Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:53

Ik kan niet het bos in zonder over het harde te gaan en de bospaden zijn hier óf verhard óf moeilijk begaanbaar. Beiden is geen optie. Erop zitten nog minder. Het advies is dagelijks tien minuutjes in de wei lopen naar eigen mogelijkheid, zodat ze niet alleen maar staan te eten, maar werkelijk 10 minuutjes actief bewegen-

Trouwens... de stress bij het uit elkaar halen werd al steeds groter. Schijnt samen te hangen met de lichamelijke problemen.De achterblijver raakte ondanks gezelschap van de shetjes steeds meer van streek, zowel sil als hälga met alle gevolgen van dien voor hun problemen. Met een rondje wei wordt ook dat voorkomen.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:32

Tja waarom zou je ze de stress nog aandoen dan inderdaad.. Gelukkig kunnen ze zich geen beter pensioen adres wensen dan bij jou.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:36

Het experiment in de nieuwsbrief van Inge Teblick! Ik ga eens lezen!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:37

liljebo schreef:
Met mijn grote paarden ben ik uitgewerkt. Was druk doende met wat LT met silja (in stap) en veel wandelen met hälga omdat ze te zwaar is, maar kreeg steeds meer tegenzin, ondanks dat ik niets vroeg (alleen stap op het harde) Gisteren d.a. hier geweest, die de papieren van de kliniek had van silja en naar Hälga heeft gekeken. We moesten tot de conclusie komen dat sil's schade niet gaat verbeteren door beweging ivm de aard van de schade en dat Hälga minimaal fiks artrose heeft in de voorbenen en waarschijnlijk ook achter en ongeschikt is om mee te werken of op het harde te lopen.
Dagelijks 10 minuutjes door de wei wandelen in eigen tempo, was het advies. Verder pensioen.
Met Billy kan ik nog wel iets doen, maar diens gezondheid is zeer fragiel. En Troelke... tja troelke... daar ga ik niets van verlangen. Ze is er graag bij, maar haar lijf is te onhandig om echt iets te doen.

Wat een slecht nieuws. Jeetje. Ik ben er stil van.

Visitor schreef:
Het experiment in de nieuwsbrief van Inge Teblick! Ik ga eens lezen!

Misschien kun je wat toelichting geven?

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:37

:wave: Laat me ook even zien.

hier erg druk maa lees nog altijd alles mee. Straks na alle feestdagen heb ik het weer rustiger. :j

Sandra: Wat een slecht nieuws. Ik hoop voor je dat je ondanks dit toch nog lekker van de kan genieten. en wat al gezegd werdt ze kunnen zich geen beter baasje wensen!

En ik ben erg benieuwd naar de nieuwsbrief van Inge waar kan ik deze vinden?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:58

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:47

Hij doet het!!
Hoe kan ik lid worden van de nieuwsbrief? Ik vind hem erg leuk!

Edit: ik zie het al!

Crosmuller je hebt er echt een leuk stuk van gemaakt!

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:25

Nelleke_H schreef:
Hij doet het!!
Hoe kan ik lid worden van de nieuwsbrief? Ik vind hem erg leuk!

Edit: ik zie het al!

Crosmuller je hebt er echt een leuk stuk van gemaakt!

Dankje :), had ik niet kunnen doen zonder jullie!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:34

HL ik bedoelde inderdaad deze nieuwsbrief, op de site van inge teblick, met verslag van cm over jullie experiment heel leuk!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 01:05

Ja leuk stuk en bedankt voor de link. Ik heb hem uitgeprint en neem hem mee voor op mijn clicker info tafel zondag, samen met wat clicker boeken en flyers. :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:57

Leuk geschreven crossmuller, had hem op paardnatuurlijk al gelezen :)

Liljebo: heb je andere topic over je paard(en) gevolgd, wat een pech.... oneerlijk zelfs, heb je vier paarden staan, waarvan er drie in meer of mindere mate ziek zijn... sterkte, en toch genieten van de kleine dingen :)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:07

