Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MirandaFuego schreef:Nou ik zou het een heel stuk leuker en beter vinden (en paardvriendelijker) als als ik mensen met hun paard zoals de foto hierboven door de bak zie gaan dan met getrek/hulpteugels, dit getuigt in ieder geval van een stukje samenwerking en rijden op zithulpen.
En vergeet niet dat paarden ook op een bijzet kunnen gaan hangen.
saskiakefie schreef:Ik snap er ook helemaal niks van, dat vastzetten met longeren. Hoe kan een paard zo zijn eigen evenwicht vinden en goed ondertreden van het binnenachterbeen wat maakt dat hij rechtop loopt met de juiste buiging en zelf de ontspanning vindt. Je kunt op die manier ook veel minder van het paard vragen, en als jij wel op de juiste manier het paard vraagt te buigen, dan komt die ontspanning echt wel, misschien niet het continue blijven krulletje, wat ook heel natuurlijk is want een paard wat het moeilijk vindt zal ook zijn hoofd gebruiken om zijn evenwicht terug te vinden, en is dat erg? Nee. Tijd, geef hem tijd om die stabiliteit te vinden.
bonnie1998 schreef:saskiakefie schreef:Ik snap er ook helemaal niks van, dat vastzetten met longeren. Hoe kan een paard zo zijn eigen evenwicht vinden en goed ondertreden van het binnenachterbeen wat maakt dat hij rechtop loopt met de juiste buiging en zelf de ontspanning vindt. Je kunt op die manier ook veel minder van het paard vragen, en als jij wel op de juiste manier het paard vraagt te buigen, dan komt die ontspanning echt wel, misschien niet het continue blijven krulletje, wat ook heel natuurlijk is want een paard wat het moeilijk vindt zal ook zijn hoofd gebruiken om zijn evenwicht terug te vinden, en is dat erg? Nee. Tijd, geef hem tijd om die stabiliteit te vinden.
En als je een ervaren paard hebt, die prima zijn evenwicht houd? als het maar te bewegen is. en niet gedwongen. Mischien zijn de mensen er hier op tegen maar kijk eens op wedstrijden rond. Dan is even longeren met elastieken niks hoor.
saskiakefie schreef:Ik snap er ook helemaal niks van, dat vastzetten met longeren. Hoe kan een paard zo zijn eigen evenwicht vinden en goed ondertreden van het binnenachterbeen wat maakt dat hij rechtop loopt met de juiste buiging en zelf de ontspanning vindt. Je kunt op die manier ook veel minder van het paard vragen, en als jij wel op de juiste manier het paard vraagt te buigen, dan komt die ontspanning echt wel, misschien niet het continue blijven krulletje, wat ook heel natuurlijk is want een paard wat het moeilijk vindt zal ook zijn hoofd gebruiken om zijn evenwicht terug te vinden, en is dat erg? Nee. Tijd, geef hem tijd om die stabiliteit te vinden.
MirandaFuego schreef:Deze foto wilde ik nog even delen voor de mensen die denken dat een paard goed gaat lopen door er dingen aan vast te binden..
[ Afbeelding ]
minajtje schreef:Ik heb er ook niks op tegen zolang er mee gelongeerd wordt.
Ik vindt niet dat je je paard er mee in de paddock kunt gooien voor (langer dan) twee uur.
Het was trouwens niet zo'n touw, het was gewoon een touw wat je niet voor dit soort dingen moet gebruiken.
Ik heb gezien dat er zo'n touw als ik boven poste over de rug heen was en dat van onder de benen tot het bit met strotouwtjes was vastgemaakt...
terpentijn schreef:Heb stilzwijgend het hele topic gevolgd: en het gaat mij uitsluitend om TS en wat die meldt in de OP.
Heb zo stilletjes aan het idee dat er helemaal geen foto's gemaakt zijn of gaan komen, want hoe lang is het nu al weer geleden dat TS het topic begon, en dan zou er weer iemand anders foto's maken (een andere Bokker) die er bij in de buurt woont, dan weer is TS zelf tijdelijk uit de buurt, dan weer de camera vergeten/niet aan gedacht. Maar er gebeurt helemaal niets....
het spijt me, maar het begint een beetje er op te lijken dat TS terugkrabbelt.... Hoe kun je zo iets vergeten als je het geregeld ZELF ZIET?
Ook met een beetje mobiele telefoon kun je foto's maken.
Dat TS geen foto's openbaar wil plaatsen, kan ik helemaal begrijpen.
Maar volgens mij heeft ook nog niemand die iets via PB heeft aangevraagd, een foto binnengekregen.
Als dit waar is, kun je ook gewoon 144 bellen, de Dierenpolitie, die maken ZELF foto's als ze een situatie aantreffen die niet in de haak is, en vertellen absoluut NIET wie gemeld heeft.Ze de Dierenpolitie (is onderdeel van de gewone politie) zijn verplicht op iedere melding te gaan kijken, dat is de Dierenbescherming niet, de DP werkt samen met de DB, maar eerst komt de DP, om de situatie te bekijken en te fotograferen...
Dus wat let je... TS...?!?
Want als dit waar is, dat paarden kortafgebonden urenlang in zo'n paddock staan te staan, dan is dat simpelweg kwelling.