IpilyaNL schreef:Ansie schreef:Om effectiever de travers te trainen kan je misschien proberen om voor hem te gaan lopen. Jij loopt dan dus voor zijn hoofd, en achteruit.
Dit doen we , maar hij vind het heel vreemd. Maar hij houd het 4 passen vol. Gewoon omdat hij het nog niet begrijpt
Ok, dus dat kan je nog verder uit bouwen. Het beste is als het ook gaat lukken zonder wand. Maar dan moet hij aan de wand al wel makkelijk reageren op de hulp en goed de zelfhouding kunnen bewaren. Als het van de wand af ook lukt om de travers te vragen dan ben je al weer een stap verder en kan je paard al veel beter zelf in balans blijven. Dat wordt denk ik je streven voor de komende tijd.
Soms wil het wel eens helpen om een balkje te gebruiken, deze leg je dan een stuk op de binnenhoefslag en daarlangs oefen je de travers 'zonder wand' maar met balkje, dat kan net het kwartje laten vallen zodat het vervolgens helemaal zonder wand en balkje gaat lukken. Maar voorlopig denk ik eerst langs de wand nog even door oefenen tot hij bijv. een hele lange zijde vol kan houden. Evt. kan je ook op 1 zijde afwisselen tussen sbw en travers, dat vraagt ook weer extra coördinatie en balans.
met af en toe pasje opzij. Doe het ongeveer 1x per week.
alleen al de druk van het hangende touw of een teugel was al te veel. Ze liep alleen maar achteruit of heel zieligjes vooruit en als ik maar even iets druk erop deed was alle vooruit er weer uit zeg maar of ze ging direct hard in de achteruit. En dan maar een heel ietsie pietsie dat ik deed. Ze is ook wel heel gevoelig in haar mond, dan heb ik ook maar heel weinig druk als ik al druk heb.
. Ik was zó verontwaardigd, hoe kon dit nou?
ik zit in Rotterdam. Tips voor goede instructie zijn uiteraard welkom (of is er een verzamelplek oid ergens in TVG?)? Mijn eigen houding en mijn aanwijzingen doe ik nu vanuit afgekeken van filmpjes en obv Art2Ride weet niet of iemand dat kent. En een beetje boerenverstand zeg maar
dus denk dat ik hier anders in zit, met alle respect overigens want elke mening telt en is er een 

ik heb een hekel aan kou