[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolijneniris

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:28

Ik ben er ook nog :j

Welkom tamara :j

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:28

Sabine, Niet goed nee :+ maar wel zijn eigen schuld, nouja. deels :') we waren aan het lange lijnen, en hij schrok opeens ergens van, echt normaal schrikt hij nooit, weten niet waarvan, dus hij schiet ervandoor, nouja, ik kan hem dan niet meer houden :') kan er moeilijk achteraan rennen :') zo snel ben ik niet :+ Hij is dus naar stal gerend, ondertussen stukken modder tegenkomen, vermoedelijk beetje uitgeschoven of iets.. maar als hij gelopen heeft doet het daarna niet meer pijn, lopen doet ook geen pijn :') maar van te voren is het zooo gevoelig op zijn kont, echt in elkaar krimpen als je het aanraakt en dan draaien enzo, maar als hij beweging heeft gehad niet meer :') maar met lopen doet het geen pijn, hij ging uit zichzelf in zijn stukkie zand rondcrossen en bokken, had hem daarna aan de longeerlijn, ging hij ook een paar x ff crossen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:29

Ja ik wil dr heel grag in verder dus maar ik heb geen idee hoe ik dat moet gaan doen =O En daarom wilde ik me graag aanmelden! Miss kunnen jullie mij beter uitleggen wat het nou pressies is? Wat ik er mee kan berijken... Ik vind het leuk om te doen maar heb indd geen idee wat ik van hem kan verwachten en vragen =)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:30

macholoverr schreef:
Ja ik wil dr heel grag in verder dus maar ik heb geen idee hoe ik dat moet gaan doen =O En daarom wilde ik me graag aanmelden! Miss kunnen jullie mij beter uitleggen wat het nou pressies is? Wat ik er mee kan berijken... Ik vind het leuk om te doen maar heb indd geen idee wat ik van hem kan verwachten en vragen =)

Wat wil je zelf :) , in de vrijheidsdressuur richting , of grondwerk of iets totaal anders ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:32

Iris ik wil graag beide kante op maar dan op een leuke manier zonder dat ik me dier verkeerde dingen aan leer =)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:35

Ja dat heb ik =)
Maar is altijd goed om ze vaker door te lezen denk ik?

Jolijneniris

Jaa :)

Anoniem

macholoverr schreef:

Daarom dat ik vraag wat je wil .. Want wij doen:
- vrijheidsdressuur
- dubbele longe
- loswerken
- lange lijnen
- lange teugelen
- vrijspringen
- horse agility
- clickertraining

En ik zal misschien nog wel wat vergeten :+
Als je echt een stap voor stap grondwerkprogramma wil dan moet je naar Parelli kijken en kan je beter op het NH-onderdeel hier op het forum je vragen stellen ;)

@ Robin_Rikkie : wanneer is dat gebeurd? Heeft er eventueel al een DA naar gekeken? Wel stom dat het wel gevoelig is maar je met lopen eigenlijk niks merkt .. Dan weet je ook niet goed wat je wel of niet mag doen hé :+

@ Mira283 : achja, story of my life .. heb nu 2 van die aparte gevallen .. 2 heel schattig uitziende kinderpony's die het eigenlijk helemaal niet zijn :')

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:36

Is donderdag gebeurt, dus we wachten even af hoe het zich verder ontwikkelt :) en als het niet over gaat of niet verbetert komt de DA wel :)

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:37

Trouwens ik moet jullie iets ergs vertellen :')

Ik had maand geleden cavalettis besteld en die zijn nogsteeds neit binnen :(

& al mijn pogingen tot langelijnen zijn mislukt..

En nu de leuke dingen..

Jolijn kan compliment op zweep commando.
En jolijn krijgt de klassieke buiging aardig door :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:37

Hmmja, maar even een paar daagjes aankijken :j
Ik zit met [***] ook nog steeds te dubben of ik daar nu eens de DA voor ga bellen voor grondig onderzoek of het gewoon aankijk ..

@ Jolijneniris : oei, waar heb je ze besteld?
En wat ging er niet goed met lange lijnen dan? :+

De rest klinkt wel goed *\o/* Zo ver zit ik nog niet :Y)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:39

Sabine, wat is er met boke? is hij nog steeds beetje kreupel?

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:40

[***] schreef:
Hmmja, maar even een paar daagjes aankijken :j
Ik zit met Boke ook nog steeds te dubben of ik daar nu eens de DA voor ga bellen voor grondig onderzoek of het gewoon aankijk ..

