Twijfel, twijfel, twijfel... Ik denk dat ik te veel denk als ik met ze bezig ben. En dan twijfel ik en dan...tja. Maar ik denk dat de sessie uiteindelijk wel goed was. Ik wou vandaag zijwaarts doen, dat kent ze eigenlijk nog niet goed. Ik heb een beetje circling game gedaan om wat op te warmen en heb dan voor de draad geparkeerd voor de zijwaarts. Ja, uiteraard, als het moeilijk is om de voorhand weg te drijven kun je geen sideways verwachten. Dan hebben we daar op geoefend. Zowel porcupine als driving, voorhand en achterhand. Het is daar ook dat ik ben beginnen twijfelen. Is ze nu RB-I of juist ontspannen? Soms was ze wel duidelijk onzeker, maar dan wist ik niet wat ik moest doen: Gewoon verder vragen (geeft misschien duidelijkheid en teken dat er niets aan de hand is), of zachter worden (maar dat bevestigt misschien alleen maar dat er iets is). Ze graasde wel rap, maar kauwen niet echt. Een keer bleef ze grazen en ben ik gewoon wat rapper door mijn fases gegaan, eindigend met een tik op haar bil. Toen deed ze wel wat ik vroeg, had ze volle aandacht voor mij maar was heel ontspannen. Dus ik heb het gevoel dat ze dat apprecieerde? Misschien iets vaker 'harder' zijn, misschien geeft dit meer duidelijkheid wat zeker een geruststelling is voor haar?

Toen ook wat hoofd laag en buigingsoefeningetjes gevraagd, werd ze helemaal ontspannen van

Dan naar de sideways gegaan. In het begin wou ze achteruit, duidelijk gemaakt dat ik andere verwachtingen had, voorhand-achterhand gedaan en dan een paar pasjes sideways gekregen . Toen schudde ze met haar hele lijf, nog zo'n teken van ontspanning, dat terwijl we iets nieuws hadden gedaan

Ik moet minder twijfelen, is niet leuk voor paardlief.

Als ik jullie lastig val met mijn bedenkingen, laat maar iets weten :Y) :+

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:40

*kruipt weer uit haar grot* I'm back! :)) Tsjonge, moet wel veel bijlezen en nog stééds dat artikel schrijven over natuurlijk dresseren... Ga ik NU aan beginnen! :) Maar eerst even bijlezen hoor, en wélkom nieuwe! :wave:

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:07

Chacha, ik denk idd dat ze wat onzeker is. En doordat jij gaat twijfelen gaat zij ook twijfelen, wat dus idd. goed was/is om dan gewoon door te gaan en niet te doen of er wat is. Probeer zeker over te komen.

Chacha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:28

Dank je ZusJacobs. De dag erna hebben we opnieuw wat geoefend, maar dan gewoon de smalle stal insturen terwijl ik aan de achterhand sta. Lijkt misschien niets, maar Nina is dat niet gewoon en wordt dan onzeker. Ik was heel zeker van mezelf en het ging dan ook super. Allebei super ontspannen, Nina vond het leuk en viel in slaap daarna :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:24

Wat goed!

Hier alles rustig, veel aan het lange lijnen en mennen. Verder nieuwe pony aan het beleren in het (men) tuig, wat gelukkig best beter gaat dan verwacht!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:27

Iemand nog leuke ideeen wat ik morgen met Zorro en Femke kan doen?
Zorro ga ik longeren(oftowel rondslingeren :')), sowieso eventjes. Maar verder weet ik niet.
Femke kan maar heel weinig, ze is bang voor de longeerzweep en snapt het niet echt. We willen binnenkort beginnen met VD :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:59

Lekker wandelen? Aan de fiets? Hindernis baan maken?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:01

Ik mag/kan de wei niet uit(ligt vlak bij een drukke weg, geen idee hoe lang ze geen verkeer meer hebben gezien. Hoewel ik het wel graag zou willen).
Geen materiaal...
Ik moet echt improviseren, helaas. Wilde al een keer gaan springen aan de hand, mocht ook, had helaas geen goede materiaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:47

Zo, ik kom ook weer eens aan!
[***] staat op een nieuw stekje! *\o/* (zie onderschrift). Het ging ineens heel onverwacht & heel snel :') maar is volgens mij wel een goede keuze. Of dat hoop ik toch vooral .. want het is toch niet niks, alles omhuizen en zorgen dat alles in orde is enzo :+ Maar nu heb ik een stukje wat ik echt volledig zelf onder controle heb, vind ik toch ook wel wat :D

