De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:29

Ik zit nog enorm in dubio. Ben zo bang dat als ik me opgeef dat ik vervolgens weer afhaak... en voor dat bedrag zou dat enorm zonde zijn. Als ik nadenk over wat ik allemaal nu had gekund, zoals volleerd salsa dansen, Spaans spreken e.d. twijfel ik als een malle.

Doen? Niet doen? Ik heb nul ervaring met dit soort grondwerkoefeningen. Je moet dus ook een touwhalster aanschaffen? Er is helaas geen demo-stuk van de online cursus vrees ik? Sorry als ik vragen stel die al geweest zijn!

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:40

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:03

lshannah schreef:
Ik zit nog enorm in dubio. Ben zo bang dat als ik me opgeef dat ik vervolgens weer afhaak... en voor dat bedrag zou dat enorm zonde zijn. Als ik nadenk over wat ik allemaal nu had gekund, zoals volleerd salsa dansen, Spaans spreken e.d. twijfel ik als een malle.

Doen? Niet doen? Ik heb nul ervaring met dit soort grondwerkoefeningen. Je moet dus ook een touwhalster aanschaffen? Er is helaas geen demo-stuk van de online cursus vrees ik? Sorry als ik vragen stel die al geweest zijn!

Voordeel bij deze cursus is wel dat je altijd toegang houdt. Mocht je dus afhaken kan je bijv. een half jaar later gewoon weer beginnen.
Touwhalster en leadrope is handig om te hebben, maar je kan zeker in het begin ook best met een gewoon halster uit de voeten, drukverdeling op het hoofd is alleen anders waardoor je makkelijker signalen aan je paard kan geven.
Ik vind het echt een hele leuke cursus, als ik nu al zie wat ik allemaal met mn paard kan qua schriktraining. Ben er zelf verbaasd van.

xLovesPower

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:18

Misschien een beetje een stomme vraag :P
Maar is de cursus in het Nederlands?
Mijn Engels is niet zo heel erg goed

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:59

lshannah schreef:

Juist omdat het een aardig bedrag is, vind ik sowieso dat ik het ook moet afmaken van mezelf. :P Maar ondanks dat ik nog maar 2x heb kunnen oefenen, vind ik het echt een hele interessante & leerzame cursus, dus ik verwacht niet dat ik ga afhaken.

Wat SuperZodiaX ook al schrijft, het is erg fijn dat je onbeperkt toegang houdt. Ik ben op dit moment bijna 8 maanden zwanger dus er gaat een periode komen dat ik minder/niet kan oefenen, maar dan is het ideaal dat ik het daarna weer op kan pakken.

Ik zou wel meteen een touwhalster aanschaffen, omdat dat dat beter veel werkt dan met een gewoon halster maar die hoeft helemaal niet duur te zijn. Bij Equiplay is de goedkoopste nu €11,50 en ze hebben nu een aanbieding voor halsters in bepaalde kleuren die nu €7,50 kosten.

xLovesPower schreef:
Misschien een beetje een stomme vraag :P
Maar is de cursus in het Nederlands?
Mijn Engels is niet zo heel erg goed

Je zou het even bij Connepon85 moeten checken, maar ik heb gelezen dat de filmpjes ook Nederlands ondertiteld kunnen worden. Ik heb het zelf nog niet nodig gehad, dus ik heb er ook niet naar gezocht op de site, maar de mogelijkheid is er wel dacht ik. Kwestie van instellingen aanpassen waarschijnlijk.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:00

Klopt helemaal wat betreft de ondertiteling. Bovenaan bij de filmpjes (als je de Nederlandse versie bekijkt) zie je CC staan waar je op kunt klikken. Als je daar op klikt, kun je Nederlands aanvinken en vervolgens komt er Nederlandse ondertiteling.