SN, tja... het kan verkeren hé. Moet eerlijk zeggen dat ik er momenteel vrede mee heb. Ik denk dat ik toch wel aanvoelde dat iets niet goed zat en die onzekerheid is moordend. Nu weet ik gewoon dat ze allemaal in de AOW zitten en 'moet' niets mee. Ga ze lekker leren om samen een wandelingetje door de wei te maken dagelijks; misschien met wat oude van dagen-gym (voetje optillen, gewicht naar achteren) en thats is. En ach... misschien weer experimentje? daar zijn ze vast nooit te beroerd voor. :)) Ik hoop ze nog lang achter het huis te hebben rondlopen want ze zijn ook gewoon heel lief en gezellig. Waarom zouden ze ook nuttig moeten zijn, toch? Zo nuttig ben ik zelf ook niet meer :))

Leuk, dat stuk over ons experiment.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:20

liljebo schreef:
SN, tja... het kan verkeren hé. Moet eerlijk zeggen dat ik er momenteel vrede mee heb. Ik denk dat ik toch wel aanvoelde dat iets niet goed zat en die onzekerheid is moordend. Nu weet ik gewoon dat ze allemaal in de AOW zitten en 'moet' niets mee. Ga ze lekker leren om samen een wandelingetje door de wei te maken dagelijks; misschien met wat oude van dagen-gym (voetje optillen, gewicht naar achteren) en thats is. En ach... misschien weer experimentje? daar zijn ze vast nooit te beroerd voor. :)) Ik hoop ze nog lang achter het huis te hebben rondlopen want ze zijn ook gewoon heel lief en gezellig. Waarom zouden ze ook nuttig moeten zijn, toch?

Je bent een goeie paardeneigenaar! Dacht iedereen maar zo.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:44

Je haalt me de woorden uit mijn mond Crosmuller.

En Sandra, wie weet kan je nog wel allemaal leuke kleine dingetje met de klikkeren zonder belasting. Je vind vast je manier om het voor allemaal leuk te maken!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:16

@LJ: gezellig zijn IS nuttig hoor! Dat je dagelijks geniet van je uitzicht op de paarden geeft toch een gevoel wat je anders niet hebt.

Ik hoor je al nadenken over een experiment opzetten met symbolen van wortels en appels.... O:)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:32

HippoLogic schreef:
Ik hoor je al nadenken over een experiment opzetten met symbolen van wortels en appels.... O:)

:D
Je wil niet weten wat voor plannen er nu weer door mijn kop spoken..... :+ :D

Bedankt trouwens voor de lieve woorden. Maar het is toch van de gekke als een paard weg moet omdat ie het niet meer doet? Kun je beter een bromfiets kopen toch?
Mijn kippen hebben in de zomer misschien ook maar 20 eieren gelegd met zijn drieen. Maar ze hebben evengoed een luxe appartement met zandbak, strobak, snoepjes en speeltjes en mijn honden hebben ook geen andere functie dan een hoog knuffelgehalte, gezelligheid en werkverschaffing.
En ach... zelf zijn we ook wat kneusjesachtig hier de laatste jaren... maar we gaan ook nog niet voor een spuitje. :P

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:59

De clicker demo was heel erg leuk. Ons demo paard werkte goed mee en flehmde tussendoor, tot grote hilariteit van alle kinderen. Verder hebben we het targetten laten zien met een target op een stok (laag, hoog links en rechts) en achteruit stappen.

Het publiek was voornamelijk stadsmensen die 'eens naar de paarden' kwamen kijken, dus geen paardenpubliek. In hoeverre ze het snapten weet ik niet. Maar ze bleven zitten. :) De mensen van de stal vonden het wel interessant en waren enthousiast en ze willen graag een workshop boeken. We zijn nu aan het kijken hoe en wat.