@ Jolijneniris : oei, waar heb je ze besteld?
En wat ging er niet goed met lange lijnen dan? :+

De rest klinkt wel goed *\o/* Zo ver zit ik nog niet :Y)

Ze wou niet vooruit :') maar ik ga het eerdaags nog een x doen :j
Uum waar heb ik ze besteld xd idk :P maar gelukkig heb nog niet betaald :), moet aan de deur :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:41

Iris, een kennis van mij maakt ook van die dingen & haar kan ik je zeker aanraden!

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:42

macholoverr schreef:
Iris, een kennis van mij maakt ook van die dingen & haar kan ik je zeker aanraden!

Okee hihi , wij hebben misschien al iemand en anders dan vraag ik wel ff dr email aan je oke :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:47

Iris heb je pb gestuurd haha

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:48

Jaa iknow :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:59

Robin_Rikkie schreef:
[naam], wat is er met [***]? is hij nog steeds beetje kreupel?

:j ;(

Als hij rechtsom moet draven dan gaat hij kreupelen, hoe kleiner de cirkel hoe erger. Linksom & rechtdoor is er niks aan de hand. DA zei dat het vanuit de buitenschouder komt en dat kan ook kloppen want ik ben er eens op gaan letten en hij kraakt ergens, en volgens mij kraakt hij vanuit de schoft/linkerschouder (als ik links langs hem liep leek het op oorhoogte te zijn, was echt heel duidelijk te horen). Dus ik vermoed zijn linkerschouder, maar weet nu niet goed wat ik daarmee moet ... Ik durf hem nu niet goed meer te laten lopen, terwijl hij er zelf geen last van lijkt te hebben (hij gaat gewoon door, terwijl hij rustig kan stoppen aangezien hij los loopt, maar ik had zelfs moeite om hem terug naar stap te krijgen). Dus ja .. wat doe je daarmee hé? DA eens echt laten komen .. maar waarschijnlijk kan je het probleem alleen zien door foto's .. en dat is dan weer een serieuze stap verder, voor een 19-jarige waar je toch geen grote plannen mee hebt ... Maar nu durf ik dus eigenlijk niks met hem te doen :')

Jolijneniris schreef:
Ze wou niet vooruit :') maar ik ga het eerdaags nog een x doen :j
Uum waar heb ik ze besteld xd idk :P maar gelukkig heb nog niet betaald :), moet aan de deur :j

Leuk :+ Kent ze de stemcommando's wel gewoon? En reageert ze dan niet (zij het aarzelend)?
Bij de beide mannen van mij ging het eigenlijk meteen prima, tot mijn verbazing, dat wel :+

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:01

Sabine, dat is vervelend idd.. Is ook echt raar, nog nooit van gehoord. misschien mensen hier op bokt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:01

Ik ga zo eens kijken wat mijn hafje met dubbele longe doet! Iemand een idee hoe ik wat van hem kan verwachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:05

Wij kennen jouw hafje niet dus wij kunnen daar niks over zeggen.
Eigenlijk zou je daar zelf een idee van moeten hebben en als je dat niet hebt moet je er nog niet aan beginnen ...

@ Robin_Rikkie : heb een topic geopend erover, maar eigenlijk niet veel reacties op gehad..

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:05

Ow, dat is jammer.. Ik zou het ook niet weten, van de ene kant denk ik dat het niet veel bijzonders is omdat wij ook vaak 'kraken' zeg maar, maar van de andere kant, het is niet normaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:10

Sabine, ik heb hem net een maand dus ik heb zelf echt geen idee haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:11

Ja, ik weet ook niet goed of ik daar nu echt serieus rekening mee moet houden, of dat ik gewoon best een beetje kan aanmodderen en ik hem daar geen kwaad mee doe. Zelf vermoed ik dat z'n schouder wat vast zit (misschien zelfs een soort van artrose) door het jarenlange rondjes lopen met niet zo een echt goed passend zadel (er werd gewoon gekeken welke van de zadels die er lagen het beste leek te liggen) en veel verschillende ruiters en rijmanieren .. Maarja, dat is ook maar een vermoeden, en ik weet ook niet goed of ik dan wel gewoon wat met hem kan werken of dat ik hem al kwaad doe door hem een stukje te laten draven .. Snap je?

@ macholoverr : weet je wat er in het verleden met hem gedaan is?
Hoe gaat het gewoon longeren? Hoe reageert hij op aanrakingen? Heb je hem al eens met een touw overal aangeraakt? Hoe reageert hij daarop? Hoe reageert hij op nieuwe/onverwachte dingen?