Ik ben nu bezig met de bonusvideo's. De eerste groep krijgt daar vandaag toegang toe. We hebben op dit moment zo'n 10 items in ons hoofd, waarvan we er drie gemaakt hebben. Maar natuurlijk ben ik ook heel benieuwd naar waar jullie graag meer van zouden willen zien. Dus is er een specifieke situatie waar je problemen mee hebt of zou willen zien hoe Tristan daar mee omgaat? Let me know :)

Mireille91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:23

Die Q&A's zijn erg leuk en leerzaam! Die pruik en hoed waren echt hilarisch. Moesten er hardop om lachen. Dat filmpje ook geniaal xD. Al m'n vragen beantwoordt en heldere uitleg gekregen. Erg leuk om te zien hoe anderen bezig zijn!

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:36

Voor de bonusvideo's zou ik graag zien hoe ik mijn paard kan leren reageren op dingen die ik niet onder controle heb. Zo vindt hij vrachtwagens nog steeds vrij eng, maar ook auto's met klapperende aanhangers erachter zijn spannend. Als ik deze tegenkom ben ik niet in de bak en is het soms moeilijk om er een goede leerervaring van te maken voor mijn paard. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Ik ben echt ontzettend blij met de cursus. We gaan enorm vooruit. Ik heb nu een beginnetje gemaakt met het scheren, mijn paard ziet er nu niet uit, overal zijn er hapjes uit. Morgen gaan we een stapje verder en beginnen met echt scheren. Een ander bijkomend voordeel: zijn kopschuwheid is een heel stuk minder geworden sinds we via deze methode trainen, heel fijn!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:03

Leuk om te horen Mireille. Ik moest in het begin echt lachen dat hij er opeens als Brett zat. Twee minuten voordat we gingen beginnen hadden we het erover, dus toen pakte hij het snel.

Wat betreft je vraag over het verkeer en onverwachte dingen Marise, zal ik even met Tristan overleggen hoe we dat ook zouden kunnen vastleggen in een bonusvideo. En super dat je zoveel progressie boekt! Gaaf dat je opeens allerlei problemen kunt oplossen he?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:04

Ideaal dat scheren- bonusfilmpje, ik wilde er net aan beginnen :)

Hier gaat het trainen ook fijn, ik longeer Zarcillo eigenlijk nooit meer voor ik erop ga, als ik hem even wat yoga laat doen is hij gelijk ontspannen onder het zadel. Binnenkort ook eens op verplaatsing uittesten. Het trainen met touch/sound/movement gaat ook best goed en ik kan hem al tussen een heel parcours laten bewegen, binnenkort eens proberen op een opstapkrukje te gaan staan :)
Onder het zadel ben ik enkel nog maar met het grondpatroon bezig geweest, ik heb nog geen assistent...

De Q&A vanavond heb ik gemist, ik was te laat binnen (twee jonge kindjes die pas om 19u50 in slaap gevallen waren en moest de stallen nog uitmesten en de paarden binnenhalen) - morgen maar eens naar de opname kijken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:12

Een paard dat bang is voor tegemoet komende paarden (horse shy)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:55

Ja dat lijkt me ook heel interessant Lielle!

En heeft Tristan geen paard staan met slechts 1 oog? Een vriendin van mij heeft een paard met 1 oog en twijfelt nog of ze zich voor TRT zou inschrijven omdat het met haar paard toch allemaal net wat anders is...

En een paard met scheidingsangst?

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:17

Een paard met scheidingsangst is een goede of een paard dat (tijdelijk) alleen moet blijven op stal.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:03

Heb de Q&A helaas gemist, maar even terugkijken dan :)
Ik ben wel benieuwd naar een filmpje van een paard dat niet alleen of voorop op buitenrit durft, en bang is voor water (afspuitplaats en plassen).

Module 1 & 2 gaan vrij aardig hier, al laat ze nooit helemaal de hals vallen. Doen jullie paarden dit wel? Module 3 nog niet aan begonnen, maar heb hier ook het probleem met de handler (en een drachtige merrie die ik op dit moment niet zoveel meer kan rijden).

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:15

Mijn guppie laat de hals helemaal vallen op het moment dat we heen lopen om te gaan trainen, daarna vind ze het nog moeilijk.

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:22

astriidj schreef:
Heb de Q&A helaas gemist, maar even terugkijken dan :)
Ik ben wel benieuwd naar een filmpje van een paard dat niet alleen of voorop op buitenrit durft, en bang is voor water (afspuitplaats en plassen).

