NienSCHaap schreef:Wat zijn goede oefeningen om je paard te laten wennen dat er iemand op haar rug kunstig bezig is

.
ze wil zich gelukkig wel ontspannen als er iemand op haar rug zit, maar ik wil der meer laten wennen.
soms merk ik dat ze wat 'angstig' is voor die gene die op haar rug zit en met haar benen zwaait.
Nu gaat het al veel beter en de vlag gaat ook super zonder dat ze versneld of uit de ontspanning komt.
ze blijft nu netjes rond lopen, toch zoek geen moeilijke oefeningen aangezien wij zware amateurs zijn.
maar oefeningen die makkelijk te doen zijn op een paard die het allemaal nog moet leren.

kan iemand me helpen!
Ik denk dat dit misschien wel leuke oefeningen zijn (die gelijk je paard weer een heel eind verder helpen, maar doe het wel voorzichtig natuurlijk...)
Als de gewone vlag en het gewone knielen netjes gaan, kun je dit eens achterwaarts proberen. Je maakt dus een halve molen (het kan ook zijn dat ze wat moeite heeft met het evenwicht, denk goed om de verplaatsing van je gewicht, ben zelf ook zwaar en grainey werd altijd heel chaggo als ik een molen deed

).
Dan zet je je handen op haar kant en leg je voorzichtig je voeten tegen de beugel aan. Dan druk je jezelf verder omhoog tot knielen en dan kun je ook een vlag proberen.
Achterwaarts een kleermakerszit is trouwens voor je eigen evenwicht heel erg goed.
Oh nu ik toch bezig ben: De kaars! Je doet eerst de jockeyzit, je gaat vervolgens achteroverliggen met je hoofd op haar kont en tilt je benen omhoog en strekt ze... (google foto bijgevoegd

).
http://jiskaharryenkids.klungers.nl/images/DSCN1904.JPGHet knielen kun je later uitbreiden naar zijwaarts, maar let hier weer op je gewicht en gewichtsverdeling! Zijwaartste oefeningen zullen gewoon een poosje zwaar blijven voor het paard.