kent iemand deze manier van longeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Champie_Me

Re: kent iemand deze manier van longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:47

voor die 35,- niet zelf gaan knoeien!!! mbt het verhaal van de halstertouwen: deze gaan toch ooit een keer schuren + dat je het elastiek mist! als je 2 halstertouwen koopt ben je ook 20,- kwijt...! wees wijs en koop gewoon zo een ding als je het uit wil proberen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:50

Champie_Me schreef:
voor die 35,- niet zelf gaan knoeien!!! mbt het verhaal van de halstertouwen: deze gaan toch ooit een keer schuren + dat je het elastiek mist! als je 2 halstertouwen koopt ben je ook 20,- kwijt...! wees wijs en koop gewoon zo een ding als je het uit wil proberen :)

Iedereen heeft toch wel een stuk elastiek in huis?
Wat betreft elastiek, een gewoon elastieken hulpteugel kan je ook prima gebruiken.
Beetje creatief zijn. Weet ook niet wat voor halstertouwen jij hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:51

Zoals ik dit gebruikt heb zien worden was met lange westernteugels die bovenop aan elkaar geknoopt werden. Als je bijvoorbeeld een slofteugel hebt, dan kan het ook zo.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:18

CarolineP schreef:
Wij longeren op aanraden van Rodinde ook op deze manier. Bevalt prima.

Ik doe het met 2 halstertouwen. Maar, als het paard mooi daalt met zijn hoofd komen die touwen los te hangen en ben ik altijd bang dat hij erin zal stappen.

Hebben jullie dat ook? En is dat anders bij het touw van bv EJ?

Bij mij komen de touwen niet los te hangen, de knoop op de rug schuift wat naar achter als er veel ruimte nodig is. En ik denk dat je paard ook wel bijzonder moet bewegen, om daarin te stappen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:19

itsmi schreef:
Zakt de knoop dan niet naar de zijkant?

Ik ga het inderdaad is proberen..

Nee bij mij niet. De touwen zijn even lang, en die knoop weegt niets.

Champie_Me schreef:

Iedereen heeft toch touwen hangen. En ik koop ze altijd voor 2 euro in de opruiming ;)
Ze schuren echt niet. Halstertouwen zijn zacht als het goed is.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:03

Ja 2 mensen bij mij op stal hebben dat. Schijnt erg praktisch te zijn omdat het zo om is! Je moet hem wel goed afstellen anders heeft het nog geen nut :Y)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:12

Aan die duitse zit dus geen elastiek, en die van EJ ook niet. Weet ook niet hoe dat erin gekomen is, want ik zie idd ook alleen maar een touw.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:14

Iemand had het over elastiek dacht ik.

EJ: Ik vroeg ook niets over elastiek, maar over hoe je het in godsnaam in combinatie met het zadel kunt gebruiken? Is dat onderzocht? Want het lijkt me daar niet echt voor bedoeld ofzo...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:48

Jawel. Het stuk wat naar het bit toe gaat, zit elastiek. Daar kun je ook de bijzet mee verstellen dacht ik!

De foto op de pagina heirvoor kun je dat zien, het stuk vanaf het voorbeen naar het bit toe.. Dat is elastiek!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:36

Dan heb ik denk ik ook niet goed gekeken. Ik heb voor een aantal bokkers die bij Kraemer besteld. Ik heb ze dus ook in mijn handen gehad. Het dikke touw rekt een beetje mee maar ik heb er geen elastiek aan gezien.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:45

Zit inderdaad ook geen elastiek in hoor op het touw dat iets rekt.
Heb er zelf 1 ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:49

dan zal ik wel verkeerd gekeken hebben. Dacht dat dat stukje elastiek was namelijk..

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:10

Ik ga hem denk ik van de week halen bij EJ en zal dan proberen foto / filmpje te maken van hoe mijn paard ermee loopt.. Dan zal ik hier dan plaatsen, ben heel benieuwd :j lijkt me vooral ideaal omdat je geen longeersingel/dekje hoeft te gebruiken.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:19

Ik doe dit ongeveer zo.
Alleen zit er geen touw om de rug maar zitten ze vast aan de longeersingel.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:43

Vandaag bij EJ deze longeerhulp gekocht en gelijk uitgeprobeerd. Vond hem zeer fijn, was erg zoeken bij mijn paard waar hij met het longeren ook fijn mee liep maar deze is echt super!