Module 1 & 2 gaan vrij aardig hier, al laat ze nooit helemaal de hals vallen. Doen jullie paarden dit wel? Module 3 nog niet aan begonnen, maar heb hier ook het probleem met de handler (en een drachtige merrie die ik op dit moment niet zoveel meer kan rijden).

+1 :j

Ik heb gisteren een halve Q&A kunnen zien, vanavond het begin maar even terugluisteren. Erg fijn dat Tristan zo uitgebreid vragen beantwoord en dat mijn vraag ook beantwoord werd. Vandaag weer even verder oefenen!

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:07

Inderdaad erg fijn de live Q&A, me vraag weer beantwoord en ook waar ik iets mee kan.. :) super!

Het is fijn om te horen en te zien hoe het bij andere gaat, helaas kan ik net dagelijks oefenen en oefenen wij maar 3/4 dagen in de week (en dan in het weekend dan twee keer per dag). Ik ben nog met module 1 bezig, de controle over zijn voeten en dan vooral de voorbenen vind hij erg moeilijk. het loslaten en ontspannen in zijn lichaam vind hij lastig. Binnenkort de eerst controle door een osteopaat.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:19

Ook interessant: hoe gaat Tristan te werk bij het zadelmak maken?

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:36

Idra, ja interessant daar ben ik ook wel benieuwd naar!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:42

Idra schreef:
Ook interessant: hoe gaat Tristan te werk bij het zadelmak maken?

+1
Ook heel benieuwd naar inderdaad.
Vanmorgen met de jongste telg bezig geweest en (alsof ze meeleest) na elk oefening liet ze haar hals vallen. Neus op de grond en.....hé een fietser :') maar dat stukje hebben We mooi te pakken, kan alleen maar meer worden.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:11

Ik kom even binnenvallen (lees alleen mee :)) ), Tristan Tucker heeft in de Masterclass van P&L in april een paard zadelmak gemaakt, ik weet niet of daar een volledig filmpje van is maar een gedeelte is wel te zien in de sfeerimpressie:
http://www.robmetsers.nl/portfolio/video-events/ (5e filmpje)

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:00

Op YouTube staat een volledig filmpje: zoeken op TRT method. Het paard was zoals ik het begreep wel al onder het zadel maar waarschijnlijk te snel zadelmak gemaakt waardoor hij eigenlijk nog niets kende en heel veel spanning had.

Heb gisteren al mijn attributen voor de schriktraining bij elkaar gezocht/gemaakt; ik mis alleen nog een vlag. Dus we kunnen van het weekend daarmee aan de slag.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 16:37

Die vlag kun je kopen bij de action.

Even met een tornmesje, de naad losmaken. Dan kun je daarna zo een afgekeurde misbruikte kapotte longeerzweep erin schuiven. (ondoe deze eerst even van dat zwarte plastic weeftouw).

Bij mij staat het nog steeds even op non actief. Heb helaas even wat andere dingen te doen met mn sprinkhaan. Zodra we weer groen licht krijgen gaan we weer aan de slag.

Heb nog niet 1 x bij het vragenrondje gezeten. Ieder keer te laat bij op gekomen. Maargoed. GA alles nog eens rustig nakijken.

Heel leuk om iedereen zijn ervaringen hier te lezen!!!!

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:05

Ik heb net nog even kort het verplaatsen van de voorbenen geoefend met ponylief omdat dat heel moeizaam ging en we er allebei gefrustreerd van werden. We snapten allebei niet zo goed what to do...
Heb de aanwijzingen van Tristan opgevolgd die hij gisteren tijdens de Q&A gaf n.a.v. mijn vraag en waarempel het ging meteen goed. Mevrouw stapte zowel links als rechtsom meteen zoals het hoorde. Erg blij mee! :D

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:16

Goed bezig!

Ik mis ook iedere keer de Q&A maar gelukkig kunnen we het terugluisteren. Ik zal eens bij de Action binnenlopen voor de vlag: bedankt.