Ik vind het echt onwijs knap dat je je pony zo kan laten lopen!
Mij zal dat niet lukken met me tinker hoor, daar heb ik geen geduld voor.
trouwens, die kippen doen het hem in je filmpje, geweldig!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Piste was net weer begaanbaar genoeg (toch voor een tijdje, daarna begon het wel weer te schuiven). Gewoon simpel longeren, hem naar beneden vragen en dan belonen. Hij deed super z'n best!
En het is zo leuk om hem te zien reageren op mijn stembeloningen .. Elke keer als hij mooi zakte riep ik 'goed zo' of 'wauw, zo chique' of dat soort toestanden .. en dan zakte hij onmiddellijk weer! Hij had echt iets van: nog, nog, nog .. De showpony 

En ook toen we klaar waren gewoon bij mij blijven hangen, helemaal niet zoeken naar de merrie of erop roepen ofzo ... De andere ruin daarentegen ... 

Tsjonge, moet wel veel bijlezen en nog stééds dat artikel schrijven over natuurlijk dresseren... Ga ik NU aan beginnen!
Maar eerst even bijlezen hoor, en wélkom nieuwe!
(zie onderschrift). Het ging ineens heel onverwacht & heel snel
maar is volgens mij wel een goede keuze. Of dat hoop ik toch vooral .. want het is toch niet niks, alles omhuizen en zorgen dat alles in orde is enzo
Maar nu heb ik een stukje wat ik echt volledig zelf onder controle heb, vind ik toch ook wel wat 
Morgen eens zien om wat met hem in de roundpen te doen, denk dat ik me daar veel in ga bevinden, kan ik fijn los longeren enzo en kan hij niet meer zeggen 'oh, nu ben je net ver genoeg van mij, nu doe ik even mijn eigen ding'
Ben benieuwd! 

Wordt leuk daar, ziet er echt top iet!

veel meer rust en ontspanning
) Positief dus dat ze me vertrouwd, maar ik zou liever hebben dat ze het zelf leert trotseren.ZusJacobs schreef:Renate, iig. niet laten merken dat het eng is. Daarin ben jij de leider en moet je zeggen dat het niet eng is, maar laat haar zelf onderzoeken. Geef daarin aan dat het niet eng is, wanneer ze schrikt zeg je zelf weer dat het niet eng is en ga je met het enge ding bezig. Zodat ze merkt dat het eigenlijk dood normaal is. Zo iets?

Vind het wel spannend maar ik heb er wel zin in. Vanwege zijn bevangenheid (die eigenlijk helemaal over is) staat hij nu in een superminie paddockje helemaal alleen en daar heeft hij een veel grotere paddock en een maatje
Wanneer het weer helemaal goed gaat mag hij lekker op de wei, maar eerst maar eens rustig opbouwen..
Maar ik heb een probleem
!