Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wijslander schreef:Hé wat leuk, leven in het topic!
@jeetje wat leuk dat je les hebt gehad. Gaan jullie ook echt werken aan de hand, of voornamelijk dubbele lijnen? Van wie heb je les? De persoon op de foto komt me bekend voor...
Wijslander schreef:Hé wat leuk, leven in het topic!
@jeetje wat leuk dat je les hebt gehad. Gaan jullie ook echt werken aan de hand, of voornamelijk dubbele lijnen? Van wie heb je les? De persoon op de foto komt me bekend voor...
@ijssnuiver goed dat jij ook nog steeds bezig bent, had niet anders verwacht. Wat gaaf met je draver, mocht je eens wat beeldmateriaal hebben...En een leuk nieuw project, 6 jaar is een mooie leeftijd! Was hij al wel ingereden?
@Zinzi wat grappig dat je dat zegt, ik vind wadh juist minder tijdrovend dan opzadelen en gaan rijden haha. Pluk het paard zo uit de wei, kaptoom/hoofdstel om en gaan.Fijn als je er weer aan toe komt het op te pakken, het heeft inderdaad zo veel effect op het rijden!
Hier gisteren ook weer een half uurtje gereden, maar wat een kracht bouwen ze op met het wadh. Ik voel mijn IJslander per keer sterker worden. Onder het zadel wil hij dan ook op eigen initiatief zijgangen laten zien, maar voorlopig houden we het bij schouderbinnen- en -buitenwaarts.
Zinzi_jewel schreef:Ik mis t heel erg dat ik geen klassiek trainer voorhanden heb om ons te coachen
Bedoel wel echt klassiek en niet academisch
Dan blijven we tot in de treuren stappen
Daar wordt ze nijdig van
Wijslander schreef:Een vraag die in me opkwam: hoe kiezen jullie je oefeningen voor die dag en hoe bepaal je hoe vaak je meer belastende oefeningen (zoals het appuyement) traint?
Jane2 schreef:Als je de oefeningen naar onder het zadel wil koppelen, dan is het het makkelijkste dat je dat eerst bv zelf aan de hand doet met een ruiter erop. Of bv je lesgeefster doet het aan de hand terwijl jij erop zit. Wel belangrijk dat de ruiter de goede houding aanneemt voor de oefening. Maar de persoon op de grond zet de oefening in. Langzaam neemt de ruiter steeds meer over. En whaalaa..je rijd je oefeningen.
Zinzi_jewel schreef:Ik moet het wadh echt gaan oppakken weer
Ligt al een tijdje stil
Tijdgebrek is er een van
Dan is gauw rondje rijden eerder gedaan
Maar het maakte mijn paar zoveel beter dat wadh
Ja gemotiveerd om weer te gaan oppakken