Met de dubbele longe en/of pessoa drukt hij zich er in de draf gemakkelijk uit maar met deze hulpteugel liep hij echt heel fijn over de rug en ontspannen met een hele stille hoofd/halshouding.

Echte aanrader dus! Zou hem wel kopen en niet zelf in elkaar proberen te prutsen want lijkt toch wat elastiek in te zitten en dat touw is echt super zacht. Klipjes zijn ook erg fijn waarmee je hem vast klikt aan het bit.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:19

deniece: Waar blijven de *-:) :P

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:04

was m'n camera vergeten.. Eerst volgende x dat ik hem ermee longeer zal ik wat foto's maken :)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:07

Ik ken het wel maar niet gaan gebruiken of doen als je niet precies weet hoe het werkt. Het kan namelijk bij fout gebruik goed mis gaan. EN dat touw kan dan ook schuren langs je paard af. Je moet heel goed weten wat je doet als je dit gaat doen. Zelfde ook altijd met dubbele longe..zoek iemand die je paar keer kan helpen als je dat wil doen.

Ik zlef kan het helaas niet.maar wel vaak gezien...bij iemand die dat kan.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:10

Wat er fout kan gaan is dat het paard als hij erg laag loopt met zijn hoofd( en dat is tenslotte het doel) in de touwtjes kan stappen. En dat moet je niet hebben!
Dat vind ik zelf het enige nadeel, verder vind ik het een hele goede manier van longeren!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:18

Ik heb hem net bij ej gehaald :D Dus ik zal hem morgen eens gaan proberen :+

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:43

Kan iemand me misschien héél makkelijk uitleggen hoe je dit moet doen? Ik denk zo":

- Een halstertouw aan het bit, onder het been door op de rug
- andere kant ook,
- dan de uiteinden aan elkaar vastknopen?

of moet het anders?

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:02

xDeems, ja zo ongeveer inderdaad. Maar zou toch aanraden de echte te kopen.

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:12

Lovely schreef:
Zoals ik dit gebruikt heb zien worden was met lange westernteugels die bovenop aan elkaar geknoopt werden. Als je bijvoorbeeld een slofteugel hebt, dan kan het ook zo.

Ik heb het ook geprobeerd met mijn slofteugel, maar vond het niet zo prettig ogen. Ik moest er dan een knoop in maken en die zakte scheef waardoor er bij elke stap die hij zette in zijn mond gesnokt werd.
Het doorhangen viel wel mee. Als hij zijn hoofd zakte ging de knoop verder naar achter op zijn rug.

Ik vind het wel een interessante en vriendelijke manier van longeren, maar ik zou dan precies toch de echte willen aanschaffen.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:25

gister heb ik mijn paard hier voor de tweede keer mee gelongeerd (weer geen camera bij me sorry ;) ) en hij liep nog veel beter dan de vorige keer. Ik had hem dit keer wat langer gezet en zelfs in galop liep hij er zeer fijn mee! En dat is iets wat hij echt heel moeilijk vind maar met deze hulpteugel ging het echt erg goed. Ben heel benieuwd hoe hij vandaag ohz is :D

Voor degene die de wil weten welke maat hij nodig heeft, ik heb een paard van ongeveer 1.68 maar hij is wel erg kolossaal, vrij lang in het lichaam. Ik heb de maat 'extra groot' gekocht en had echt geen kleinere moeten kopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:35

Ik heb deze van Masterhorse gehad.

Geweldig ding!!!! Had een paard wat moeilijk ontspande, graag rug wegdrukte en hoofd in de lucht. Hij ging hier súper mee lopen :j
Verder vond ik het materiaal ook super fijn :j Heel zacht.
Aanrader wat mij betreft.