Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Met mijn grote paarden ben ik uitgewerkt. Was druk doende met wat LT met silja (in stap) en veel wandelen met hälga omdat ze te zwaar is, maar kreeg steeds meer tegenzin, ondanks dat ik niets vroeg (alleen stap op het harde) Gisteren d.a. hier geweest, die de papieren van de kliniek had van silja en naar Hälga heeft gekeken. We moesten tot de conclusie komen dat sil's schade niet gaat verbeteren door beweging ivm de aard van de schade en dat Hälga minimaal fiks artrose heeft in de voorbenen en waarschijnlijk ook achter en ongeschikt is om mee te werken of op het harde te lopen.
Dagelijks 10 minuutjes door de wei wandelen in eigen tempo, was het advies. Verder pensioen.
Met Billy kan ik nog wel iets doen, maar diens gezondheid is zeer fragiel. En Troelke... tja troelke... daar ga ik niets van verlangen. Ze is er graag bij, maar haar lijf is te onhandig om echt iets te doen.
Visitor schreef:Het experiment in de nieuwsbrief van Inge Teblick! Ik ga eens lezen!
liljebo schreef:SN, tja... het kan verkeren hé. Moet eerlijk zeggen dat ik er momenteel vrede mee heb. Ik denk dat ik toch wel aanvoelde dat iets niet goed zat en die onzekerheid is moordend. Nu weet ik gewoon dat ze allemaal in de AOW zitten en 'moet' niets mee. Ga ze lekker leren om samen een wandelingetje door de wei te maken dagelijks; misschien met wat oude van dagen-gym (voetje optillen, gewicht naar achteren) en thats is. En ach... misschien weer experimentje? daar zijn ze vast nooit te beroerd voor.Ik hoop ze nog lang achter het huis te hebben rondlopen want ze zijn ook gewoon heel lief en gezellig. Waarom zouden ze ook nuttig moeten zijn, toch?
HippoLogic schreef:Ik hoor je al nadenken over een experiment opzetten met symbolen van wortels en appels....
HippoLogic schreef:De clicker demo was heel erg leuk. Ons demo paard werkte goed mee en flehmde tussendoor, tot grote hilariteit van alle kinderen. Verder hebben we het targetten laten zien met een target op een stok (laag, hoog links en rechts) en achteruit stappen.
Het publiek was voornamelijk stadsmensen die 'eens naar de paarden' kwamen kijken, dus geen paardenpubliek. In hoeverre ze het snapten weet ik niet. Maar ze bleven zitten.De mensen van de stal vonden het wel interessant en waren enthousiast en ze willen graag een workshop boeken. We zijn nu aan het kijken hoe en wat.
Verder heb ik Kyra even gefilmd tijdens het los in de bak rennen. De wind liet de deur klepperen en alle paarden zaten hoog in hun energie dus dat gaf mooie beelden.