Vandaag heb ik hem eens meegenomen over het terrein, alle hoekjes verkennen enzo, de piste verkennen en dan de poets/wasplaats, staat allemaal in de link in mijn onderschrift, ook met foto's :) Morgen eens zien om wat met hem in de roundpen te doen, denk dat ik me daar veel in ga bevinden, kan ik fijn los longeren enzo en kan hij niet meer zeggen 'oh, nu ben je net ver genoeg van mij, nu doe ik even mijn eigen ding' ~~}> :)) Ben benieuwd!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:50

Vandaag heb ik voor de verandering eens met de Shetten gesprongen :D
Lekker aan de hand, was voor het eerst. Met mijn geimproviseerde hindernismateriaal(2 emmers en een bezemsteel) ging het prima!
Zorro liet zien bij het balkjeslopen dat ze een mooie knie-actie heeft, maar bij het springen doet ze d'r voorhand wel, maar vergeet ze haar achterbenen :')
Met Fem ging het ook goed, als ze eenmaal een goede aanloop had

:D

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:50

sabine wat top dat je nu uit die modder bak bent :D Wordt leuk daar, ziet er echt top iet!
@Eske: Haha volgende keer filmen, kunnen we nog eens lachen :D
Friuli maakt er een sport van om geen enkele balk te springen, maar de staanders omver te lopen, dus dat is eigenlijk nog erger! :')

Ik heb gisteren met Friuli nog wat beginselen gedaan, en het ging best goed :j
Eerst even rond gerend, en gek gedaan samen, ze begint het te verstaan geloof ik, en nadien lekker aan het werk :j
We hebben gewerkt aan het meelopen, ze doet dat wel, maar echt achter mij, voor de natural dressage moet ze meer met der hoofd thv mijn schouder.
Ook nog wat gewerkt aan het volgen, dat zij de richting van mijn schouders moest volgen. Het ging best goed, alleen rechtsom in draf vind ze het nog moeilijk, dan wilt ze altijd te snel en begint ze te stressen. Dus daar altijd draf- halt overgangen gedaan, dat ze niet zo naar voor loopt en dat ging goed, nadien bleef ze ook veel rustiger en ging der neusje richting grond *\o/*
Ook was ze regelmatig aan het kauwen en likken, dus we hebben iets heel erg goed gedaan _/-\o_
Tussendoor even gespeeld en gekroeld, zweep en touw opeten, en lekker bij me komen staan.
Als ik der vroeger knuffelde, wou ze altijd weg, nu heeft ze het liefst dat ik der hoofd vast hou en der kusjes geef <3
Ik geloof dat ik eindelijk echt der baas ben, en dat voelt goed :j veel meer rust en ontspanning :j

Wat ik wel merk is dat ze, als ze angst heeft, de neiging heeft om zich achter mij te verstoppen zeg maar (
al steekt ze een meter boven me uit :D) Positief dus dat ze me vertrouwd, maar ik zou liever hebben dat ze het zelf leert trotseren.
Wat denken jullie dat ik moet doen, haar beschermen of haar zelf laten doen? (met het risico op paniek?)

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:51

Kruipt ook weer even te voorschijn. Ik lees alles braaf maar niet altijd de tijd uitgebreid te antwoorden.

Zelf ben ik ook lekker bezig met Jonas. En heb even een topicje gemaakt.
[GVL-ITP] Jonas doet vanalles!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:17

Renate, iig. niet laten merken dat het eng is. Daarin ben jij de leider en moet je zeggen dat het niet eng is, maar laat haar zelf onderzoeken. Geef daarin aan dat het niet eng is, wanneer ze schrikt zeg je zelf weer dat het niet eng is en ga je met het enge ding bezig. Zodat ze merkt dat het eigenlijk dood normaal is. Zo iets?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:42

ZusJacobs schreef:
Renate, iig. niet laten merken dat het eng is. Daarin ben jij de leider en moet je zeggen dat het niet eng is, maar laat haar zelf onderzoeken. Geef daarin aan dat het niet eng is, wanneer ze schrikt zeg je zelf weer dat het niet eng is en ga je met het enge ding bezig. Zodat ze merkt dat het eigenlijk dood normaal is. Zo iets?