Verder heb ik Kyra even gefilmd tijdens het los in de bak rennen. De wind liet de deur klepperen en alle paarden zaten hoog in hun energie dus dat gaf mooie beelden.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:13

HippoLogic schreef:
De clicker demo was heel erg leuk. Ons demo paard werkte goed mee en flehmde tussendoor, tot grote hilariteit van alle kinderen. Verder hebben we het targetten laten zien met een target op een stok (laag, hoog links en rechts) en achteruit stappen.

Het publiek was voornamelijk stadsmensen die 'eens naar de paarden' kwamen kijken, dus geen paardenpubliek. In hoeverre ze het snapten weet ik niet. Maar ze bleven zitten. :) De mensen van de stal vonden het wel interessant en waren enthousiast en ze willen graag een workshop boeken. We zijn nu aan het kijken hoe en wat.

Verder heb ik Kyra even gefilmd tijdens het los in de bak rennen. De wind liet de deur klepperen en alle paarden zaten hoog in hun energie dus dat gaf mooie beelden.

Klinkt goed HL!

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:19

Hallo allemaal, in het februari nummer van Bit komt een interview met Inge Teblick. Met als fotomodel mijn eigen paard Myrtle :).

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:41

Hartstikke leuk, HL. Klinkt goed.

Crossmuller, wat leuk. Kun je de foto's ook op bokt zette? Ben wel nieuwsgierig.,

Hier momenteel niets spannends. Ben ziekjes. Bweergh

nimue2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:03

HL: fijn dat de demo goed is gegaan - nu op naar de workshop :-)
CM: wat zul je trots zijn! heb geprobeerd een abonnement op BIt te hebben, maar ze versturen zo 'ouderwets', dat het ongeveer 3 weken duurt voordat ik het blad binnenheb - en dat leidt bij mij tot irritatie :-(

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:10

Hoi clickerfans!

Mijn vraag is vast al eens aan bod gekomen, maar na pagina 1 en de laatste helemaal door te hebben gelezen zie ik dat het heeel veel tijd gaat kosten alle andere 105 door te spitten ;)

Mijn merrie is drachtig en ik wil vanaf januari wat af gaan bouwen met rijden. Ze is er niet een die je stil kan zetten (zelfs niet met elke dag paddock) want daar wordt ze doodongelukkig van. Opzoek naar iets anders dus en het lijkt me leuk een begin te gaan maken met vrijheidsdressuur. We hebben al Horse Agility gedaan toen ik haar net had en dat was een groot succes, maar daar ben ik weer mee gestopt omdat het opbouwen elke keer vrij veel tijd kostte.

Mijn vraag... Hoe begin ik met de clicker? Is dit gewoon door te clicken en 'ouderwets' te belonen op het zelfde ogenblik en dan het gewoon belonen afbouwen? Of hebben jullie hier een andere methode voor?

Dank!

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:41

@Bonnieaw welkom! Dit is een goed startpunt: http://www.bokt.nl/wiki/Clickertraining

@nimue2010 ja heel trots! Ze was ook heel braaf en ze vond de lampen van de fotograaf spannend maar ze bleef rustig.

@LJ ik zie de fotos straks ook pas voor het eerst als ze in bit verschijnen ben ik bang.

Ik heb vandaag voor de tinley cursus met kippen geclickerd, heel leuke ervaring! Een kipje heb ik kleurendiscriminatie geleerd dat ging redelijk goed, en een kipje een slalom. Dat was lastiger omdat de kip wat gestressd was. Toen ging ik haar lokken met voer om dat te doorbreken en dat hielp, maar met lokken leer je de slalom niet netjes aan.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:04

Wat leuk dat je in Bit komt, cm! En mooi dat het goed ging, HL.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 01:03

CM, wat leuk! In de bit. Jammer genoeg geen Bit hier in Canada... :(

Welkom Bonnieaw :wave:

Ik clicker nog steeds af en toe met de kat. Maar het is moeilijk, ik heb nu andere snoepjes gekocht.