Ik snap de insteek nu!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wijslander schreef:Wat fijn Jeetje, echt gaaf!
Vandaag na een paar vrije dagen eens alleen aandacht besteed aan de schouderbinnenwaarts en bedacht op welke punten ik moet letten:
- correcte stelling, niet te ver naar binnen!
- lengtebuiging, niet schuin/als een plank
- buitenteugel eraan, binnenteugel eraf
- tempo, blijven doorstappen
- 3 sporen is 3 sporen, 4 is 4
- rechtuit is rechtuit, volte is volte: geen half werk
Iemand nog aanvullingen?
ijssnuiver schreef:Wijslander schreef:Wat fijn Jeetje, echt gaaf!
Vandaag na een paar vrije dagen eens alleen aandacht besteed aan de schouderbinnenwaarts en bedacht op welke punten ik moet letten:
- correcte stelling, niet te ver naar binnen!
- lengtebuiging, niet schuin/als een plank
- buitenteugel eraan, binnenteugel eraf
- tempo, blijven doorstappen
- 3 sporen is 3 sporen, 4 is 4
- rechtuit is rechtuit, volte is volte: geen half werk
Iemand nog aanvullingen?
Let op je eigen positie, blijf echt bij de schouder lopen. Ik heb heel erg de neiging om dan naast het hoofd te gaan lopen.
Dais_ schreef:Ohja, dat duwen en eigen ruimte is bij ons ook nog een dingetje. Ze weet het dondersgoed, maar owee als het moeilijk wordt.
Ik ben sinds 2 weken bezig met de travers aan te leren. Nu snapt ze volgens mij heel goed wat de bedoeling is, maar ze blijft haar buiten achterbeen verkeerd neerzetten. Ze tilt hem op richting het zwaartepunt en zodra het been op het hoogste punt is gaat het een soort van in slow motion en zet ze hem weer neer buiten de massa.
Zo 1 op de 3x lijkt de eerste beenzetting na een volte wel correct, maar een tweede stap lukt dan ook niet meer.
Dayanaera schreef:Ik blijf klooien met het achteruitlopen. Vind dat erg lastig. Weten jullie waarom je bij de ene wel achteruit loopt en de andere niet?
Dais_ schreef:Wijslander, ik heb met mijn jonkie (van bijna 8, maar echt nog een 3 jarige van zien en in haar doen en laten) helaas niet de mogelijkheid om haar mee te nemen als handpaard.
BaBritFre, heeeeeeel veel doen (onder begeleiding door iemand die je er op kan wijzen wat goed is en wat niet) en dan ga je het steeds beter zien.
BaBritFre schreef:Dat kan helaas niet :/ ik heb mijn paarden aan huis en thuis is er niemand in het ‘paardenwereldje’ en ik heb maar 1x per maand les. Ik heb maar een studentenbudget