Wel het probleem is dat het enge ding meestal een tractor of een vrachtwagen ofzo is. En zolang ze stil staan gaat dat best en laat ik haar op bevel de tractor aanraken, ik loop dan vaak heen en weer langs de tractor en dan wend ze er wel aan, maar op momenten dat ze met de tractor rijden en de tractor naar ons toe komt heeft ze schrik, en op dat moment kruipt ze achter me. Ik negeer het ook gewoon, maar ik weet niet goed hoe ik der van achter me moet krijgen. Want ergens denk ik dan, als ze gewoon achter me aan kruipt en zo rustig blijft is het eigenlijk ook wel goed, beter dan haar eraan blootstellen en een paniek reactie krijgen in elk geval :j
Normaal gezien stel ik haar wel aan alles bloot, omdat ik weet dat ze steun zoekt, maar in dit geval weet ik het dus niet goed.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:58

In zo'n geval zou ik het lekker zo laten, zolang ze niet in je kont kruipt en respect blijft hebben voor jou, dan komt dan bomproef vanzelf wel.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:13

@Sabine: Leuk dat Cobe een nieuw stekkie heeft. En ik ga heel toevallig ook deze week verhuizen met Pumbaa, ik ga van een superdeluxe pensionstal naar eigen weide en paddock met schuilstal, dus zal even wennen worden voor ons allebei...ga de binnenbak wel missen, maar is ook wel weer goed die buitenlucht.. :P Vind het wel spannend maar ik heb er wel zin in. Vanwege zijn bevangenheid (die eigenlijk helemaal over is) staat hij nu in een superminie paddockje helemaal alleen en daar heeft hij een veel grotere paddock en een maatje :j Wanneer het weer helemaal goed gaat mag hij lekker op de wei, maar eerst maar eens rustig opbouwen..

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:08

Sorry dat ik zo kom binnenvallen :o Maar ik heb een probleem
Mijn shet kan eindelijk liggen
Maar mijn probleem: Doordat het een onderdanige oefening is, krijg ik hem daarna niet meer te pakken. Hij wil dan de baas zijn. (Lees: naar me toe rennen, oren in nek, wegrennen) Iemand tips? ik laat het liggen nu ff voor wat het is. Aan de lijn doet hij het nog niet, ik moet nog wat afstand houden.

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:02

Ik meld me :D !
Ik ben met mn verzorg Shetlander heel erg bezig met VD, ze doet ook heel erg enthousiast mee! (zie topic)
Afbeelding
Ook doe ik met mn verzorg New Forest pony de kleine kunstjes van VD, aangezien het toch een manegepony is die niet elke dag dezelfde verzorger heeft etc. Zij doet ook gezellig heel enthousiast mee! :D
Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:32

Wat een leuke shetlander (hoe groot is hij?), heb er hier eentje rond lopen die er wel erg veel op lijkt haha :D

Chacha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:13

Dag dames (en heer/heren?),

Vandaag was dus de clinic van Josepha Guillaume. Het was heel gezellig maar ook heel leerzaam. Eerst theorie gehad, met de oefeningen die je kon doen, hoe en waarom. Heb wat inspiratie voor een tijdje:) En er zijn nu nog een paar mensen die willen lessen bij haar, dus hopelijk binnenkort *\o/*

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:22

Hallo allemaal :)
Zou ik mij er ook bij mogen voegen? :P

Dan zal ik mij maar meteen even voorstellen: Ik ben Evanne, 17 jaar oud, woonachtig in Maastricht(Zuid-Limburg) en ik heb een hele lieve pony merrie, Smoeky, waar ik zelf te groot voor ben en dus niet op rij. Met haar ben ik voornamelijk bezig met wandelen en wat basis grondwerk. Grondwerk gaat grotendeels wel okee, alleen het wijken voor druk moet nog wat bevestigd worden.
Longeren is simpel weg een ramp. Het is een tijdje goed gegaan. Ik heb het een hele tijd niet met haar gedaan en toen ik het vandaag weer wilde proberen ging het weer van geen kant. Dus als er hier mensen zijn die me daarbij misschien tips zouden kunnen geven/zouden kunnen helpen, graag! Uiteraard staat er wel op de planning om er kundige hulp bij te halen, zodra ik een geschikt persoon heb gevonden.