__PrinCes schreef:Succes met de clinic Miezelke, is dat die bij Annick Meurant?mijn instructrice doet ook mee dan.
Jep dat is die.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nelleke_H schreef:Wat leuk al de verschillende verhalen van iedereen. En iedereen is echt lekker aan de slag.
Ik heb nog even kort 2 stukje uit film gepakt van gisteren. Langere versie komt nog een.
Al geruime tijd bezig met piaffe en actief verzamelen in draf. Hij werd/wordt hier altijd erg heftig van en gaat vooruit denken waardoor ik eigenlijk geen hulpen maar kan geven. Hier hebben we op geoefend en het resultaat is dat er nu veel meer ritme komt. Nog altijd work in progres maar al erg trots op hem.
[ Video ]
ijssnuiver schreef:Wijslander schreef:Hé wat leuk, leven in het topic!
@jeetje wat leuk dat je les hebt gehad. Gaan jullie ook echt werken aan de hand, of voornamelijk dubbele lijnen? Van wie heb je les? De persoon op de foto komt me bekend voor...
@ijssnuiver goed dat jij ook nog steeds bezig bent, had niet anders verwacht. Wat gaaf met je draver, mocht je eens wat beeldmateriaal hebben...En een leuk nieuw project, 6 jaar is een mooie leeftijd! Was hij al wel ingereden?
@Zinzi wat grappig dat je dat zegt, ik vind wadh juist minder tijdrovend dan opzadelen en gaan rijden haha. Pluk het paard zo uit de wei, kaptoom/hoofdstel om en gaan.Fijn als je er weer aan toe komt het op te pakken, het heeft inderdaad zo veel effect op het rijden!
Hier gisteren ook weer een half uurtje gereden, maar wat een kracht bouwen ze op met het wadh. Ik voel mijn IJslander per keer sterker worden. Onder het zadel wil hij dan ook op eigen initiatief zijgangen laten zien, maar voorlopig houden we het bij schouderbinnen- en -buitenwaarts.
Ik zal eens kijken of ik iemand kan strikken voor beeldmateriaal. Maar na alle regen van afgelopen tijd, staat onze rijbak bijna geheel blank en staat de training even op een laag pitje..
Zeker leuk, een nieuw project. Het is een tinkkerruin van vermoedelijk 6 jaar, hij is 3 jaar geleden uit Ierland geïmporteerd en toen bij de tussenhandelaar in Nederland "beleerd", daarna is hij bij mij op stal gekomen en heeft een jaar meegelopen bij de buitenritten op de manege. Dit ging uiteindelijk mis en daarna is hij gekocht door een stalgenootje en ook dat ging niet goed. Hij explodeert enorm en gaat dan als een malle lopen bokken, met name onder het zadel. Volgens de DA is het of een enorme laatbloeier of er is geknoeid met zijn paspoort en is hij eigenlijk een jaar jonger. Dat laatste zou betekenen dat hij met 2 jaar beleerd is en vrij fanatiek gereden is.... Dat zal eeuwig giswerk blijven, dus dat doen we maar niet. Ik ben nu rustig met hem gestart vanaf de grond en wil hem binnenkort even helemaal na laten kijken door een osteopaat(hij geef behoorlijke reactie als ik zijn rug navoel).
Ik merk dat het werk vanaf de grond(en dan niet alleen het wadh, maar ook de enkele lijn/dubbele lijnen/ed) hem enorm goed doet en hij al meer naar de lengtebuiging toe kan. Dus inderdaad weer een mooi project om mee aan de slag te gaan!Zinzi_jewel schreef:Ik mis t heel erg dat ik geen klassiek trainer voorhanden heb om ons te coachen
Bedoel wel echt klassiek en niet academisch
Dan blijven we tot in de treuren stappen
Daar wordt ze nijdig van
In welke regio zit je?